Automobily JDM - styl, vášeň, šílenství

vloženo

JDM (Japanese Domestic Market) je symbol japonských automobilů určených pro tamější trh a originálních náhradních dílů vyvážených do celého světa. Nadšenci JDM kompletně předělávají svá vozidla, aby se co nejvíce podobala těm původním, která jsou osazena díly určenými pro japonský trh. JDM je také styl, který vyznává mnoho lidí po celém světě.

Automobily JDM - styl, vášeň, šílenství Automobily vyrobené pro JDM mají vyšší výkony motorů, liší se vybavením a funkcemi proti vozidlům určeným pro prodej na mimo japonských trzích. Vozy JDM se vyváží do jiných zemí prostřednictvím běžného obchodu nebo také i černého trhu.

Polovina 90. let byla požehnáním pro nadšence. V té době spotřebitelé kupovali automobily podle vášně a výkonu a ne podle uhlovodíkových následků nebo počtu hlavových airbagů. A japonské automobilky to věděly.

Nabídka JDM byla rozdělena rovnoměrně. Mitsubishi měl své AWD - 3000GT VR4, Mazda RX-7, Toyota a její Supra, Nissan a jeho 300ZX. Všechny byly vybaveny turbodmychadlem.

A pak tady byla ještě jedna – Honda NSX. Její střední uspořádání motoru, geometrie zavěšení, hliníkové šasi zůstává moderní téměř po 20 let.

Stejně jako současné šílenství po náhradních dílech japonských modelů, byly v té době poptávány automobily. Mezi nimi i Honda Civic, kterou můžeme vidět v úpravě na obrázku.

Na první pohled si nelze nevšimnout tvarů vypouklých blatníků, které nahradily původní vzhled továrních. Nový přední nárazník s integrovanou maskou výrazně prodloužil délku kapoty. Zadní část je podobně ve stylu přední části osazena masívními prvky. Difuzor je připojen k továrnímu nárazníku, zatímco křídlo bylo nahrazeno mnohem agresivnější vysokou jednotkou. Po počátečním šoku z výstroje prošla karosérie obměnou a replika Hondy Civic je připravena k prodeji.

JDM automobily mají svou historii a v mnohém předčily konkurenční modely.

Fotografie k článku:
1. Honda Civic 1993 replika – přední část
2. Honda Civic 1993 replika – zadní část
3. Honda NSX 1993
4. Mazda RX-7 1993
5. Mitsubishi 3000 GT 1993
6. Toyota Supra 1993
7. Nissan 300ZX 1993

(rik), foto HondaTuning

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Automobily JDM - styl, vášeň, šílenství Fotografie k článku Automobily JDM - styl, vášeň, šílenství Fotografie k článku Automobily JDM - styl, vášeň, šílenství Fotografie k článku Automobily JDM - styl, vášeň, šílenství Fotografie k článku Automobily JDM - styl, vášeň, šílenství Fotografie k článku Automobily JDM - styl, vášeň, šílenství
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive – Ojetina? Vážně?!
29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?