Bilance PSA Peugeot Citroën v prvním čtvrtletí 2006 - Evropská stabilita, celosvětový nárůst

vloženo

Konsolidované hospodářské výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën vzrostly za první tři měsíce roku 2006 o 2,4 % na téměř 14 miliard Eur, což značí posílení pozic na evropském trhu a výrazný nárůst na mezinárodních trzích v souladu s cíli skupiny pro rok 2006.

Bilance PSA Peugeot Citroën v prvním čtvrtletí 2006 - Evropská stabilita, celosvětový nárůst Za první čtvrtletí 2006 dosáhly konsolidované výsledky prodejů a příjmů hodnoty 13,963 miliard Eur, což je o 2,4 % více než za stejné období loňského roku (13,635). Automobilová divize vykázala výsledky prakticky totožné s bilancí za stejné období roku 2005 (mírný pokles o 0,3 % na 10,979 miliard Eur).
 V západní Evropě se prodeje obou značek zvedly o 1,2 % na 586 800 nových vozů, na konci března přitom trh obecně posílil o 3,7 %. Tržní podíl skupiny se usadil na 14,4 % proti 14,8 % v prvním kvartálu 2005. Posílil však v porovnání s podílem na trhu celého druhého pololetí loňského roku (14 %). Nárůst prodejů skupiny ovšem přišel ještě v době před uvedením nového modelu Peugeot 207. Zvýšené tempo výroby tohoto modelu se odrazí na bilanci až v následujícím období. Současná produkce 1400 vozů ve dvou závodech (Poissy a Madrid) bude posílena o výrobu v Trnavě.
Prodej v zemích mimo západní Evropu
značně narostl – dokonce o 20,9 % na 184 100 vozů, což plně koresponduje s vývojem v posledních dvou letech. Ve střední, východní Evropě a Turecku se prodalo na 49 500 nových vozů, což odpovídá nárůstu o 17,7 % proti prvnímu čtvrtletí 2005.
 V Latinské Americe vylétly prodeje skupiny o 40,1 % na 54 200 vozů. Vylepšil se trh Argentiny, kde se prodalo 16 700 vozů, což pro PSA představuje +30,6 % při obecném vzestupu trhu o 24,4 %. V Brazílii sice automobilový trh poklesl o 13,6 %, nicméně skupina PSA prodala o 64,9 % vozů více než v prvním trimestru roku loňského (25 200).
V Číně
se prodeje PSA zvedly o 32 % na 43 700 nových aut, což se odrazilo na tržním podílu (4,4 %). Dobré výsledky úvodu roku vycházely z uvedení modelů P 206 a C-Triomphe. V dalším období se očekává výraznější vylepšení bilance díky zdvojnásobení výrobní kapacity a novým provozům společného podniku Donfeng Peugeot Citroën Automobile a závodu ve Wuhanu. Citelný pokles nastal u prodeje náhradních dílů - o 43,3 %. Banque PSA Finance se může pochlubit zvýšenými příjmy 406 milionů Eur (proti 413 milionů), skupina Gefco vykázala příjmy 814 milionů Eur (718) a skupina Faurecie 2,9 miliard Eur.

Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.02.2018
Třetí generace Citroënu Berlingo oficiálně, je to rodinný ideál
14.02.2018
Nové BMW X4 je lehčí a nižší
09.02.2018
Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active
08.02.2018
Modernizace Škody Fabia vzala diesely a přinesla nové vychytávky
06.02.2018
Nový Mercedes-Benz A je větší a inteligentnější
05.02.2018
Je rychlejší Seat Leon Cupra nebo oštěp Barbory Špotákové?
03.02.2018
Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc
02.02.2018
Hyundai odhalil design nového Santa Fe
01.02.2018
Malé městské SUV Škoda již příští rok
30.01.2018
Test ojetiny: Citroën C1 – nejspolehlivější citroën má základ v toyotě
29.01.2018
Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?
27.01.2018
Bentley Bentayga dostane sportovní osmiválec
25.01.2018
Kia Rio GT-Line přinese sportovní vzhled, nic jiného nečekejte
21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout