AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr

vloženo

První ženevský den se nesl také ve znamení celosvětově očekávané premiéry prototypu Honda Civic Type R Concept, který přibližuje vzhled exteriéru netrpělivě očekávané produkční verze Type R, jež bude v Evropě představena v průběhu roku 2015.

AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr

Mimo nového Civicu Tourer na stánku Hondy byl největší zájem o koncept nového Civicu Type R, kterému konstruktéři přezdívají „závodní vůz pro každého“. Bude se jednat o nejextrémnější Civic Type R, jaký byl kdy vyroben. Jeho uhlazený a aerodynamický profil je ztělesněním výkonu, ale zároveň si zachovává vzhled silničního automobilu a také charakteristické rysy vozů Type R.


Vnější vzhled vozu je velkou měrou podřízen výkonu, jenž se v prototypu Type R Concept zřetelně odráží. Řada stylistických prvků navíc plní kromě estetické také reálnou funkci, což potvrzují i výsledky testování prototypu na známé severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Například tvar a sklon výrazného zadního spoileru byl na základě informací shromážděných při traťových zkouškách navržen tak, aby poskytoval dodatečnou přítlačnou sílu. Horní i spodní mřížky chladiče byly dodatečně zvětšeny a společně se vzduchovými otvory v kapotě zajišťují chlazení výkonného motoru. Přední i zadní blatníky byly kvůli 20palcovým kolům rozšířeny a pro optimalizaci proudění vzduchu do nich byly integrovány vzduchové výdechy. Všechny tyto prvky společně zajišťují nejlepší možné chlazení, lepší přilnavost a v konečném důsledku optimální výkon.

Přestože podrobnější výkonnostní parametry nebudou zatím oznámeny, značka Honda již potvrdila, že připravovaný nový Type R bude prvním evropským modelem, jenž bude vybaven jedním ze zcela nových přeplňovaných motorů VTEC TURBO z řady Earth Dreams Technology. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva by měl disponovat ve své třídě špičkovým výkonem nejméně 280 koní a bude splňovat emisní normu EURO 6. Přestože přeplňované motory v evropské nabídce produkčních vozů Honda již nějakou dobu chybí, společnost technologii přeplňování neustále aktivně rozvíjí jak na závodních tratích, tak v jiných regionech. Úspěšný návrat značky Honda do mistrovství světa cestovních vozů WTCC v roce 2013 přinesl zkušenosti, jež významně pomohly při vývoji nového modelu Type R, neboť vývojový tým měl k dispozici analýzy a zpětnou vazbu ohledně výkonů a konstrukčních řešení shromážděné na závodní trati.

Na Ženevském autosalonu 2014 značka Honda také představí nové informace o uspořádání hnacího ústrojí nové generace modelu NSX, jež bude na trh uvedena v roce 2015. Dále bude na stánku značky Honda vystaven koncept nové generace elektromobilu poháněného palivovými články FCEV Concept, jenž si zde odbude svoji výstavní premiéru. Společnost při příležitosti autosalonu také poprvé potvrdí uvedení tohoto vozu do prodeje na evropském trhu počátkem roku 2016.

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr Fotografie k článku AUTOSALON ŽENEVA 2014 - Honda Civic Type R dostane přeplňovaný dvoulitr
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport