AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Peugeot 308 SW evropským autem roku

vloženo

U francouzské automobilky Peugeot byl největší zájem o nový model 308 SW, který získal titul „Car of the Year“ 2014. Toto prestižní ocenění, které uděluje porota složená z novinářů z 22 evropských zemí, bylo Peugeotu 308 uděleno v předvečer zahájění 84. ženevského autosalonu.

AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Peugeot 308 SW evropským autem roku Mezi kandidáty na cenu „Car of the Year“ 2014 bylo 30 nových modelů americké, korejské, evropské a japonské výroby, které se v roce 2013 prodávaly na evropském trhu. Porota, která odráží vkus a názory 58 novinářů z 22 evropských zemí, nejprve v prosinci loňského roku vybrala do finále sedm modelů. V závěrečném kole nový Peugeot 308 zvítězil. Nový Peugeot 308 je již čtvrtým modelem značky Peugeot, který cenu „Car of the Year“ získal. Před ním bylo toto ocenění uděleno modelům 307 (2002), 405 (1988) a 504 (1969).

Nový Peugeot 308 se vyrábí v Sochaux, v historické kolébce značky. Na evropský trh byl uveden ve druhé polovině loňského roku. Na začátku roku 2015 bude spuštěna jeho výroba a prodej na největším automobilovém trhu na světě, v Číně. Titul „Car of the Year 2014“ představuje nejprestižnější ocenění udělené novému modelu Peugeot 308, který ztělesňuje hodnoty značky z hlediska kvality, elegantního a dynamického designu, účinné koncepce opírající se o výrazné odlehčení, zážitků z řízení, k nimž přispívá inovativní místo řidiče (i-Cockpit), a dokonalého provedení. Obchodní úspěch se již dostavil, model 308 registruje od svého uvedení na trh již více než 55 000 objednávek. Nový Peugeot 308 se navíc podílí na přesunu značky směrem k luxusnějším kategoriím, jak o tom svědčí složení objednávek, z nichž 48 % směřuje k úrovním výbavy 3 a 4 .

Počátkem jara se nabídka modelu 308 obohatí o novou verzi karoserie: elegantní a prostorné kombi Peugeot 308 SW, které stejně jako hatchback převzal od svého předchůdce pouze jméno, jinak prošel kompletní proměnou. Nabídku motorizací při uvedení vozů tvořily 4 benzínové a 5 dieselových motorů s velmi nízkou spotřebou. K této sestavě přibude současně s uvedením modelu 308 SW zcela nový tříválcový benzínový přeplňovaný motor PureTech 1.2 e-THP o výkonu 130 k a tři motory BlueHDi včetně nové verze 1.6 BlueHDi 120 k s emisemi pouze 82 g CO2/km, což je v tomto segmentu rekordní výsledek. Generální ředitel značky Maxime Picat při převzetí ceny z rukou předsedy poroty Hakana Masona prohlásil: „V případě nového vozu Peugeot 308 jsme si byli jistí, že se nám podařilo dosáhnout koncepčního, technologického a kvalitativního skoku, který nás v blízké době dostane mezi nejlepší vozy této kategorie v Evropě. Prestižní cena „Car of the Year“ 2014, kterou tu dnes přebírám jménem všech mých kolegů, kteří přispěli k vývoji a uvedení tohoto modelu, je toho nejlepším potvrzením.

AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Renault Twingo s motorem vzadu živě
AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr
AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Škoda VisionC, další modely Monte Carlo a Octavia Scout
Ženevský autosalon 2014 se blíží

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Peugeot 308 SW evropským autem roku Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Peugeot 308 SW evropským autem roku Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Peugeot 308 SW evropským autem roku Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Peugeot 308 SW evropským autem roku Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Peugeot 308 SW evropským autem roku Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Peugeot 308 SW evropským autem roku Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Peugeot 308 SW evropským autem roku Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Peugeot 308 SW evropským autem roku Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Peugeot 308 SW evropským autem roku Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Peugeot 308 SW evropským autem roku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing