Až 70% vozidel nabízených do českých autobazarů může být ve špatném technickém stavu

vloženo

Za první tři měsíce letošního roku bylo Autocentru ESA nabídnuto k výkupu 10.980 vozidel. Plných 8.160 vozidel však bylo společností odmítnuto. Špatný technický stav vozu byl pak překvapivě nejčastějším důvodem, proč firma vozidlo nevykoupila. Celkově se jednalo o 5.580 vozidel, tedy 68,4%. Kvůli stočeným tachometrům bylo odmítnuto 1.494 vozů, tedy 18,4%.

Až 70% vozidel nabízených do českých autobazarů může být ve špatném technickém stavu Až 70% vozidel nabízených do českých autobazarů může být ve špatném technickém stavu

Zpracováváme velmi podrobné statistiky ohledně výkupu vozidel a tento závěr nás poněkud překvapil“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Autocentra ESA a dodává: „Až doposud se totiž mělo všeobecně za to, že největším problémem jsou stočené tachometry. Naše průzkumy však ukázaly, že je to sice závažný problém, nicméně samotná kvalita vozidel, je mnohdy problémem ještě závažnějším“. Firma registruje velké množství vozů, kterým jejich majitelé nevěnovali ani tu nejnutnější péči. Není výjimkou, když zákazníci nabízejí k prodeji vozidlo s nedostatečně fungujícími brzdami, nespolehlivou automatickou převodovkou, totálně opotřebovanými pneumatikami nebo dokonce s prošlou technickou kontrolou.


Podle názoru zástupců společnosti souvisí tento fakt především s průměrným stářím vozového parku v ČR, které činí přibližně 14,2 let a je jedním z nejvyšších v Evropě. Kupní síla obyvatelstva se zvyšuje jen velmi pomalu a ochota utrácet za nové vozy nijak dramaticky neroste. Lidé do oprav vozů investují jen v nejnutnějších případech a většinou hledají ty nejlevnější alternativy. Po českých silnicích tak pravděpodobně jezdí desítky tisíc vozidel s velmi problematickou technickou kvalitou. „Na první pohled to však nemusí být na voze vůbec poznat. Mnohdy se totiž nejedná o vady viditelné pouhým okem, jako je třeba rezavá karoserie nebo sjeté pneumatiky, ale o závažné poruchy různých elektronických systému, airbagů nebo řídících jednotek motorů“, říká Foltýn.

Zůstává otázkou, kde odmítnuté vozy končí, resp. jakým způsobem je jejich majitelé nakonec umístí na trh. Jednou z nejrizikovějších forem nákupu ojetého vozu je nákup od neznámého majitele. Vždy je proto potřeba velmi pečlivě zvažovat nabídku a vyhnout se podezřele výhodným nákupům. „Kvalita má vždy svojí cenu, a jestliže někdo prodává ojetý vůz výrazně levněji, než je cena obvyklá, není to jen tak. Za podezřele nízkou cenou bude vždy nějaké to ‘ale‘...“ uzavírá Foltýn.


Auto Esa

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up