Avantgardní Citroën DS5 prošel omlazením a nově ve verzi Hybrid 4x4

18. 02. 2015
Sdílet článek

Nejvýraznější novinkou je šestiúhelníková přední maska chladiče. Nové jsou světlomety využívájící LED technologii a přepracování neušla technika ani interiér vozu. Podařilo se vylepšit ergonomii, když ubylo dvanáct tlačítek a přibyl barevný dotykový displej s funkcí duplikace na displeji chytrého telefonu.

Vůz DS 5, který je označován jako koncept na kolech, představuje jedinečný výtvor expresivního a hypnotického stylu. Pro novou DS 5 jsme se rozhodli zachovat přednosti předcházející DS 5, které výrazným způsobem vytvářejí jeho identitu, a současně posílit principy DS. Nejsymboličtějším příkladem je pochopitelně přední maska!“ Thierry Metroz, ředitel pro styl DS.


Přední maska je neopominutelným prvkem každého prémiového vozu. Ta nové DS 5 přináší vyšší statut a výraznější charakter. Tvoří ji vertikální maska chladiče, na které je hrdě umístěno logo DS, DS Wings jako připomínka původní DS – nové světlomety.  Cílem autorů masky chladiče DS Wings šestiúhelníkového tvaru bylo zaujmout na první pohled jedinečným propracovaným grafickým designem. Chromem orámovaná maska – což ještě více zdůrazňuje její eleganci – je prodloužena 2 světelnými lištami uvnitř světlometů.

Nová DS 5 nabízí stejně jako vozy DS 3 a DS 3 Cabrio nový světelný podpis značky s novými světlomety využívajícími technologii LED, xenonovou technologii a nové směrovky s posuvem světla. Tyto světlomety pečlivě zasazené do přední masky výrazně přispívají k její identitě a současně nabízí kvalitu osvětlení a jsou především zosobněním elegance a péče o detail značky DS! Tyto světlomety, které se poprvé objevily v červenci loňského roku u vozu DS3, se budou používat u všech vozů DS.

AVANTGARDNÍ DESIGN

S touto novou čelní stranou – maskou chladiče, světlomety a bočními vstupy vzduchu – ladí avantgardní styl vozu. Tvar nové DS 5 je snadno rozeznatelný jak zepředu, tak z boku či zezadu.
Z boku upoutá prvek, který dotváří styl exteriéru: chromovaná protáhlá lišta sahající od špiček světlometů po přední boční okna.
Při pohledu zezadu posiluje tvar nové DS 5 široký rozchod mezi koly a dále dva vývody výfuku zabudované do zadního nárazníku. Ke zdůraznění zádi přispívá i světelný podpis tvořený šesti světelnými lištami.

VÝRAZNĚ TECHNOLOGICKÝ VÝROBEK

Vůz DS 5 je již od začátku novou interpretací prémiového automobilu. Jde o vůz, který se od ostatních výrazně liší, je dokonce nezařaditelný! Pro mě jde o setkání elegance a technologie. Tato dvě klíčová slova platí pro novou DS 5 na 100 %. Poněvadž jak tomu často bývá v případě prémiových značek, i zde se vývoj ukrývá v detailech!“ Eric Apode, produktový a vývojový ředitel značky DS

Místo řidiče ve stylu kokpitu letadla
Kabina nové DS 5 připomíná svět letectví. Nejtypičtějším prvkem je strop kokpitu., rozdělený do tří světelných šachet, které ve voze ve dne i v noci vytváří nevídanou a osobitou atmosféru. Místo řidiče bylo zkoncipováno tak, aby ho skutečně obklopovalo, hlavní ovladače jsou soustředěny na dvou středových konzolách, jedné nízké a jedné ve stropě. Ovladače se inspirovaly od letadel, mají tvar tlačítek, koleček a specifických přepínačů.

Zážitek z řízení na úrovni hi-tech pokračuje i díky barevnému dotykovému displeji, který se u nové DS 5 objevuje poprvé. Tento nový systém nabízí snadný přístup ke všem funkcím vozu (od navigace po hudbu) a zjednodušuje ergonomii kabiny (například na středové konzole je o 12 tlačítek méně). Tento displej poslední generace nabízí i funkci New Mirror Screen, tedy možnost duplikace displeje chytrého telefonu pro snadné a bezpečné používání jeho aplikací.

Pro zajištění bezpečnosti a klidu využívá Nová DS 5 i nabídku DS Connect Box s paketem SOS & Assistance, což je průkopnický systém umožňující automatické nouzové a asistenční volání s lokalizací vozu. Systém v případě potřeby vysílá na místo příslušné složky záchranného systému. Do dnešního dne jezdí po Evropě již více než 230 000 vozů DS vybavených touto funkcí.

Pro zajištění většího komfortu a bezpečnosti jsou k dispozici nové balíčky:
• paket Monitoring: virtuální servisní knížka (automatické sledování počtu ujetých kilometrů a upozornění na nutnost provedení servisní kontroly nebo údržby), rady pro ekologické řízení (přizpůsobené stylu daného řidiče) a zpráva o používání vozu (shrnutí předchozího používání vozu)
• paket Mapping: lokalizace vozu, zobrazení projetých tras a informace o používání vozu v případě jeho zapůjčení
• paket Tracking: nalezení polohy vozu v případě jeho odcizení.

A konečně se u nové DS 5 objevuje mobilní aplikace MyDS kompatibilní se systémem iOS/Androïd. Jaký je cíl této aplikace? Pomoci řidiči při cestách (před, během a po řízení) a nabídnout mu intuitivní a inovativní služby. Zákazník tak má po ruce všechny informace týkající se jeho vozu a nabídky určené pro zákazníky DS.

Bohatost výbavy pro spojení bezpečnosti a komfortu
Nová DS 5 současně nezapomíná na špičkové příslušenství, jehož většina prvků je k dispozici již od základní úrovně výbavy. V nabídce je tak systém sledování mrtvého úhlu, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, natáčecí světlomety s funkcí přisvícení do zatáček, které optimalizují osvětlení, asistent pro rozjezd ve svahu, Inteligent Traction Control a protiprokluzový systém, zadní parkovací kamera a head-up displej. Vůz tak nabízí nejméně 10 prvků bezpečnostní výbavy. Nezaostává ani komfort: sedadla s masážní funkcí s možností uložení nastavení do paměti, hands free nastupování a startování, a to včetně odemykání zadních dveří, vnější zpětná zrcátka s odmrazováním, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, doprovodné osvětlení interiéru, dvouzónová automatická klimatizace, HiFi systém DENON….

Stále výkonnější motory
Nová DS 5 je vybavena nejnovějšími motory skupiny PSA. Všechny motory, ať už dieselové, či benzínové, jsou výkonné (120–210 k) a šetrné k životnímu prostředí (3,8 l/100 km a 4,3 l/100 km v případě dieselových motorů). Nesmíme také zapomenout na motor Hybride 4×4: jeho emise činí 90 g CO2/km a spotřeba ve smíšeném režimu 3,5 l/100 km. Díky těmto výkonům se nová DS 5 dostává na úroveň nejlepších vozů prémiového segmentu.

Motor THP 165 S&S s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6
Vůz DS 5 s motorem THP 165 S&S a s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6 poslední generace (rychlejší řazení rychlostí, větší potěšení z jízdy, snížení vnitřního tření atd.) vykazuje spotřebu ve smíšeném režimu 5,9 l/100 km a emise 135 g CO2/km, což představuje úsporu o 30 g/km, tj. 18 % (ve smíšeném režimu a oproti motoru THP 155 Euro 5).

Tento motor s maximálním vstřikovacím tlakem 200 bar a technologií Stop&Start (se zesíleným startérem) dosahuje maximálního výkonu 121 kW (165 k CEE) při 6 000 ot/min. Maximální dosažený točivý moment je 240 Nm od 1 400 ot/min a zůstává neměnný do 4 000 ot/min, díky čemuž je řízení při nízkých a středních otáčkách velmi příjemné.

Pokud jde o dieselové motory, nová DS 5 je vybavena novou generací dieselových motorů s označením BlueHDi. Ty dosahují vynikajících výkonů a současně velmi nízké spotřeby a nízkých emisí CO2! Tohoto výsledku bylo dosaženo díky práci realizované na samotném motoru (zlepšení účinnosti, povrch typu Diamond Like Carbon, omezení mechanických ztrát,…) a díky inovativnímu a účinnému výfukovému potrubí. Inovativní a jedinečná stránka tohoto výfukového potrubí tkví v přesném uspořádání technologií: modul SCR (Selective Catalytic Reduction) umístěný před filtr pevných částic s aditivem je jediný systém, který dokáže až o 90 % omezit emise NOx a současně snížit až o 4 % emise CO2.

BlueHDi 120 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou
Motor BlueHDi 120 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou je motor s nízkou spotřebou, nízkými emisemi CO2 a vysokým točivým momentem. Čísla mluví za vše: 3,8 l/100 km, 100 g CO2/km, točivý moment 300 Nm. Nová DS 5 s tímto motorem je mezi konkurencí v segmentu D referencí. Ve 2. pololetí roku 2015 se u tohoto motoru objeví automatická šestistupňová převodovka. Radost a účinnost budou zaručeny!

BlueHDi 150 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou
Dalším motorem, pro který je nová DS 5 ve svém segmentu (mezi vozy s obdobným motorem) referencí z hlediska točivého momentu, spotřeby a emisí, je BlueHDi 150. Tento dvoulitrový motor HDi 150 dosahuje spotřeby 4,4 l/100 km a jeho emise činí 103 g CO2/km, což představuje úsporu 22 g oproti motoru HDi 160. Oproti předchozí generaci (HDi 160 Euro 5) se krom toho zvýšil i maximální točivý moment, který dosahuje 370 Nm při 2000 ot/min.

BlueHDi 180 S&S s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6
Motor BlueHDi 180 poskytuje díky svému výkonu (133 kW) a maximálnímu točivému momentu (400 Nm při 2 000 ot/min) vynikající potěšení z jízdy. Díky začlenění nového turbodmychadla s proměnlivou geometrií a zvýšení přeplňovacího a spalovacího tlaku se podařilo zvýšit výkon motoru DS 5 BlueHDi 180 o 20 k oproti předchozí generaci (HDi 160). Tento nový motor je navíc vybaven vyrovnávacími hřídeli, které zajišťují úroveň akustického komfortu a vibrací, jež je u této kategorie očekávaná. Výsledek: DS 5 BlueHDi 180 S&S EAT6 v sobě snoubí výkonnost s nejlepší úrovní emisí CO2 (110 g CO2/km) a spotřeby (4,3 l/100 km) v segmentu a vynikajícím potěšením z řízení (točivý moment 400 Nm).

Dieselový Hybrid 4×4
Nová DS 5, u které byla jako u prvního vozu použita hybridní dieselová technologie, bude i nadále nabízet tento pohon spojující výkony dieselového motoru HDi s účinností elektrického pohonu. Hybrid 4×4 nabízí energické pocity při řízení (200 k, pohon všech 4 kol, jízda ve městě s elektromotorem, funkce boost při zrychlení), velmi nízké emise CO2 (90 g/km) a nízká spotřeba (3,5 l/100 km, která se v městském provozu snižuje na méně než 3 l/100 km).

Hybrid 4×4 umožňuje několik režimů řízení. Řidič může pomocí kolečka umístěného na středové konzole zvolit mezi čtyřmi režimy: Auto, ZEV (nulové emise), pohon všech 4 kol (přední kola poháněná dieselovým motorem) a zadní kola elektromotorem) a Sport (maximální využití elektromotoru doplňujícího dieselový motor).

Nová DS 5 znamená i nové prvky interiéru! Objevují se zde nové možnost personalizace interiéru, jako jsou modročerná sedadla v kůži Nappa ve verzi „Bracelet de montre“ či nový kovový ozdobný prvek s monogramem DS na dveřích a středové konzole. A konečně se při uvedení na trh objevuje i nový odstín karoserie: modrá Encre, jemná barva, která opět o něco více zdůrazňuje identitu vozu a jeho eleganci.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

589 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč