Audi travolution: semafory komunikují s autem

vloženo

Chytnout při jízdách městem „zelenou vlnu“ světel semaforů patří zcela určitě k nejčastějším přáním všech řidičů. Plynulá jízda s minimem prostojů šetří jak čas, tak i peníze a životní prostředí– sníženou spotřebou vozu. Projekt travolution ukazuje, že taková chytrá komunikace aut a semaforů, která by značně zefektivnila pohyb městem, je v praxi proveditelná…

Audi travolution: semafory komunikují s autem Audi travolution: semafory komunikují s autem

Podle automobilky Audi by takové propojení dopravních prostředku s řízením dopravní infrastruktury dokázalo snížit spotřebu i emise vozidel, pohybujících se tou dobou v městském provozu, o celých 15 až 17%. To by například jen v německu ročně ušetřilo asi 2 miliony tun CO2!


Prvního praktického zrealizování a předvedení takové komunikace auta a semaforů se spolu s profesionály v oboru plánování dopravy chopili zástupci ingolstadtské automobilky.

Projekt travolution je realizovaný bezdrátovou (pochopitelně) komunikací podle standardů sítě Wireless LAN a UMTS mezi vozem a semaforem. Z toho je jasné, že praktické rozšíření a funkčnost této myšlenky budou záviset na počtu semaforů, vybavených potřebnou technikou vysílání dat. Tyto data bude vůz přijímat a řidiči buď doporučí, jakou rychlost má udržovat- aby na následujících semaforech projel plynule na zelenou, nebo dokonce bude sám automaticky korigovat rychlost průjezdu městem prostřednictvím adaptivního tempomatu (pokud jím vůz bude vybaven).

Životaschopnost systému travolution byla předvedena právě v Ingolstadtu, kde je už zkušebně instalováno 25 semaforů s potřebnou technikou. Přijímat a vyhodnocovat data z nich bylo připraveno celkem 15 vozidel. Prostřednictvím standardního displeje ve vozidle informuje řidiče například o tom, za jakou dobu se na semaforu objeví zelená. A naopak pokud třeba řidič přijíždí k oranžově nebo červeně svítícímu semaforu, vůz mu dá s předstihem vědět akustickým signálem, případně krátkým brzdovým impulsem.
Audi navíc ukázalo, že systém má velký potenciál i pro další rozvoj resp. komplexnější využití. Například nabízí i možnost elektronického placení za palivo a parkování- může totiž komunikovat třeba s příslušnými stacionárními přístroji na čerpacích stanicích a parkovištích. Poplatek je po potvrzení prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI odečten od zůstatku na kreditní nebo zákaznické kartě…

-MO-, foto Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem