Až 70% vozidel nabízených do českých autobazarů může být ve špatném technickém stavu

vloženo

Za první tři měsíce letošního roku bylo Autocentru ESA nabídnuto k výkupu 10.980 vozidel. Plných 8.160 vozidel však bylo společností odmítnuto. Špatný technický stav vozu byl pak překvapivě nejčastějším důvodem, proč firma vozidlo nevykoupila. Celkově se jednalo o 5.580 vozidel, tedy 68,4%. Kvůli stočeným tachometrům bylo odmítnuto 1.494 vozů, tedy 18,4%.

Až 70% vozidel nabízených do českých autobazarů může být ve špatném technickém stavu Až 70% vozidel nabízených do českých autobazarů může být ve špatném technickém stavu

Zpracováváme velmi podrobné statistiky ohledně výkupu vozidel a tento závěr nás poněkud překvapil“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Autocentra ESA a dodává: „Až doposud se totiž mělo všeobecně za to, že největším problémem jsou stočené tachometry. Naše průzkumy však ukázaly, že je to sice závažný problém, nicméně samotná kvalita vozidel, je mnohdy problémem ještě závažnějším“. Firma registruje velké množství vozů, kterým jejich majitelé nevěnovali ani tu nejnutnější péči. Není výjimkou, když zákazníci nabízejí k prodeji vozidlo s nedostatečně fungujícími brzdami, nespolehlivou automatickou převodovkou, totálně opotřebovanými pneumatikami nebo dokonce s prošlou technickou kontrolou.


Podle názoru zástupců společnosti souvisí tento fakt především s průměrným stářím vozového parku v ČR, které činí přibližně 14,2 let a je jedním z nejvyšších v Evropě. Kupní síla obyvatelstva se zvyšuje jen velmi pomalu a ochota utrácet za nové vozy nijak dramaticky neroste. Lidé do oprav vozů investují jen v nejnutnějších případech a většinou hledají ty nejlevnější alternativy. Po českých silnicích tak pravděpodobně jezdí desítky tisíc vozidel s velmi problematickou technickou kvalitou. „Na první pohled to však nemusí být na voze vůbec poznat. Mnohdy se totiž nejedná o vady viditelné pouhým okem, jako je třeba rezavá karoserie nebo sjeté pneumatiky, ale o závažné poruchy různých elektronických systému, airbagů nebo řídících jednotek motorů“, říká Foltýn.

Zůstává otázkou, kde odmítnuté vozy končí, resp. jakým způsobem je jejich majitelé nakonec umístí na trh. Jednou z nejrizikovějších forem nákupu ojetého vozu je nákup od neznámého majitele. Vždy je proto potřeba velmi pečlivě zvažovat nabídku a vyhnout se podezřele výhodným nákupům. „Kvalita má vždy svojí cenu, a jestliže někdo prodává ojetý vůz výrazně levněji, než je cena obvyklá, není to jen tak. Za podezřele nízkou cenou bude vždy nějaké to ‘ale‘...“ uzavírá Foltýn.


Auto Esa

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte