Automobilové skvosty a přešlapy roku 2012

vloženo

Letošní rok se blíží ke svému závěru, proto neuškodí malé ohlédnutí za uplynulými dvanácti měsíci, během kterých v redakční garáži přistály desítky osobních automobilů. Na některá si již ani nevzpomenu, jiná mě doslova otrávila a některá se mi vryla do paměti zlatým písmem.

Automobilové skvosty a přešlapy roku 2012 Na začátku ohlédnutí začneme dobrou zprávou. Přes downsizing a honbou za nízkými emisemi se stále na trhu najde řada automobilů, které umějí být praktická a řidičsky přívětivá. Nemusíte si proto kupovat vozy s umělým řízením, samočinným řazení a milionem elektronických systémů, které téměř nahrazují řidiče.

Rok 2012 pro mě začal testem modelu Suzuki Kizashi, který překvapil po řidičské stránce. Japonský sedan poháněný atmosférickým čtyřválcem je nejlepším historickým pomníkem zlatých časů devadesátých let, kdy se země vycházejícího slunce dovážely řidičsky orientované vozy. Vem čert stísněnější jednoduše pojatý interiér, za volantem bude náruživý řidič (stejně jako já) zcela spokojen. Stejně dobře si vedlo i další Suzuki. Model Swift Sport je nejdostupnějším nářadím pro sportovněj orientované jedince. Za dobré peníze nabídne hodně muziky. Řidičky velmi přítulná se ukázala být také dvoumístná Mazda MX-5, kterou jsem otestoval na sklonku léta. Velmi dobře se mi ostatně řídily i další testované Mazdy. Mazda 3 ve verzi sedan poháněná atmosférickým dvoulitrem je řidičsky příjemná a zábavná. Dobře je na tom i verze MPS nebo stárnoucí Mazda 6. Zmínku si zaslouží nový čtyřválcový diesel 1.6 dCi, který přinesl testovanému Renaultu Scénic svěží vítr do plachet. Stejně dobře na mě působil Range Rover Evoque s pohonem pouze předních kol, které mi po týdnu ježdění začalo dávat mnohem větší smysl než dražší čtyřkolka. Za velmi dobrou koupi považuji v nižší střední třídě modelu Hyundai i30 ve verzi hatchback, která s dieselem pod kapotou nabízí nejlepší mix komfortu, dobrých jízdních vlastností, výbavy a ceny. Poslední kladnou zmínku zaslouží Jaguar XF, který po faceliftu je doboru koupí pro všechny, kteří nechtějí jezdit německou vyšší střední.

Všechny ostatní testované vozy byly buď průměrné nebo mě nijak závratně neomráčily. A teď přichází řada automobily, které v mých očích nedosahují ani průměrnosti. Nejhorším testovaným autem byl dle mého názoru Renault Koleos, kterému utekla většina konkurenčních SUV mílovými kroky. Nadšený jsem zrovna nebyl ani z Hondy Jazz Hybrid nebo Peugeotu 208. Servítky si nemohu brát ani s atraktivně působícím modelem Hyundai Veloster nebo s Elantrou. Veloster možná vypadá dobře, ale jezdí více než podprůměrně. Tam kde se i malá auta chovají jistě, tam nažene Veloster strach i zkušenému řidiči.

Jelikož netestuji jen nová auta, ale věnuji se i ojetinám, dovolím se podělit o své názory testovaných vozidel. V paměti mi ze všech vozů nejvíce zůstal Opel Corsa poháněný atmosférickou dvanáctistovkou spojenou s robotizovanou převodovkou. Na tu jsem po pár kilometrech nadával tak hodně, že mě musely slyšet i v kostele kolem kterého jsem projížděl (hořší robotizovanou převodovku najdeme snad jen ve Fiatu Punto). Na druhé straně si naprosto báječně vedl benzínový motor, který svou čiperností, ochotou jít do otáček a pořádkou silou zachraňoval totálně zpackanou převodovku. Během roku jsem vystřídal všechny generace Mercedesu-Benz třídy C, který považuji za velmi rozumnou volbu, který přes prvotní topornost nabízí úchvatný jízdní komfort a pohodové řízení. Testované Mercedesy nezstavila ani jednou vydatná sněhová nadílka.

Petr Šikl

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

09.12.2016
Nový Lexus LS se ukáže v Detroitu, máme jeho první skicu
08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem