Audi RS5: Jde to i bez turba

vloženo

Je to vůbec poprvé, co se kultovní označení RS objeví na zádi vozu s karosérií kupé. Nejvýkonnější „pětka“ od Audi bude mít pod kapotou atmosférický osmiválec, známý například i z typu R8, ovšem se zvýšeným výkonem na 450 koní...

Audi RS5: Jde to i bez turba Nejvýkonnější verze osmiválce 4,2 FSI s přímým vstřikem benzinu má pro potřeby RS5 dále zvýšený výkon: Z původních 309 kW při 7800/min (minulá RS4, R8) na 331 kW při 8250/min. Maximální točivý moment nyní vrcholí hodnotou 430 N.m. při 4000 až 6000/min.

V porovnání s verzí 4,2 FSI pro slabší typ S5 (260 kW a 440 N.m.) je patrné, že konstruktéři odladili motor pro co nejvyšší špičku ve vysokých otáčkách, a to i za cenu ztráty pár newtonmetrů ve středním pásmu. Motor se také podrobil optimalizaci pro zmenšení třecích ztrát. Vyloženě sportovní charakteristika motoru s lineární závislostí výkonu na otáčkách i jeho radost z otáček je na poměry značky Audi nevídaná a spíše připomíná motor z BMW M3, než obvyklé přeplňované RS-strojovny s momentovou křivkou ve tvaru stolové hory.

Převodovka bude výhradně sedmistupňová automatická S-Tronic (DSG) se třemi režimy automatického módu (Auto- Comfort- Dynamic) a pochopitelně možností manuálního řazení voličem automatu či oblíbenějšími pádly pod volantem. 1725 kg těžké kupé RS5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s., tedy nachlup stejně jako osmiválcové R8. Maximální rychlost je v základu tradičně uzemněna na 250 km/h, za příplatek může být omezovač nastaven na hodnotu 280 km/h.

Výrobce udává kombinovanou spotřebu 10,8 l/100 km, zde je však cítit, že standardizovaná metodika měření dle normy EU silnému osmiválci pojenému s chytrým automatem spíše nahrála, neboť celý měřící cyklus strávil silný motor v minimální zátěži a s otáčkami blížícími se volnoběhu. O tom za kolik bude RS5 jezdit reálně, rozhodne až majitel svou pravou nohou.

RS5 má samozřejmě pohon všech kol Quattro, ale zde je překvapením (a snad i trochu zklamáním) náhrada dosavadního spolehlivého a dobře fungujícího mezinápravového diferenciálu Torsen novým elektronicky řízeným aktivním diferenciálem s vícelamelovou spojkou. Standardní distribuce výkonu v poměru 40:60 (přední/ zadní náprava) se v mezních situacích změní až k limitním hodnotám od 70:30 po 15:85 v pořadí přední/zadní náprava. Za příplatek lze ještě pořídit aktivní sportovní diferenciál na zadní nápravu, to pak bude elektronika laborovat ještě i s přenosem hnacího momentu mezi obě zadní kola.

Kromě specifických optických i výbavových odlišností nejvýkonnějšího pětkového modelu, k nimž patří namátkou i výsuvný záďový spoiler (nad 120 km/h, při poklesu pod 80 km/h se zasouvá) nebo černý interiér s „karbonovými“ dekoracemi, se změny soustředily hlavně na podvozek a brzdy. Přizpůsobeny byly pružiny, tlumiče, silentbloky i stabilizátory, celý podvozek sedí o 20 mm níž než u základní A5. Standardní hliníkové brzdové kotouče o průměru 365 mm (vpředu) lze zaměnit za závodní kompozitové s průměrem 380 mm. Ty se ostatně k černě lakovaným třmenům s logy RS hodí víc. Kola lze zvolit buď 19“ (obutí 265/35) nebo 20“ (275/30).

Prodej by měl začít už krátce po premiéře na autosalonu v Ženevě, k nám by pak se mělo Audi RS5 dostat v průběhu prázdnin. Cena byla stanovena na 2 050 800,- Kč.

Marek Oborník, foto Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie