Blíží se napínavé Rally Španělsko

vloženo

Poslední dva podniky mistrovství světa FIA WRC slibují vzrušující vyvrcholení! Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří vedou pořadí mistrovství světa pilotů a byli od Rally Mexiko neúprosně stíháni, byli lapeni na francouzské rally. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia však jsou s odstupem pouhých tří bodů za nimi, a tak Citroën může kalkulovat i se svou druhou posádkou. Nadcházející Rally Španělsko tak dává týmu Citroënu skvělou šanci k tomu, aby získal už sedmý Pohár konstruktérů.

Blíží se napínavé Rally Španělsko Blíží se napínavé Rally Španělsko

Renesance kombinovaných povrchů
Od začátku 90. let byla Rally Katalánsko zařazena do seriálu světového šampionátu jako asfaltový podnik. Nicméně už loni změnila celé aranžmá. Španělský podnik se zařadil mezi "smíšené", když první den se odehrává na šotolině a následují dva dny na asfaltu. Tenhle mix už málem z programu vymizel a nyní nastává jeho renesance. Tato skutečnost by neměla pro inženýry týmů představovat vážné problémy, vždyť současná auta WRC používají běžně řadu komponentů pro šotolinu i asfalt. S ohledem na změnu programu bude navíc páteční večerní servis prodloužený z obvyklých 45 minut na 75, takže mechanici budou mít dost času na úpravu nastavení vozů.


Loeb – Inspirace v historii
Pro lídra průběžného pořadí, který vyráží na zahajovací etapu jako první, to ovšem může představovat větší handicap, než kdyby vyrážel na trasu stoprocentně šotolinové rally. Sébastien Loeb, který peloton vede spolu s Mikko Hirvonenem, si toto diskutabilní privilegium "vysloužil" díky vyššímu počtu vyhraných rally v sezoně.

Když je suchá trať, není nikdy výhodné startovat jako první. Je to otázka šotoliny," předvídá sedminásobný mistr světa Loeb. „Musím ale podstoupit to riziko hledání sebe sama v pátek večer. Na dalších asfaltových rychlostních zkouškách už ale vedoucí závodníci nebudou tolik handicapováni. Pro je mě taktika naprosto jednoduchá - nejvyšší rychlostí od startu až do cíle!"

I když štěstí, jak se zdá, pilota Citroën Total World Rally Team opustilo po jeho ohromujícím vítězství v Rally Finsko, on sám zůstává optimistický: „Určitě bych dal přednost tomu, kdyby poslední tři rally probíhaly jinak, ale skutečnost je taková, jaká je, takže dnes začínáme od nuly. Je to samozřejmě lepší pro sport! Vím, že Hirvonen půjde tvrdě za svým. Ale i já mám své trumfy v rukávu - můj Citroën DS3 WRC, který vyhrál v týmu už 9 z 11 rally této sezony. Já jsem také vyhrál poslední dvě rally v letech 2008, 2009 a 2010. Všechny tyto faktory posilují mé sebevědomí. Podobně zvláštní situace v minulosti nám nahrávaly a také nyní je naší povinností udělat všechno pro to, aby naše vítězná cesta pokračovala!"

Ogier – dva proti jednomu
Citroën Total World Rally Team může také počítat se Sébastienem Ogierem a Julienem Ingrassiou, kteří po Rally Francie ztrácejí na vedoucí duo jen tři body.

Naše páté vítězství v sezoně je naším současným vrcholem, vždyť jsme vyhráli národní mistrovství a získali druhý primát na asfaltu," řekl Ogier. „O dalším průběhu mistrovství světa pilotů nemám žádné představy. Normálně by se měl průběh smrsknout na souboj mezi Sébem a Mikko Hirvonenem. Ale naše pozice značí, že náš tým je ve výhodě dva proti jednomu. Náš cíl pro Španělsko je jasný - získat body, které by pomohly Citroënu vyhrát mistrovství světa výrobců."

Aby tento stav nastal, musí Citroën Total World Rally Team opouštět Španělsko s náskokem 43 bodů před největším rivalem. Aktuální náskok činí 54 bodů.

Rally v kostce
Kolo: 12/13
Základna: Salou
Servisní park: Port Aventura Resort
Povrch: kombinace šotolina/asfalt
Předpověď počasí: teploty mezi 10 a 20°C.
Slunce vychází v pátek v 8.13 / zapadá v 19.06 hod.
Seznámení s tratí: úterý 18. a středa 19. října 8 -19 hod.
Shakedown: čtvrtek 20. října 8.30 až 12.30 hod. na 2,94 km dlouhé trati se smíšeným povrchem.
Start: čtvrtek 20. října ve 20 hod. na Passeig Jaume I podium v Salou.
Trať: celkem měří 1589,90 km, z toho 406,52 km měřených v 18 RZ.
Podium: neděle 23. října v 15.45 hod.

Citroen/ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI
11.04.2017
Suzuki Vitara v edici SE je lidové SUV s bohatou výbavou