Blíží se napínavé Rally Španělsko

vloženo

Poslední dva podniky mistrovství světa FIA WRC slibují vzrušující vyvrcholení! Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří vedou pořadí mistrovství světa pilotů a byli od Rally Mexiko neúprosně stíháni, byli lapeni na francouzské rally. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia však jsou s odstupem pouhých tří bodů za nimi, a tak Citroën může kalkulovat i se svou druhou posádkou. Nadcházející Rally Španělsko tak dává týmu Citroënu skvělou šanci k tomu, aby získal už sedmý Pohár konstruktérů.

Blíží se napínavé Rally Španělsko Renesance kombinovaných povrchů
Od začátku 90. let byla Rally Katalánsko zařazena do seriálu světového šampionátu jako asfaltový podnik. Nicméně už loni změnila celé aranžmá. Španělský podnik se zařadil mezi "smíšené", když první den se odehrává na šotolině a následují dva dny na asfaltu. Tenhle mix už málem z programu vymizel a nyní nastává jeho renesance. Tato skutečnost by neměla pro inženýry týmů představovat vážné problémy, vždyť současná auta WRC používají běžně řadu komponentů pro šotolinu i asfalt. S ohledem na změnu programu bude navíc páteční večerní servis prodloužený z obvyklých 45 minut na 75, takže mechanici budou mít dost času na úpravu nastavení vozů.

Loeb – Inspirace v historii
Pro lídra průběžného pořadí, který vyráží na zahajovací etapu jako první, to ovšem může představovat větší handicap, než kdyby vyrážel na trasu stoprocentně šotolinové rally. Sébastien Loeb, který peloton vede spolu s Mikko Hirvonenem, si toto diskutabilní privilegium "vysloužil" díky vyššímu počtu vyhraných rally v sezoně.

Když je suchá trať, není nikdy výhodné startovat jako první. Je to otázka šotoliny," předvídá sedminásobný mistr světa Loeb. „Musím ale podstoupit to riziko hledání sebe sama v pátek večer. Na dalších asfaltových rychlostních zkouškách už ale vedoucí závodníci nebudou tolik handicapováni. Pro je mě taktika naprosto jednoduchá - nejvyšší rychlostí od startu až do cíle!"

I když štěstí, jak se zdá, pilota Citroën Total World Rally Team opustilo po jeho ohromujícím vítězství v Rally Finsko, on sám zůstává optimistický: „Určitě bych dal přednost tomu, kdyby poslední tři rally probíhaly jinak, ale skutečnost je taková, jaká je, takže dnes začínáme od nuly. Je to samozřejmě lepší pro sport! Vím, že Hirvonen půjde tvrdě za svým. Ale i já mám své trumfy v rukávu - můj Citroën DS3 WRC, který vyhrál v týmu už 9 z 11 rally této sezony. Já jsem také vyhrál poslední dvě rally v letech 2008, 2009 a 2010. Všechny tyto faktory posilují mé sebevědomí. Podobně zvláštní situace v minulosti nám nahrávaly a také nyní je naší povinností udělat všechno pro to, aby naše vítězná cesta pokračovala!"

Ogier – dva proti jednomu
Citroën Total World Rally Team může také počítat se Sébastienem Ogierem a Julienem Ingrassiou, kteří po Rally Francie ztrácejí na vedoucí duo jen tři body.

Naše páté vítězství v sezoně je naším současným vrcholem, vždyť jsme vyhráli národní mistrovství a získali druhý primát na asfaltu," řekl Ogier. „O dalším průběhu mistrovství světa pilotů nemám žádné představy. Normálně by se měl průběh smrsknout na souboj mezi Sébem a Mikko Hirvonenem. Ale naše pozice značí, že náš tým je ve výhodě dva proti jednomu. Náš cíl pro Španělsko je jasný - získat body, které by pomohly Citroënu vyhrát mistrovství světa výrobců."

Aby tento stav nastal, musí Citroën Total World Rally Team opouštět Španělsko s náskokem 43 bodů před největším rivalem. Aktuální náskok činí 54 bodů.

Rally v kostce
Kolo: 12/13
Základna: Salou
Servisní park: Port Aventura Resort
Povrch: kombinace šotolina/asfalt
Předpověď počasí: teploty mezi 10 a 20°C.
Slunce vychází v pátek v 8.13 / zapadá v 19.06 hod.
Seznámení s tratí: úterý 18. a středa 19. října 8 -19 hod.
Shakedown: čtvrtek 20. října 8.30 až 12.30 hod. na 2,94 km dlouhé trati se smíšeným povrchem.
Start: čtvrtek 20. října ve 20 hod. na Passeig Jaume I podium v Salou.
Trať: celkem měří 1589,90 km, z toho 406,52 km měřených v 18 RZ.
Podium: neděle 23. října v 15.45 hod.

Citroen/ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi