Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster si koupíte až na podzim

vloženo

Audi posílá na start nejvýkonnější TT všech dob. Jeho nově vyvinutý pětiválec poskytuje nejvyšší výkon 400 k za doprovodu nezaměnitelného zvuku. Verze Coupé a Roadster slaví světovou premiéru na autosalonu v Pekingu.

Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster si koupíte až na podzim Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster si koupíte až na podzim

Svalnatá příď, velké otvory pro přívod vzduchu, nízko uložený přední spoiler, pevný zadní spoiler – Audi TT RS dává na první pohled najevo, jak velkou sílu skrývá pod svým aerodynamickým zevnějškem. Jeho nový pětiválec s celohliníkovou konstrukcí poskytuje nejvyšší výkon 400 k – o 60 k více než předchůdce. Na přední a zadní kola je přenášen mohutný maximální točivý moment 480 N.m, systém řízení trakce zajišťuje maximální zrychlení s minimálním prokluzem. Verze Coupé tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, Roadster za 3,9 sekundy. Žádné TT ještě nebylo tak rychlé. Velkolepé jízdní výkony jsou doprovázeny typickým zvukem pětiválce jako rajská hudba pro sluch puristického fanouška vysokovýkonných sportovních vozů, kterou komponuje výfuková soustava RS se dvěma velkými, oválnými koncovkami. Poutavé jsou také nové zadní světlomety OLED v prostorovém designu, které nalézají poprvé uplatnění v sériově vyráběném modelu Audi.


Tak velký výkon vyžaduje tuhé nastavení podvozku. Audi TT RS je s výškou pouhých 1,34 metru přikrčeno k asfaltu a zatáčky dobývá lehkonoze s dokonalým ovládáním „těla“. Řízení s přímou charakteristikou dává řidiči pocit dokonalého spojení s vozovkou. Bez ohledu na intenzitu otáčení sportovního volantu, který skvěle padne do ruky, poskytují nízko uložená sportovní sedadla s výrazně tvarovanými bočními polštáři pevné boční vedení. U verze Roadster přinese stisknutí tlačítka potěšení z jízdy s větrem ve vlasech. Její plátěnou skládací střechu lze otevřít i za jízdy rychlostí až 50 km/h.

TT RS má mimořádně sportovní interiér s ozdobnými prvky z hliníku nebo uhlíkového kompozitu a s nápisy RS. Stejně jako v Audi R8 spustí řidič motor přímo na volantu – toto řešení nezapře inspiraci motoristickým sportem.

Také systém řízení jízdní dynamiky lze ovládat prostřednictvím doplňkového ovládacího satelitu. Řidič tak může dle libosti měnit charakter modelu TT RS ve čtyřech režimech – od komfortně orientovaného až po zřetelně dynamický. Přístroje jsou důsledně zaměřeny na řidiče. Zcela digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit s 12,3“ displejem sdružuje všechny důležité informace, od rychlosti jízdy přes otáčky motoru až po pokyny navigačního systému. A nejen to: Speciální plocha RS na displeji informuje o tlaku v pneumatikách, točivém momentu a působícím zrychlení. Při dosažení nejvyšších otáček je řidič vizuálně upozorněn, aby zařadil vyšší převodový stupeň pádly na volantu nebo pákou voliče. Předpokladem je aktivovaný manuální režim při zařazených nižších převodových stupních dvouspojkové převodovky se sportovně krátkými převody.

Aktuální informace za všech okolností zaručuje rozsáhlá nabídka informačních a zábavních systémů. Audi connect přináší rozmanité služby, až se jedná o informace o parkovacích místech, turistické nebo dopravní informace, ceny paliv, předpověď počasí nebo internetové zpravodajství. Cestující mohou za jízdy komunikovat také prostřednictvím Twitteru, přičemž systém na přání předčítá zprávy. Chytrý telefon nebo tablet lze připojit k internetu prostřednictvím hotspotu WLAN. Vybrané aplikace chytrého telefonu se zrcadlí přímo na panelu přístrojů Audi virtual cockpit. A zároveň je indukčně nabíjen akumulátor telefonu odloženého na středové konzole. Chytrý telefon je také připojen k anténě vozidla, aby byl zaručen optimální příjem signálu. K navázání telefonického spojení řidiče s požadovanou osobou postačuje příslušný hlasový povel. Mikrofon systému handsfree je u verze Roadster prakticky integrován do bezpečnostních pásů, čímž je zaručena vysoká kvalita reprodukce hlasu.

Předpokládané uvedení modelů TT RS Coupé a TT RS Roadster na český trh se uskuteční na podzim 2016, cena zatím nebyla stanovena.


AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster si koupíte až na podzim Fotografie k článku Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster si koupíte až na podzim Fotografie k článku Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster si koupíte až na podzim Fotografie k článku Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster si koupíte až na podzim Fotografie k článku Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster si koupíte až na podzim Fotografie k článku Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster si koupíte až na podzim Fotografie k článku Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster si koupíte až na podzim Fotografie k článku Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster si koupíte až na podzim
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte