Bilance PSA Peugeot Citroën v prvním čtvrtletí 2006 - Evropská stabilita, celosvětový nárůst
05. 05. 2006
Sdílet článek
Konsolidované hospodářské výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën vzrostly za první tři měsíce roku 2006 o 2,4 % na téměř 14 miliard Eur, což značí posílení pozic na evropském trhu a výrazný nárůst na mezinárodních trzích v souladu s cíli skupiny pro rok 2006.
Za první čtvrtletí 2006 dosáhly konsolidované výsledky prodejů a příjmů hodnoty 13,963 miliard Eur, což je o 2,4 % více než za stejné období loňského roku (13,635). Automobilová divize vykázala výsledky prakticky totožné s bilancí za stejné období roku 2005 (mírný pokles o 0,3 % na 10,979 miliard Eur).
V západní Evropě se prodeje obou značek zvedly o 1,2 % na 586 800 nových vozů, na konci března přitom trh obecně posílil o 3,7 %. Tržní podíl skupiny se usadil na 14,4 % proti 14,8 % v prvním kvartálu 2005. Posílil však v porovnání s podílem na trhu celého druhého pololetí loňského roku (14 %). Nárůst prodejů skupiny ovšem přišel ještě v době před uvedením nového modelu Peugeot 207. Zvýšené tempo výroby tohoto modelu se odrazí na bilanci až v následujícím období. Současná produkce 1400 vozů ve dvou závodech (Poissy a Madrid) bude posílena o výrobu v Trnavě.
Prodej v zemích mimo západní Evropu značně narostl – dokonce o 20,9 % na 184 100 vozů, což plně koresponduje s vývojem v posledních dvou letech. Ve střední, východní Evropě a Turecku se prodalo na 49 500 nových vozů, což odpovídá nárůstu o 17,7 % proti prvnímu čtvrtletí 2005.
V Latinské Americe vylétly prodeje skupiny o 40,1 % na 54 200 vozů. Vylepšil se trh Argentiny, kde se prodalo 16 700 vozů, což pro PSA představuje +30,6 % při obecném vzestupu trhu o 24,4 %. V Brazílii sice automobilový trh poklesl o 13,6 %, nicméně skupina PSA prodala o 64,9 % vozů více než v prvním trimestru roku loňského (25 200).
V Číně se prodeje PSA zvedly o 32 % na 43 700 nových aut, což se odrazilo na tržním podílu (4,4 %). Dobré výsledky úvodu roku vycházely z uvedení modelů P 206 a C-Triomphe. V dalším období se očekává výraznější vylepšení bilance díky zdvojnásobení výrobní kapacity a novým provozům společného podniku Donfeng Peugeot Citroën Automobile a závodu ve Wuhanu. Citelný pokles nastal u prodeje náhradních dílů - o 43,3 %. Banque PSA Finance se může pochlubit zvýšenými příjmy 406 milionů Eur (proti 413 milionů), skupina Gefco vykázala příjmy 814 milionů Eur (718) a skupina Faurecie 2,9 miliard Eur.
V západní Evropě se prodeje obou značek zvedly o 1,2 % na 586 800 nových vozů, na konci března přitom trh obecně posílil o 3,7 %. Tržní podíl skupiny se usadil na 14,4 % proti 14,8 % v prvním kvartálu 2005. Posílil však v porovnání s podílem na trhu celého druhého pololetí loňského roku (14 %). Nárůst prodejů skupiny ovšem přišel ještě v době před uvedením nového modelu Peugeot 207. Zvýšené tempo výroby tohoto modelu se odrazí na bilanci až v následujícím období. Současná produkce 1400 vozů ve dvou závodech (Poissy a Madrid) bude posílena o výrobu v Trnavě.
Prodej v zemích mimo západní Evropu značně narostl – dokonce o 20,9 % na 184 100 vozů, což plně koresponduje s vývojem v posledních dvou letech. Ve střední, východní Evropě a Turecku se prodalo na 49 500 nových vozů, což odpovídá nárůstu o 17,7 % proti prvnímu čtvrtletí 2005.
V Latinské Americe vylétly prodeje skupiny o 40,1 % na 54 200 vozů. Vylepšil se trh Argentiny, kde se prodalo 16 700 vozů, což pro PSA představuje +30,6 % při obecném vzestupu trhu o 24,4 %. V Brazílii sice automobilový trh poklesl o 13,6 %, nicméně skupina PSA prodala o 64,9 % vozů více než v prvním trimestru roku loňského (25 200).
V Číně se prodeje PSA zvedly o 32 % na 43 700 nových aut, což se odrazilo na tržním podílu (4,4 %). Dobré výsledky úvodu roku vycházely z uvedení modelů P 206 a C-Triomphe. V dalším období se očekává výraznější vylepšení bilance díky zdvojnásobení výrobní kapacity a novým provozům společného podniku Donfeng Peugeot Citroën Automobile a závodu ve Wuhanu. Citelný pokles nastal u prodeje náhradních dílů - o 43,3 %. Banque PSA Finance se může pochlubit zvýšenými příjmy 406 milionů Eur (proti 413 milionů), skupina Gefco vykázala příjmy 814 milionů Eur (718) a skupina Faurecie 2,9 miliard Eur.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelCitroën DS4 1.6 HDI DIGI. KLIMA, KŮŽE
Rok výroby
2012
159 900 Kč
Citroën Xsara Picasso 2.0 HDi, Kompletní serviska
Rok výroby
2001
37 000 Kč
Citroën Jumpy 1,5 BHDi,88kW,1majČR,serv.,DPH
Rok výroby
2020
328 899 Kč
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Automobilka MINI představila model Acenam a odtajnila české ceny
Na elektromobil s dojezdem až 406 km, nabíjením až 95 kW a délkou čtyř metrů stačí bohatě milion korun ...
Nejmenší Lexus LBX nebo jízda v dakarském speciálu byly taháky festivalu mobility
Na festival mobility Toyota & Lexus jsme vyzkoušeli Lexus LBX, vyzkoušeli off-roady, prolezli kempovací přestavby a obdi ...
Test: Peugeot e-208 GT je malý elektromobil s velkým dojezdem a dobrým srdcem
Facelift přinesl nejen kosmetické úpravy, ale také nový infotainment a vylepšený elektrický pohon ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Peugeot 508
Rok výroby 2022
719 000 Kč
Peugeot 308
Rok výroby 2024
567 999 Kč
BMW Řada 3
Rok výroby 2006
145 000 Kč
Nissan Navara
Rok výroby 2018
499 900 Kč