Barum rally: Konečně v cíli zlínské soutěže

vloženo

Jihlavský mladík Martin Prokop protrhnul osobní smůlu spojenou se starty na Barum rally a po letech výpadků dojel až na cílovou rampu. V celkové klasifikaci skončil pátý, v hodnocení S1600 se musel sklonit před Francouzem Bouffierem.

Barum rally: Konečně v cíli zlínské soutěže Barum rally: Konečně v cíli zlínské soutěže

Tři závody ve třech týdnech, to byl srpnový plán startů posádky týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Jan Tománek. Může se zdát, že starty v Německu a ve Finsku mohly být tou nejlepší přípravou na šestý závod Mezinárodního mistrovství republiky Barum rally. Ale nakonec se ukázalo, že opak byl pravdou.


„Soutěže mistrovství světa jsou obrovská zátěž. Dva týdny v kuse jsem se nezastavil. Stále v plné koncentraci. Od tréninku, přes závod. Ihned do letadla a zase to samé. Něco podobného platilo i před zlínským závodem. V pondělí jsem teprve přiletěl z Finska a od středy už jsem zase seděl v autě při seznamovacích jízdách. Rázem jsem si připadal, jako by moje závodění byla spíše práce. Nějak se mi z toho vytratila radost. Tři velké soutěže v řadě nejde jet. Fyzicky nebyl problém, ale psychicky už jsem nebyl schopen ze sebe více vymáčknout. Moc mě to mrzí, že jsem neukázal divákům více,“ hodnotil start na zlínské soutěži Martin Prokop.

Přitom Prokop s Tománekem vstoupili do soutěže druhým časem na prvním průjezdu RZ Slušovice, kde zaostali za Krestou o pouhé tři desetiny sekundy. To znamenalo posun do čela skupiny S1600 a na čtvrté místo absolutně. Po dvou třetích časech v druhé sekci na Trojáku a ve Slušovicích se červenobílý citroën posunul na druhou příčku absolutní klasifikace.

„Z Trojáku a ze Slušovic jsem měl radost. Vždy jsem se pěkně svezl. Pouze škoda chybičky při druhém průjezdu Trojáku, kdy nám ve vracečce před Májovou zhasnul motor a stálo nás to nějaké sekundy,“ řekl k průběhu účastník JWRC. Bohužel kultovní zlínská vložka Pindula pohřbila všechny naděje na medailové umístění. Zejména poslední průjezd, v němž se Martin Prokop nevyvaroval jezdecké chyby a C2 skončila mimo trať. „Pindula je velmi specifická svým povrchem a bohužel jsme na ni nedokázali najít vhodné nastavení. Navíc páteční déšť vykonal své a podmínky na trati byly výrazně horší než loni. Citroën téměř nešlo udržet na trati a vše vyvrcholilo při devátém testu. Snažil jsem se do něj dát vše, ale udělali jsme hodiny a auto spadlo do příkopu. Zpět jsme se dostali až za pomoci diváků. Došlo však k proražení chladiče a po zbytek vložky neustále stoupala teplota. Proto jsem ji dojel opatrně, následně i do servisu, kde mechanici závadu odstranili,“ přiznal Martin Prokop, figurující po první etapě na šestém místě.

V neděli se sice posádka týmu Jipocar Racing posunula o příčku výše na páté místo, přesto již nedokázala najít recept na Peugeot Francouze Bouffiera. „V neděli to bylo nejmarkantnější. Chtěl jsem do toho jít na sto procent, ale časy tam prostě nebyly,“ smutnil jihlavský jezdec. „Celkově se mi Barum rally líbila a jsem rád, že jsem se konečně podíval na cílovou rampu. Kolem trati byla výtečná atmosféra. Jediné co bych poradil pořadatelům pro následující rok je nutnost zatraktivnění trati. Je potřeba harmonogram soutěže překopat, najít nové úseky. Jezdit na tři průjezdy už bohužel není v módě,“ uzavřel Martin Prokop.

Dalším startem týmu Jipocar Racing by měla být v polovině října Turecká rally. Vzhledem k napjaté politické situaci a sérii pumových atentátů přímo v centru soutěže v Antalyi se však může stát, že se jihlavský tým pokusí kvůli bezpečnosti start v Turecku zrušit a zakončit sezonu JWRC na britských ostrovech.

Výsledky 36. Barum Rally Zlín

1. Kresta - Gross (Mitsubishi Lancer Evo IX) 2:31:11.0
2. Pech - Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:37.7
3. Bouffier - Panseri (F - Peugeot 206 S1600) + 3:13.1
4. Jandík - Chrastecký (Mitsubishi Lancer Evo VII) + 3:23.6
5. Prokop - Tománek (Citroën C2 S1600) + 4:25.3
6. Bebenek - Bebenek (PL - Mitsubishi Lancer Evo IX) + 4:26.1
7. Tanev - Sivov (BG - Subaru Impreza Sti) + 4:56.6
8. García Ojeda - Barrabes (E - Peugeot 206 S1600) + 4:58.7
9. Trojan - Řihák (Mitsubishi Lancer Evo VII) + 5:08.1
10. Volf - Novák (Mitsubishi Lancer Evo VIII) + 5:16.8

Jipocar Racing


Zdroj: martinprokop.com

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč