Autobazar LomCars - podvodný autobazar nebo solidní prodejce kvalitních a prověřených vozů?

vloženo

V době pokročilých technologií a možností vyhledat a sdílet informace je až neuvěřitelné, že se stále najdou mezi bazaristy vykuci, kterým není proti srsti nehorázně podvádět a vydělávat desetitisíce na důvěřivých zákaznících. Jednoho takového odhalil Svět motorů.

Autobazar LomCars - podvodný autobazar nebo solidní prodejce kvalitních a prověřených vozů?

Na úvodní stránce LomCars.cz si můžete přečíst dva odstavce, které popisují společnost takto:

Nabízíme prodej vozidel Škoda a Volkswagen za nejlepší ceny. Jsme společnost, pro kterou je solidní jednání a spokojenost zákazníka po celou dobu provozu vozidla na prvním místě. Také jsme majiteli všech nabízených vozidel a známe jejich minulost.

Jedině na našich internetových stránkách máme u všech automobilů VIN, a tudíž si může sám zákazník nezávisle na nás ověřit historii automobilu a km. Naši partneři pro vás u nabízených vozů zkontrolují stav tachometru a reálně najetých kilometrů.

Na první pohled velmi solidní firma, která si zakládá na solidním jednání a spokojenosti zákazníků, zná minulost všech nabízených vozidel, uvádí na stránkách u všech vozů VIN a pomocí partnerů kontrolují stav tachometrů a reálně najetých kilometrů. Pravda nebo lež?

Když se podíváte do kontaktu, nezjistíte, kdo vlastně stránky LomCars.cz provozuje. Chybí totiž údaje o prodejci a IČ. Při prohlídce vozidel v nabídce nenajdete VIN kódy. Na stránkách uvádí jako partnera prověřování vozidel společnost Cebia, ale z webu Cebia zjistíte, že partnery nejsou. Zatím tedy samá lež.

Jak je to se solidním jednáním, spokojeností zákazníka a znalosti minulosti vozidel? V následujících řádcích se dozvíte, že minulost vozidel zná prodejce velmi dobře, jinak by ani nemohl solidně podvádět pro nespokojenost zákazníka.

V lednu 2014 přišel Svět motorů se zajímavou reportáží. Otec studenta, který byl v redakci na stáži, koupil zánovní Škodu Octavii Combi 1.6 TDI 4x4 roku výroby 2010 modré barvy právě u prodejce Autocentrum Group s.r.o. alias Kupskodu.cz a nyní LomCars.cz. Vůz měl na tachometru 35 000 km. Syn měl o stavu tachometru pochybnosti a tak se redaktoři Světa motorů pustili do pátrání. Podle VIN hledali v databázi ELSA (opravy v servisu), ale nic, co by nasvědčovalo vyššímu nájezdu kilometrů nenašli. Vozidlo dovezené z Německa nemělo jediný servisní záznam. První záznam byl až po dovozu do Česka, kdy prodejce z Litvínova provedl kontrolu ve značkovém servisu a další kontrolu na STK (dovozová technická kontrola). V té chvíli měla Octavia první dva záznamy o stavu tachometru. Takto se zvyšuje důvěryhodnost uváděných kilometrů. Pátrání pokračovalo kontrolou v tajné databázi SAGA (databáze záručních oprav automobilky), kde bylo zjištěno v záruce 6 oprav a ta poslední byla v dubnu 2012 se stavem tachometru 108 905 km. O šestnáct měsíců později (září 2013 - při prodeji vozu) má Octavia na tachometru 35 000 km a to ještě 16 měsíců jezdila, což znamená, že skutečně mohla mít najeto cca 170 000 km, jak uvádí Svět motorů. Kde se ztratilo těch 135 000 km?

Jaroslav Nosek, jednatel Autocentrum Group s.r.o. velmi ochotně nabídl otci studenta zpětný odkup Octavie. Uvedl, že po kontrole v systémech ELSA a SAGA zjistil rozpor v uvedených kilometrech. Věděl prodejce již před výkupem vozidla v Německu, že v systému ELSA není žádný záznam? Spoléhal na to, že se k datům SAGA jen tak někdo nedostane? Nechal stočit kilometry? Jedno je jisté. Jak uvádí prodejce na úvodní stránce LomCars.cz - opravdu znají minulost zakoupených vozidel. A znají ji ještě před koupí vozu. To znamená, že i u této Octavie museli vědět, že měla už v dubnu 2012 najeto 108 905 km. Již při tomto prodeji se dopustili podvodu na zákazníka. A dopustili se jej následně ještě podruhé.

Jak uvádí Svět motorů, zpětně vykoupená Octavia od otce studenta se znovu objevila v nabídce prodejce se stočenými kilometry a po 14 dnech byla z nabídky stažena (pravděpodobně prodána).

Zajímavostí je, že otec studenta koupil u Autocentrum Group s.r.o. hned dvě Octavie se stejným nájezdem kilometrů, ale u té druhé se nenašel záznam ani v databázi SAGA. Nicméně podle Světa motorů byly i u této Octavie zřejmé známky většího opotřebení. Pan Nosek z Autocentrum Group nabídl zpětně odkoupit i tuto Octavii v rámci dobrých vztahů, jak napsal otci studenta.   

Příběh nekončí...

Svět motorů podal na prodejce trestní oznámení. Od té doby prověřili několik desítek ojetin z Litvínova podle VIN a některé vozy i fyzicky a došli ke stejnému závěru, že kilometry neodpovídají stavu vozidel ani jeho vývoji v prvních letech provozu a jsou upravené pár tisíc za posledním záznamem. Redaktoři Světa motorů se podivují na tím, jak se autobazary dostávají k informacím: „Nejde jen o to, že vědí, kam kilometry stočit, ale i o záhadnou schopnost v široké nabídce ojetin ze zahraničí najít ty, které mají záznamů co nejméně (na údržbu nejezdily do značkových servisů).“

Letos Svět motorů podnikl další výpad na prodejce z Litvínova a na místě nafotil „agent“ 18 vozů včetně jejich VIN. Záznamy prověřili v obou databázích (ELSA a SAGA) a zjistili, že většina aut neměla v těchto databázích žádný záznam a některá jen jeden. U sedmi vozidel zjistili charakteristickou úpravu historie kilometrů. Další kontrola proběhla v systému Autotracer.cz od společnosti Cebia. Tento systém využívá data z pojišťoven, servisů, autopůjčoven nebo inzertních serverů. Dokáže naskenovat data z německé internetové nabídky a roztřídit do databáze podle kilometrů s datem nebo VIN kódů. Z 18 vozů Cebia odhalila u osmi vozů stočený tachometr. Rekordní byl Superb za 529 000 Kč stočený z 135 500 km na 30 000 km, který byl v databázích ELSA a SAGA bez záznamu.  

Vše nasvědčuje tomu, že prodejce LomCars.cz má k solidnímu jednání hodně daleko a jde mu spíš o vlastní spokojenost, než spokojenost zákazníků. 

Podivná je také identita prodejce, který funguje současně pod třemi názvy s nabídkou vozů na stránkách KupSkodu.cz, AutocentrumGroup.cz a LomCars.cz. Přitom společnost AUTOCENTRUM GROUP s.r.o., která byla založena v prosinci 2008, byla zrušena na návrh likvidace v červenci 2016. Návrh podal pan Nosek. Webové stránky KupSkodu.cz byly spuštěny v únoru 2006 a poslední prezentace na internetu LomCars.cz byla spuštěna v říjnu 2014.

Na základě uvedených faktů a skutečností není obtížné pochopit, jakým způsobem funguje u některých bazaristů obchod s ojetými vozy. Na druhou stranu pevně věřím tomu, že všichni nejsou podvodníci, a že existuje mnoho solidních a seriózních prodejců, kterým jde skutečně o spokojenost zákazníka.

Články ke kauze byly otištěny v časopise Svět motorů a publikovány na serveru Auto.cz:

Červenec 2016 - Podvodné stáčení tachometrů vozidel Škoda: Kdy tohle skončí?

Leden 2014 - VELKÁ KAUZA: Osobní setkání s nehorázným podvodem. Máme důkazy


Jiří Řikovský (zdroj: Svět motorů)

Fotografie k článku

Fotografie k článku Autobazar LomCars - podvodný autobazar nebo solidní prodejce kvalitních a prověřených vozů? Fotografie k článku Autobazar LomCars - podvodný autobazar nebo solidní prodejce kvalitních a prověřených vozů? Fotografie k článku Autobazar LomCars - podvodný autobazar nebo solidní prodejce kvalitních a prověřených vozů? Fotografie k článku Autobazar LomCars - podvodný autobazar nebo solidní prodejce kvalitních a prověřených vozů?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě