Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?

vloženo

Jakkoliv zlá se polemika na dané téma může zdát, jde o holá fakta. V souvislosti s přípravami masové produkce nejlevnějšího vozu Tesla Model 3 musel severoamerický gigant přistoupit k razantním škrtům, do nichž zahrnul také zrušení výroby nejslabšího provedení Model S. Tučné procento financí pak musejí dokonce zaštítit investoři. Konkrétně se tu bavíme o částce 1,15 miliardy USD!

Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz? Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?

Chcete si pořídit nejlevnější Tesla Model S? Pak byste si měli pospíšit. Počínaje 14. dubnem letošního roku totiž automobilka Tesla ukončí přijímání objednávek na svůj doposud nejlevnější model.


Ten je za částku nepřevyšující 1,6 milionu Kč stále možné objednat, přičemž za ni dostanete vůz vybavený baterií o kapacitě 60 kWh, která luxusnímu sedanu (přesněji řečeno liftbacku) stačí ke zdolání až 390 elektrických kilometrů. Z nuly na sto se pak s tímto elektromobilem podíváte již za 6,2 sekundy a maximálně se rozjede až na 190 km/h.

Co ale za zrušením výroby stojí? Tesla říká, že ukončení produkce určil dlouhodobý nezájem o toto provedení. Většina zákazníků si při volbě levnějšího vozu prý stejně vybrala variantu 75 kWh s vyšším dojezdem a lepšími dynamickými vlastnosti. My jsme ale na tuto problematiku pohlédli důkladněji.



V rámci velkolepých příprav na výrobu stěžejního modelu totiž tesle evidentně docházejí peníze, a to i přes skutečnosti, jako je nedávné rozdávání majetkových podílů neboli akcií. Samozřejmě nikoliv doslova. Zájem o nový vůz je ale tak vysoký, že si Tesla kvůli pokrytí plánované výroby 500 000 kusů ročně musela „půjčit“ astronomických 1,15 miliardy USD. Připomeňme si, že loňská produkce automobilky dosáhla pouhých 84 000 kusů.



Tesla Model 3 za částku startující na 880 000 Kč bude nejdostupnějším vozem z nabídky a sériové výroby by se měl dočkat již koncem letošního června. Musk zároveň dobře ví, že právě tento vůz s nejvyšší pravděpodobností rozhodné o celé budoucí existenci značky. I přesto ale riskuje. A to výrazně! Proč?



Jen před pár týdny totiž vypluly na povrch zprávy, že se finální produkce modelu 3 nejspíše nestihne. (A akcie na burze začaly opět klesat.) Důvodem je, že Tesla ještě nepodnikla finální kroky beta testování, které u nového vozu trvají v průměru od pěti do sedmi měsíců. Vzhledem k počátečním dětským nemocem modelů S a X by mohl leckdo upadnout v přesvědčení, že si Tesla s  nejstěžejnějším vozem značky vyhraje natolik, aby se nic podobného neopakovalo. Nyní však dostáváme oficiální informace o tom, že žádné testování probíhat nebude a testovacími jezdci se tak nejspíše stanou až sami zákazníci. O poruchovosti chystané novinky můžeme samozřejmě zatím jen spekulovat, ale přiznejme si - v automobilové branži jsme doposud neviděli nic, co by bez důkladného předchozího testování fungovalo.



Takže si to shrňme. Automobilka ukončila výrobu modelu, jehož produkce doposud nebyla nijak ztrátová. Zároveň chystá nový model 3, na nějž si u svých burzovních investorů půjčila astronomické peníze, a to i přesto, že se aktuálně pohybuje v obrovské ztrátě. No a nakonec to nejlepší. Revoluční vůz, na němž spočívá budoucnost značka, se chystá vyrábět podle původního plánu se zrodem letošního léta, což znamená, že takzvané finální beta testování proběhne až v rukou odvážných majitelů. Zdá se tedy, že s novým vozem by mohla být i slušná zábava.
Tomu říkáme opravdový risk!


text: Martin Müller foto: Tesla

Fotografie k článku

Fotografie k článku Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz? Fotografie k článku Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz? Fotografie k článku Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz? Fotografie k článku Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu
11.04.2018
Audi A6 Avant si zachovalo přes sportovní tvary velký kufr
10.04.2018
Nový design a komfortní výbava pro Hyundai H-1
09.04.2018
Citroën C1 přijíždí ve speciální oplastované edici Urban Ride
05.04.2018
Volkswagen Touareg v prodeji, připravte si nejméně 1,7 milionu korun
02.04.2018
Nové Subaru Forester přiváží více místa a větší kufr
26.03.2018
Test ojetiny: Fiat Linea – když na motoru záleží
23.03.2018
Třetí generace Volkswagenu Touareg má po premiéře
22.03.2018
Test: Volkswagen Tiguan Allspace - dává smysl s benzínem?
20.03.2018
Citroën C4 Cactus je komfortnější a můžete ho mít od 349 900 Kč
14.03.2018
Test ojetiny: Peugeot 301 – komfortní a odolný podvozek
08.03.2018
Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze
06.03.2018
Kia Ceed Sportswagon má kufr velký jako Octavia
05.03.2018
Auta na Olympiádě 2018: přehlídka futuristických technologií v akci
28.02.2018
Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu
27.02.2018
Ateca Cupra je první model nové značky a má parametry supersportu
21.02.2018
Opel Combo Life - Berlingo s bleskem ve znaku
20.02.2018
Sportovně založený Volkswagen Polo R-Line přijde na 407 900 Kč
19.02.2018
Volvo XC40 nově s benzínovým tříválcem