Auta, která očarovala redaktory AutaNetu v roce 2015

vloženo

Redaktoři AutaNetu žijí auty a mají každý rok možnost vyzkoušet desítky automobilů. S příchodem nového roku přišel čas podívat se na modely a zážitky, které se nejvíce vryly pod kůži samotných píšících testerů.

Auta, která očarovala redaktory AutaNetu v roce 2015 Auta, která očarovala redaktory AutaNetu v roce 2015

Petr Šikl: Uplynulý rok byl velmi bohatý na jízdní zážitky a na množství testovaných vozidel. K zhruba sedmdesátce vyzkoušených nových automobilů musím připočítat přes dvě desítky ojetých automobilů. Na mém osobním kilometrovém kontě přibývaly kilometry nebývale rychle a několikrát jsem řízení dokonce rád přenechal spolujezdci, což se v minulosti nikdy nestávalo (od volantu mě museli vždy dolovat).


Vyjmenovat nejlepší testovaný vůz nelze, jelikož hned několik vozů mi uvízlo v paměti a jen těžko bych určoval vítěze. Z běžných osobních vozů mě díky fantastickému podvozku potěšilo nejvíce nové Subaru Levorg. U něj jsem si kladl otázku, jak japonští inženýři udělali, že podvozek funguje naprosto fenomenálně.

Ještě větší překvapení mi však přichystal Peugeot RCZ-R. Ten ve mě nevzbuzoval díky vzhledu a pouze oturbené šestnáctistovce žádná velká očekávání. Své milné předsudky jsem byl nucen přehodnotit hned po několika prvních kilometrech. Charisma, boží zvuk, dravý výkon, hravost a neuvěřitelná úspornost mě dostala. Již neprodávaný model RCZ-R je vozem, který klame svým tělem a okruhu i silnici funguje skvěle. Není nafintěným pozlátkem, ale výtečným bombónem z té nejlepší čokolády. Otázkou pak jen zůstává, zda se neroztaje příliš rychle?

Dobře jsem se cítil za volantem osmiválcového Fordu Mustang a z praktičtějších modelů vhodných pro delší dojíždění se mi dobře jezdilo s modelem Volkswagen Passat Limuzína, Hyundai Genesis 3.8 V6, Audi Q7, Mazdou 6 nebo modelem Peugeot 508 SW GT. Všechny zmíněná auta mají jedno společné  - disponují dostatkem výkonu, na dálnici se netrápí a posádce poskytují akustickou pohodu s dodatečným komfortem. Ano, jedná se o dražší auta, ale většina z nich rychle ztrácí na hodnotě, takže v bazaru po pár letech stojí daleko méně než běžná tuctová Octavia s malým motorem.

Martin Müller: V uplynulém roce k nám do redakce zavítala spousta zajímavých a nevšedních vozů. Jak to už ale bývá, člověku v paměti uvíznou zejména ty, za jejichž volantem si užije spoustu zábavy, peprných momentů při řízení a možná i trochu toho adrenalinu. Zároveň si k nim ale musí najít vztah, což klade velký důraz na sílu osobnosti konkrétního vozu. Má volba toho nejzajímavějšího vozu za uplynulý rok vás proto možná zaskočí. Adrenalin hoďte rovnou stranou, stejně jako peprné momenty při řízení. Nebudeme se totiž bavit o žádném 500 koňovém monstru, které svými koly trhá asfalt (i taková mi prošla rukama). Zmiňovaný vůz nemá ani polovinu podobného výkonu, a přestože není z nejpomalejších, svou sílu si schovává spíše pro bezpečné předjíždění „ze zálohy“, než pro nějaké mladické skopičiny.

Je to Mercedes-Benz E320 CDI 4Matic z roku 2008, který jsme si v rámci bazarového testu vypůjčili. A narovinu! Ještě dnes si z podobně vybaveného kousku, jaký jsme měli v rámci testování my, sednete na zadek (i já si sedl)… Osobně totiž neznám vůz, který by za cenu okolo 350 tisíc korun nabídl tolik prestiže a skandálního množství přepychu spolu s jízdním komfortem na úrovni toho nejlepšího, co je dnes v aktuální nabídce vyšší střední třídy. A to vše za cenu nové Škody Octavie se základní výbavou a motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW… Ostatně zde je kompletní test, ve kterém si vše přečtete podrobněji: A proto jsi to Ty, „Méďo“, kdo mne svým šarmem uchvátil za loňský rok nejvíce, koho nemohu dostat z „palice“ a s kým jezdit, bavilo mne velice. Každá jízda byla svátek a bylo mi úplně jedno, či je pondělní ráno nebo pátek… Krásný nový rok, milí čtenáři!

František Nešpora: K novým automobilům a vůbec k testování se dostanu z redakčního týmu nejméně, přesto jsem se v loňském roce svezl s minimálně dvěma tucty nových automobilů. Vždy se jednalo o vozy, se kterými nikdo jiný v redakci nechtěl jezdit. Většinou se jednalo o malé automobily, které nikoho nebaví, ale testovat se musí, jelikož si o ně píšete. Dobře si u mě vedla Mazda 2, která však vzhledem k mému věku není již pro mě a spíše ji ocení mladší řidiči. Pěkně se mi jezdilo s Hyundai i20, Opel Corsa, ale nakonec i s Citroënem C1 či Toyotou Yaris. Jednoznačným favoritem se však stala Škoda Fabia Monte Carlo.


Tým redakce

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob