Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě

03. 06. 2012
Sdílet článek

V Lipsku byla hned v pátek odhalena dlouhá verze Jaguaru XF, které má být především luxusním a praktickým kombíkem. Cestující vzadu naleznou téměř o pět centimetrů více místa nad hlavou a jejich pohodlí se postarají aktivní tlumiče.

Jaguar XF ve verzi sedan jsme nedávno otestovali, přičemž jste měli možnost shlédnout i naše první video zachycující tento model v pohybu. V Lipsku nás však zaujala dlouhá verze kombi, která je praktičtější. Jaguar XF Sportbrake může být poháněn čtyřválcovým 2,2l dieselovým a šestiválcovým 3l dieselovým motorem. Čtyřválcový 2,2 litrový motor je dodáván v kombinaci s osmistupňovou převodovkou a inteligentním systémem Stop/Start, který je vybaven startérem Twin Solenoid. Ten vypíná motor okamžitě po zastavení vozu a znovu jej nastartuje ještě dříve než řidič přesune nohu z brzdy na plynový pedál. Systém je rovněž schopný motor rychle nastartovat, i když je ještě v doběhu.


Šestiválcový 3,0 litrový motor s dvojitým přeplňováním je pro Jaguar XF Sportbrake nabízen ve dvou variantách. V obou případech je opět doplněn o osmistupňovou převodovku, kterou řidič ovládá pomocí páček na volantu. Na špici modelové řady stojí model „S“, který se svými 275 koňmi (202kW) a točivým momentem 600 Nm splňuje veškeré požadavky na výkon a jízdní komfort vášnivých řidičů. Součástí standardní výbavy všech verzí modelu Jaguar XF Sportbrake je vzduchové odpružení zadní nápravy s funkcí automatické úpravy světlé výšky, které nahradilo odpružení vinutými pružinami použité v sedanu. Při plném naložení zůstává Jaguar XF Sportbrake stabilně vyrovnaný. Všechny verze modelu XF Sportbrake jsou vybaveny systémem adaptivní dynamiky, které nepřetržitě monitoruje zavěšení kol a díky aktivním tlumičům může až 500x za vteřinu upravit jejich tlumení. Systém se tak stará o zachování optimální stability a ovládání za všech okolností, aniž by jakkoli utrpělo pohodlí cestujících. Náročnému řidiči však zároveň umožňuje prostým stisknutím tlačítka změnit nastavení tlumičů a odezvu motoru a přizpůsobit si tak jízdní vlastnosti vozu. Intuitivní využití jízdních technologií se projevilo i v bezpečnostních prvcích modelu XF Sportbrake, mezi něž patří mimo jiné systém Adaptive Front Lighting, jenž odklání světelný tok předních světlometů do rohů, či funkce inteligentní změny intenzity, která podle aktuálních podmínek automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly. Prostřednictvím adaptivního tempomatu XF Sportbrake nepřetržitě sleduje vozidla ve svém okolí a automaticky přibrzdí, zaznamená-li před sebou pomaleji jedoucí vůz. Jakmile se prostor uvolní, systém opět zrychlí na nastavenou rychlost. Adaptivní tempomat je doplněn o systém nouzového brzdění IEB, který v případě nutnosti prudkého zabrzdění automaticky vyvine optimálně maximální brzdnou sílu.

Interiér vozu Jaguar XF Sportbrake je stejně jako celé modelová řada Jaguar doplněn prémiovými materiály stejně tak jako intuitivními technologiemi. Model XF Sportbrake je vybaven prostornými zadními sedadly s integrovaným otvorem pro lyže dělenými v poměru 60:40. K vysokému komfortu cestujících na zadních sedadlech přispívá také o 48 mm zvýšený prostor pro hlavu. Zadní sedadla lze sklopit jediným stisknutím páček ve víku zavazadlového prostoru a dostupný prostor tak prodloužit na celkových 1.970 mm. K vysoké praktičnosti zavazadlového prostoru modelu XF Sportbrake výrazně přispívá také jeho šířka dosahující 1.064 mm, která tak umožňuje například příčné uložení golfových holí. Víko zavazadlového prostoru, které je standardně vybaveno tlumičem zavírání „Soft-close“, je možné vybavit rovněž funkcí plně elektronického otevírání a zavírání. Dalším z praktických prvků zavazadlového prostoru je systém podlahových kolejnic, který umožňuje snadné členění prostoru například upevněním sítí, mřížek či příček. Tažné zařízení je možné rychle odmontovat a uložit ve speciálním úložném prostoru v kufru vozu. Na spodní zadní spoiler se pak upevní krytka, která zakryje místo jeho uchycení. Po namontování tažného zařízení se automaticky aktivuje systém Trailer Sway Mitigation pro bezpečnější tažení přívěsů. Systém využívá systém ABS a systémy kontroly stability k eliminaci rizika výkyvů přívěsu při tažení.

Autosalon Lipsko - Honda CR-V a Opel Mokka
Autosalon Lipsko - Hyundai i30 CW, Kia Cee´d SW a Dacia Lodgy
Autosalon Lipsko - Nissan Juke Nismo na vlastní oči
Autosalon Lipsko - Porsche Cayenne GTS a Audi Q3 RS
Autosalon v Lipsku živě - první sada fotografií

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč