Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?

vloženo

Jakkoliv zlá se polemika na dané téma může zdát, jde o holá fakta. V souvislosti s přípravami masové produkce nejlevnějšího vozu Tesla Model 3 musel severoamerický gigant přistoupit k razantním škrtům, do nichž zahrnul také zrušení výroby nejslabšího provedení Model S. Tučné procento financí pak musejí dokonce zaštítit investoři. Konkrétně se tu bavíme o částce 1,15 miliardy USD!

Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz? Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?

Chcete si pořídit nejlevnější Tesla Model S? Pak byste si měli pospíšit. Počínaje 14. dubnem letošního roku totiž automobilka Tesla ukončí přijímání objednávek na svůj doposud nejlevnější model.


Ten je za částku nepřevyšující 1,6 milionu Kč stále možné objednat, přičemž za ni dostanete vůz vybavený baterií o kapacitě 60 kWh, která luxusnímu sedanu (přesněji řečeno liftbacku) stačí ke zdolání až 390 elektrických kilometrů. Z nuly na sto se pak s tímto elektromobilem podíváte již za 6,2 sekundy a maximálně se rozjede až na 190 km/h.

Co ale za zrušením výroby stojí? Tesla říká, že ukončení produkce určil dlouhodobý nezájem o toto provedení. Většina zákazníků si při volbě levnějšího vozu prý stejně vybrala variantu 75 kWh s vyšším dojezdem a lepšími dynamickými vlastnosti. My jsme ale na tuto problematiku pohlédli důkladněji.



V rámci velkolepých příprav na výrobu stěžejního modelu totiž tesle evidentně docházejí peníze, a to i přes skutečnosti, jako je nedávné rozdávání majetkových podílů neboli akcií. Samozřejmě nikoliv doslova. Zájem o nový vůz je ale tak vysoký, že si Tesla kvůli pokrytí plánované výroby 500 000 kusů ročně musela „půjčit“ astronomických 1,15 miliardy USD. Připomeňme si, že loňská produkce automobilky dosáhla pouhých 84 000 kusů.



Tesla Model 3 za částku startující na 880 000 Kč bude nejdostupnějším vozem z nabídky a sériové výroby by se měl dočkat již koncem letošního června. Musk zároveň dobře ví, že právě tento vůz s nejvyšší pravděpodobností rozhodné o celé budoucí existenci značky. I přesto ale riskuje. A to výrazně! Proč?



Jen před pár týdny totiž vypluly na povrch zprávy, že se finální produkce modelu 3 nejspíše nestihne. (A akcie na burze začaly opět klesat.) Důvodem je, že Tesla ještě nepodnikla finální kroky beta testování, které u nového vozu trvají v průměru od pěti do sedmi měsíců. Vzhledem k počátečním dětským nemocem modelů S a X by mohl leckdo upadnout v přesvědčení, že si Tesla s  nejstěžejnějším vozem značky vyhraje natolik, aby se nic podobného neopakovalo. Nyní však dostáváme oficiální informace o tom, že žádné testování probíhat nebude a testovacími jezdci se tak nejspíše stanou až sami zákazníci. O poruchovosti chystané novinky můžeme samozřejmě zatím jen spekulovat, ale přiznejme si - v automobilové branži jsme doposud neviděli nic, co by bez důkladného předchozího testování fungovalo.



Takže si to shrňme. Automobilka ukončila výrobu modelu, jehož produkce doposud nebyla nijak ztrátová. Zároveň chystá nový model 3, na nějž si u svých burzovních investorů půjčila astronomické peníze, a to i přesto, že se aktuálně pohybuje v obrovské ztrátě. No a nakonec to nejlepší. Revoluční vůz, na němž spočívá budoucnost značka, se chystá vyrábět podle původního plánu se zrodem letošního léta, což znamená, že takzvané finální beta testování proběhne až v rukou odvážných majitelů. Zdá se tedy, že s novým vozem by mohla být i slušná zábava.
Tomu říkáme opravdový risk!


text: Martin Müller foto: Tesla

Fotografie k článku

Fotografie k článku Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz? Fotografie k článku Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz? Fotografie k článku Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz? Fotografie k článku Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč