BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy

vloženo

BMW představilo na Concorso d’Eleganza Villa d’Este v Itálii koncept vozu BMW 3.0 CSL Hommage, který je designérskou studií ztělesňující automobilovou krásu. Tento automobil je poctou designérského týmu BMW 3.0 CSL, který je nadčasovým klasikem a kultovním modelem BMW ze 70. let.

BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Naše koncepty Hommage jsou nejen demonstrací hrdosti na vozy BMW minulosti, ale současně ukázkou toho, jak lze minulost přetvořit do budoucnosti,“ vysvětluje Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design. „BMW 3.0 CSL Hommage je vyjádřením konstrukčního přístupu spočívajícího v minimální hmotnosti a výkonnosti. BMW 3.0 CSL Hommage tento charakter pomocí nejmodernějších materiálů a principů přenáší do 21. století a předvádí jej v neskutečně vzrušující podobě.

Nízká hmotnost dříve a nyní.
Zkratka „CSL“ znamená „Coupé Sport Leichtbau“ (kupé, sport, nízká hmotnost). BMW 3.0 CSL bylo zásluhou hliníkové kapoty motoru, víka zavazadelníku a blatníků, oken z plexiskla a ořezané výbavy o 200 kg lehčí než výchozí BMW 3.0 CS. Tento vůz byl navržen pro použití na závodních okruzích. Aktuálním materiálem odpovídajícím tehdejšímu hliníku je dnes karbon, nebo jinak řečeno uhlíkové kompozity či plasty zesílené uhlíkovými vlákny. Právě tento materiál, který je lehčí než hliník, je hojně aplikován také na konceptu BMW 3.0 CSL Hommage. Uhlíkové kompozity jsou použity i na viditelných místech konceptu, aby demonstrovaly snahu o minimalizaci hmotnosti. Ostatně toto řešení je možné i díky tomu, že BMW Group je vedoucí společností na světě ve zpracování a výrobě dílů z uhlíkových kompozitů, které aplikuje ve svých modelech BMW M a BMW i.



Exteriér: výkon a elegance.
Karim Habib, ředitel BMW Design, vysvětluje myšlenky konceptu BMW 3.0 CSL Hommage: „Pro designéry jako jsme my je BMW 3.0 CSL designérskou ikonou. Kombinace závodních genů a elegance byla vzrušující nejen dříve, ale rozbuší srdce i nyní. Koncept BMW 3.0 CSL Hommage mnoho z charakteristických prvků tohoto klasika oslavuje, avšak ne tím, že by je kopíroval. Mnoho společných rysů není na první pohled zřejmých. Chtěli jsme, aby lidé souvislost spíše cítili, než aby ji viděli na první pohled.

BMW 3.0 CSL Hommage je ztělesněním ryzí sportovnosti: protáhlá karoserie je vybavena vzduchovými deflektory, vytaženými blatníky a výraznými spoilery na víku zavazadlového prostoru a střeše. I přes jejich velikost jsou všechny aerodynamické prvky navržené pro optimální obtékání vzduchu kolem karoserie. Vnější zpětná zrcátka nahradily kamery. Spoiler na víku zavazadlového prostoru zvětšuje přítlak na zadní poháněné nápravě. Vzduchové clony spolu se vzduchovými průduchy zlepšují aerodynamiku v oblasti předních kol. Sebevědomí konceptu BMW 3.0 CSL Hommage dodává i jedna z původních barev duchovního předchůdce – žlutá Golf Yellow.

Přední část – svalnatá sportovnost.
Z nejširší a nejnižší přídě ze všech vozů BMW Group vyzařuje ryzí výkon a sportovnost. Dominantním prvkem přídě jsou na výšku orientované ledvinky, které jsou vzpřímenější než v minulosti. Jejich tvar a mohutnost symbolizují sílu šestiválce pod kapotou, jemuž pomáhá síla elektřiny (eBoost). Tvar samotných ledvinek je specifický a vyzařuje z něj kvalita a exkluzivita. Nově pojaté jsou typické dva páry světlometů. Jsou tvořené kompletně z LED a zaujmou specificky tvarovanými světelnými trubicemi, které vytvářejí pro BMW typický soustředěný výraz. Uvnitř světlometů je stylizované písmeno X, které přeškrtávalo světlomety závodních vozů minulosti, jež se účastnily vytrvalostních závodů. Nízká spodní hrana předního nárazníku z uhlíkových kompozitů je aerodynamicky účinná a spolu s ledvinkami tvořícími masku chladiče představuje moderní interpretaci typického „žraločího nosu“ jeho předlohy. Dvojice kruhových otvorů spolu s dalšími průduchy jsou dalšími poctami původnímu vozu.



Boky – elegance protikladů.
Pro siluetu BMW 3.0 CSL Hommage je typický dlouhý rozvor a protažená kapota motoru. Charakteristická je především plynulá horizontální linie, která byla typickým rysem původního BMW 3.0 CSL. V konceptu je zvýrazněná černou barvou a automobil opticky prodlužuje a současně snižuje. Speciálním detailem BMW 3.0 CSL Hommage je stupňovitá střecha v zadní části, jež není plynulá, ale je rozdělena na tři části. To bylo typické také pro původní vůz, který se od zbytku tehdejší produkce, většinou se splývavou zadní částí, značně odlišoval. Stejně jako dříve, i nyní je na každém C sloupku umístěno logo BMW.

Pro řešení boků jsou charakteristické výrazné široké blatníky, které se směrem ke střední části dveří zužují. Nad předními i zadními koly jsou tvarované tak, že zasahují nad hlavní horizontální linii, a tím vytvářejí specifické napětí a přitom soudržnost, stejně tak jako dojem pohybu. Do těla karoserie zasahují vysoké černé prahy z uhlíkových kompozitů, které automobil opticky dále přibližují k silnici a jsou účinným vyjádřením důrazu na minimalizaci hmotnosti. Pro koncept jsou typická také 21palcová kola v kombinaci lesklé a matné černé barvy.

Zadní část – výraz síly.
Stejně jako je tomu u přídě, také zadní části dominuje snaha o umocnění šířky a síly. Rozměrné plochy budí respekt, horizontální linie posiluje dojem šířky. Specialitou je tvar zadních světel. Speciální LED proužek na zadním spoileru propojuje pravou a levou část. Dojem síly a provázání s původním BMW 3.0 CSL podtrhuje karbonový difuzor umístěný ve spodní části zadního nárazníku. BMW 3.0 CSL Hommage působí dravě i při pohledu svrchu. Zaujme především široké V na kapotě motoru směřující směrem k ledvinám masky chladiče – to je další charakteristický rys předlohy.



Interiér – elegantní purismus.
Závodní charakter a důraz na minimální hmotnost je ztělesněn absolutní jednoduchostí interiéru. Přítomné je pouze to, co je absolutně nezbytné. Každá část je dokonale zpracovaná a promyšlená do nejmenšího detailu. Uvnitř je viditelně použitý karbon doplněný jednoduchou dřevěnou lištou, vidět jsou i strukturální elementy. Dřevěný panel přerušuje pouze malý centrální displej, za volantem jsou umístěné jednoduše navržené digitální přístroje, kterým dominuje ukazatel eBoost, rychloměr, otáčkoměr, indikátor zařazeného převodového stupně a ukazatel řazení.

Propojení závodních genů a nízké hmotnosti.

Mezi prvky z automobilových závodů patří například skořepinová sedadla s propracovaným prošíváním, šestibodové bezpečnostní pásy a například i červeně anodizované výstupní otvory pro hasicí pěnu, samotný hasicí přístroj a dvojice spínačů na středové konzole pro bezpečnostní vypínač a spouštěč hasicího systému. Vzadu je místo pouze pro dvojici helem. Na místě zadních sedadel jsou vidět jen kryty akumulátorů určených pro dodávání energie funkci eBoost se speciálně nasvíceným 3D efektem.

BMW 3.0 CSL Hommage ukazuje svoji technologickou propracovanost nevtíravou formou pomocí špičkových materiálů a delikátně řešených detailů. Dokonale jsou zpracované hliníkové detaily, stejně tak jako jednoduše navržené výplně dveří. Pro otevírání dveří jsou použita nylonová oka známá například ze závodních speciálů DTM, ovšem doplněná původními madly. To jsou jen další detaily, které ukazují, jak umně se BMW 3.0 CSL Hommage podařilo propojit důraz na nízkou hmotnost, sportovnost a eleganci.

BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy Fotografie k článku BMW 3.0 CSL Hommage - závoďák s dotykem vyšší třídy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer