Audi travolution: semafory komunikují s autem

vloženo

Chytnout při jízdách městem „zelenou vlnu“ světel semaforů patří zcela určitě k nejčastějším přáním všech řidičů. Plynulá jízda s minimem prostojů šetří jak čas, tak i peníze a životní prostředí– sníženou spotřebou vozu. Projekt travolution ukazuje, že taková chytrá komunikace aut a semaforů, která by značně zefektivnila pohyb městem, je v praxi proveditelná…

Audi travolution: semafory komunikují s autem Audi travolution: semafory komunikují s autem

Podle automobilky Audi by takové propojení dopravních prostředku s řízením dopravní infrastruktury dokázalo snížit spotřebu i emise vozidel, pohybujících se tou dobou v městském provozu, o celých 15 až 17%. To by například jen v německu ročně ušetřilo asi 2 miliony tun CO2!


Prvního praktického zrealizování a předvedení takové komunikace auta a semaforů se spolu s profesionály v oboru plánování dopravy chopili zástupci ingolstadtské automobilky.

Projekt travolution je realizovaný bezdrátovou (pochopitelně) komunikací podle standardů sítě Wireless LAN a UMTS mezi vozem a semaforem. Z toho je jasné, že praktické rozšíření a funkčnost této myšlenky budou záviset na počtu semaforů, vybavených potřebnou technikou vysílání dat. Tyto data bude vůz přijímat a řidiči buď doporučí, jakou rychlost má udržovat- aby na následujících semaforech projel plynule na zelenou, nebo dokonce bude sám automaticky korigovat rychlost průjezdu městem prostřednictvím adaptivního tempomatu (pokud jím vůz bude vybaven).

Životaschopnost systému travolution byla předvedena právě v Ingolstadtu, kde je už zkušebně instalováno 25 semaforů s potřebnou technikou. Přijímat a vyhodnocovat data z nich bylo připraveno celkem 15 vozidel. Prostřednictvím standardního displeje ve vozidle informuje řidiče například o tom, za jakou dobu se na semaforu objeví zelená. A naopak pokud třeba řidič přijíždí k oranžově nebo červeně svítícímu semaforu, vůz mu dá s předstihem vědět akustickým signálem, případně krátkým brzdovým impulsem.
Audi navíc ukázalo, že systém má velký potenciál i pro další rozvoj resp. komplexnější využití. Například nabízí i možnost elektronického placení za palivo a parkování- může totiž komunikovat třeba s příslušnými stacionárními přístroji na čerpacích stanicích a parkovištích. Poplatek je po potvrzení prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI odečten od zůstatku na kreditní nebo zákaznické kartě…

-MO-, foto Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem Fotografie k článku Audi travolution: semafory komunikují s autem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku