Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě

vloženo

V Lipsku byla hned v pátek odhalena dlouhá verze Jaguaru XF, které má být především luxusním a praktickým kombíkem. Cestující vzadu naleznou téměř o pět centimetrů více místa nad hlavou a jejich pohodlí se postarají aktivní tlumiče.

Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě

Jaguar XF ve verzi sedan jsme nedávno otestovali, přičemž jste měli možnost shlédnout i naše první video zachycující tento model v pohybu. V Lipsku nás však zaujala dlouhá verze kombi, která je praktičtější. Jaguar XF Sportbrake může být poháněn čtyřválcovým 2,2l dieselovým a šestiválcovým 3l dieselovým motorem. Čtyřválcový 2,2 litrový motor je dodáván v kombinaci s osmistupňovou převodovkou a inteligentním systémem Stop/Start, který je vybaven startérem Twin Solenoid. Ten vypíná motor okamžitě po zastavení vozu a znovu jej nastartuje ještě dříve než řidič přesune nohu z brzdy na plynový pedál. Systém je rovněž schopný motor rychle nastartovat, i když je ještě v doběhu.


Šestiválcový 3,0 litrový motor s dvojitým přeplňováním je pro Jaguar XF Sportbrake nabízen ve dvou variantách. V obou případech je opět doplněn o osmistupňovou převodovku, kterou řidič ovládá pomocí páček na volantu. Na špici modelové řady stojí model „S“, který se svými 275 koňmi (202kW) a točivým momentem 600 Nm splňuje veškeré požadavky na výkon a jízdní komfort vášnivých řidičů. Součástí standardní výbavy všech verzí modelu Jaguar XF Sportbrake je vzduchové odpružení zadní nápravy s funkcí automatické úpravy světlé výšky, které nahradilo odpružení vinutými pružinami použité v sedanu. Při plném naložení zůstává Jaguar XF Sportbrake stabilně vyrovnaný. Všechny verze modelu XF Sportbrake jsou vybaveny systémem adaptivní dynamiky, které nepřetržitě monitoruje zavěšení kol a díky aktivním tlumičům může až 500x za vteřinu upravit jejich tlumení. Systém se tak stará o zachování optimální stability a ovládání za všech okolností, aniž by jakkoli utrpělo pohodlí cestujících. Náročnému řidiči však zároveň umožňuje prostým stisknutím tlačítka změnit nastavení tlumičů a odezvu motoru a přizpůsobit si tak jízdní vlastnosti vozu. Intuitivní využití jízdních technologií se projevilo i v bezpečnostních prvcích modelu XF Sportbrake, mezi něž patří mimo jiné systém Adaptive Front Lighting, jenž odklání světelný tok předních světlometů do rohů, či funkce inteligentní změny intenzity, která podle aktuálních podmínek automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly. Prostřednictvím adaptivního tempomatu XF Sportbrake nepřetržitě sleduje vozidla ve svém okolí a automaticky přibrzdí, zaznamená-li před sebou pomaleji jedoucí vůz. Jakmile se prostor uvolní, systém opět zrychlí na nastavenou rychlost. Adaptivní tempomat je doplněn o systém nouzového brzdění IEB, který v případě nutnosti prudkého zabrzdění automaticky vyvine optimálně maximální brzdnou sílu.

Interiér vozu Jaguar XF Sportbrake je stejně jako celé modelová řada Jaguar doplněn prémiovými materiály stejně tak jako intuitivními technologiemi. Model XF Sportbrake je vybaven prostornými zadními sedadly s integrovaným otvorem pro lyže dělenými v poměru 60:40. K vysokému komfortu cestujících na zadních sedadlech přispívá také o 48 mm zvýšený prostor pro hlavu. Zadní sedadla lze sklopit jediným stisknutím páček ve víku zavazadlového prostoru a dostupný prostor tak prodloužit na celkových 1.970 mm. K vysoké praktičnosti zavazadlového prostoru modelu XF Sportbrake výrazně přispívá také jeho šířka dosahující 1.064 mm, která tak umožňuje například příčné uložení golfových holí. Víko zavazadlového prostoru, které je standardně vybaveno tlumičem zavírání „Soft-close“, je možné vybavit rovněž funkcí plně elektronického otevírání a zavírání. Dalším z praktických prvků zavazadlového prostoru je systém podlahových kolejnic, který umožňuje snadné členění prostoru například upevněním sítí, mřížek či příček. Tažné zařízení je možné rychle odmontovat a uložit ve speciálním úložném prostoru v kufru vozu. Na spodní zadní spoiler se pak upevní krytka, která zakryje místo jeho uchycení. Po namontování tažného zařízení se automaticky aktivuje systém Trailer Sway Mitigation pro bezpečnější tažení přívěsů. Systém využívá systém ABS a systémy kontroly stability k eliminaci rizika výkyvů přívěsu při tažení.

Autosalon Lipsko - Honda CR-V a Opel Mokka
Autosalon Lipsko - Hyundai i30 CW, Kia Cee´d SW a Dacia Lodgy
Autosalon Lipsko - Nissan Juke Nismo na vlastní oči
Autosalon Lipsko - Porsche Cayenne GTS a Audi Q3 RS
Autosalon v Lipsku živě - první sada fotografií

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Jaguar

Fotografie k článku

Fotografie k článku Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě Fotografie k článku Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě Fotografie k článku Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě Fotografie k článku Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě Fotografie k článku Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě Fotografie k článku Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě Fotografie k článku Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě Fotografie k článku Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě Fotografie k článku Autosalon Lipsko - Jaguar XF Sportbrake živě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte