Autobazary stáčející tachometry vyloučeny z APPAA

vloženo

Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA), která si klade za cíl sdružovat obchodníky s ojetými vozy, dodržující veškerá pravidla poctivého a férového obchodování s ojetinami, ukončila členství 3 autobazarům a dalších 17 vůbec nepřijala. Důvodem nepřijetí byly neetické praktiky prodeje a prodej vozů se stočeným tachometrem.

Autobazary stáčející tachometry vyloučeny z APPAAV minulém týdnu jsme ukončili členství třem autobazarům, u kterých došlo k porušení stanov asociace a dalších 17 jsme vůbec nepřijali“, říká Petr Přikryl, předseda APPAA a vysvětluje důvody: „Pravidelně kontrolujeme, jak naši členové podnikají a zda je jejich činnost v souladu s Kodexem APPAA. U několika zájemců o členství jsme bohužel zjistili, že nedodržují etiku prodeje, nabízejí k prodeji vozy se stočeným tachometrem a neposkytují ani základní záruky. Protože primárním smyslem APPAA je dávat občanům určitou míru jistoty v tom, že členové asociace podnikají v souladu s Kodexem APPAA, není možné, aby se tito obchodníci zaštiťovali členstvím v naší asociaci“. Podle Přikryla byly konkrétní autobazary vyzvány ke zjednání nápravy, neboť takto kazí dobré jméno všem, kteří si váží důvěry zákazníků.

Podle Přikryla je také velkým problémem stávající legislativa. Ta umožňuje, aby se prodejem použitých automobilů mohl zabývat v podstatě každý. „Podle neoficiálních údajů existuje v České republice téměř 1200 obchodníků s ojetinami. Aby přežili, uchylují se někteří z nich k nepoctivým praktikám. Právě APPAA chce na toto dohlížet a měla by tak být pro zákazníky určitým vodítkem, kde ojetý vůz koupit“, říká Přikryl a dodává: „Nejde o to, aby APPAA měla stovky členů, jde o to, aby zákazník měl jistotu, že člen APPAA podniká poctivě a v souladu s Kodexem obchodníka s ojetými automobily“. APPAA je zastáncem trestnosti stáčení tachometrů a podporuje myšlenku veřejného přístupu k informacím o vozidlech.

APPAA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!