Auta na Olympiádě 2018: přehlídka futuristických technologií v akci

vloženo

Olympijské hry 2018 byly bezesporu ty nejfuturističtější a technologicky nejvybavenější v historii. Všichni hlavní partneři her dokázali vystavit na odiv pokročilou techniku, stejně jako automobiloví výrobci Toyota a Hyundai. Hyundai představil high-tech konvoj při své “bezpilotní jízdě” a Toyota se vyprofilovala programem Mobility for all, který se soustřeďuje nejen na inovaci v dopravě, ale i vývoj technologie pro lidi se zdravotním postižením.

Auta na Olympiádě 2018: přehlídka futuristických technologií v akci Auta na Olympiádě 2018: přehlídka futuristických technologií v akci

Bezpilotní SUV poháněl vodíkový článek

Trend budoucnosti přicházející mílovými kroky - auta řízená autopilotem - na Olympiádě přiskočil blíže do přítomnosti. Domácí sponzor ZOH Hyundai demonstroval 190kilometrovou samostatnou jízdu pěti liduprázdných aut ze Soulu do Pyeongchangu.


Při jízdě v běžném provozu se ukázala spolehlivost a bezpečnost bezpilotních vozidel. Tři z pěti aut byla modifikovaný Hyundai Nexo SUV s vodíkovými palivovými články, které generují elektřinu pomocí reakce vodíku a kyslíku, a zbývající dvě auta byla modifikovaný luxusní sedan Genesis G80.

TIP: Zajímáte se o Hyundai? Pořiďte si ojeté vozy Hyundai v největším autosalonu v ČR.


Připojení aut na G5

Všech pět aut bylo řízeno pomocí nově zaváděné datové sítě G5, která má “starou” G4 rychlostně předčít 10-100x (celovečerní film si prý člověk bude moct stáhnout během několika vteřin).


První inteligentní autopilot s čistým pohonem

Auta jsou již nyní schopna řešit všechny standardní situace na vozovce a pracuje se i na zautomatizování situací, které řidič jinak řeší improvizací. Podle Hyundaie jde o první bezpilotní elektrická vozidla poháněná palivovými články tohoto typu. Jediný odpad těchto článků je voda a jsou efektivnější než ty v Hyundai Tucson, který během tohoto roku nahradí ve výrobě Hyundai Nexo. První komerční auta se začnou vyrábět v roce 2021 a na masovou výrobu postoupí kolem 2030. Než si budeme moct koupit například finančně dostupný ojetý vůz s touto technologií, chvíli to potrvá.


Toyota rozšířila profil působnosti směrem k pomoci postiženým

Toyota už v minulém roce na SuperBowlu LII naznačovala, že hodlá rozšířit svoje portfolio mimo automobilní dopravu. Nyní odhalila strategii Mobility for all, zaměřující se nejen na inovaci v dopravě (zejména taktéž bezpilotní auta), ale i vývoj technologií pro lidi s pohybovým a jiným postižením. Tím se zároveň mění i její poslání. Prezentace Toyoty na Olympiádě se nesla tedy spíše v duchu humanitních idejí a síly lidského ducha. V realitě se pak jedná o práci na vývoji robotů, kteří lidem pomáhají chodit, zařízení pro zrakově postižené či bezpečnostního řidičského systému Guardian s umělou inteligencí.


Co řídí Ester Ledecká?

Mimochodem, chcete vědět, co řídí Ester Ledecká? Ve svém mladém věku prostřídala již několik značek a ještě více aut, které všechny dostala darem. Momentálně ji najdete na fotkách s Audi SUV Q5, které si malinko graficky vyzdobila a cítí se s ním spokojená. 

Zajímavost: V základní verzi budete pro Audi SUV Q5 potřebovat něco přes milion korun. Pokud by to bylo “pouze” Audi Q5 cena bude dost podobná. Ojetá Audi Q5 většinou nejde pod čtvrt milionu.


Vyhlídky do budoucna

Na Letních olympijských hrách 2020 v Tokyu se máme dočkat ještě většího technologického nášupu. ZOH 2018 měly být prý jen předkrmem -  tak s velkým očekáváním vyčkáme do roku 2020.


redakce

Fotografie k článku

Fotografie k článku Auta na Olympiádě 2018: přehlídka futuristických technologií v akci Fotografie k článku Auta na Olympiádě 2018: přehlídka futuristických technologií v akci
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá