Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?

vloženo

Jakkoliv zlá se polemika na dané téma může zdát, jde o holá fakta. V souvislosti s přípravami masové produkce nejlevnějšího vozu Tesla Model 3 musel severoamerický gigant přistoupit k razantním škrtům, do nichž zahrnul také zrušení výroby nejslabšího provedení Model S. Tučné procento financí pak musejí dokonce zaštítit investoři. Konkrétně se tu bavíme o částce 1,15 miliardy USD!

Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz? Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?

Chcete si pořídit nejlevnější Tesla Model S? Pak byste si měli pospíšit. Počínaje 14. dubnem letošního roku totiž automobilka Tesla ukončí přijímání objednávek na svůj doposud nejlevnější model.


Ten je za částku nepřevyšující 1,6 milionu Kč stále možné objednat, přičemž za ni dostanete vůz vybavený baterií o kapacitě 60 kWh, která luxusnímu sedanu (přesněji řečeno liftbacku) stačí ke zdolání až 390 elektrických kilometrů. Z nuly na sto se pak s tímto elektromobilem podíváte již za 6,2 sekundy a maximálně se rozjede až na 190 km/h.

Co ale za zrušením výroby stojí? Tesla říká, že ukončení produkce určil dlouhodobý nezájem o toto provedení. Většina zákazníků si při volbě levnějšího vozu prý stejně vybrala variantu 75 kWh s vyšším dojezdem a lepšími dynamickými vlastnosti. My jsme ale na tuto problematiku pohlédli důkladněji.



V rámci velkolepých příprav na výrobu stěžejního modelu totiž tesle evidentně docházejí peníze, a to i přes skutečnosti, jako je nedávné rozdávání majetkových podílů neboli akcií. Samozřejmě nikoliv doslova. Zájem o nový vůz je ale tak vysoký, že si Tesla kvůli pokrytí plánované výroby 500 000 kusů ročně musela „půjčit“ astronomických 1,15 miliardy USD. Připomeňme si, že loňská produkce automobilky dosáhla pouhých 84 000 kusů.



Tesla Model 3 za částku startující na 880 000 Kč bude nejdostupnějším vozem z nabídky a sériové výroby by se měl dočkat již koncem letošního června. Musk zároveň dobře ví, že právě tento vůz s nejvyšší pravděpodobností rozhodné o celé budoucí existenci značky. I přesto ale riskuje. A to výrazně! Proč?



Jen před pár týdny totiž vypluly na povrch zprávy, že se finální produkce modelu 3 nejspíše nestihne. (A akcie na burze začaly opět klesat.) Důvodem je, že Tesla ještě nepodnikla finální kroky beta testování, které u nového vozu trvají v průměru od pěti do sedmi měsíců. Vzhledem k počátečním dětským nemocem modelů S a X by mohl leckdo upadnout v přesvědčení, že si Tesla s  nejstěžejnějším vozem značky vyhraje natolik, aby se nic podobného neopakovalo. Nyní však dostáváme oficiální informace o tom, že žádné testování probíhat nebude a testovacími jezdci se tak nejspíše stanou až sami zákazníci. O poruchovosti chystané novinky můžeme samozřejmě zatím jen spekulovat, ale přiznejme si - v automobilové branži jsme doposud neviděli nic, co by bez důkladného předchozího testování fungovalo.



Takže si to shrňme. Automobilka ukončila výrobu modelu, jehož produkce doposud nebyla nijak ztrátová. Zároveň chystá nový model 3, na nějž si u svých burzovních investorů půjčila astronomické peníze, a to i přesto, že se aktuálně pohybuje v obrovské ztrátě. No a nakonec to nejlepší. Revoluční vůz, na němž spočívá budoucnost značka, se chystá vyrábět podle původního plánu se zrodem letošního léta, což znamená, že takzvané finální beta testování proběhne až v rukou odvážných majitelů. Zdá se tedy, že s novým vozem by mohla být i slušná zábava.
Tomu říkáme opravdový risk!


text: Martin Müller foto: Tesla

Fotografie k článku

Fotografie k článku Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz? Fotografie k článku Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz? Fotografie k článku Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz? Fotografie k článku Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte