Audi RS5: Jde to i bez turba

vloženo

Je to vůbec poprvé, co se kultovní označení RS objeví na zádi vozu s karosérií kupé. Nejvýkonnější „pětka“ od Audi bude mít pod kapotou atmosférický osmiválec, známý například i z typu R8, ovšem se zvýšeným výkonem na 450 koní...

Audi RS5: Jde to i bez turba Audi RS5: Jde to i bez turba

Nejvýkonnější verze osmiválce 4,2 FSI s přímým vstřikem benzinu má pro potřeby RS5 dále zvýšený výkon: Z původních 309 kW při 7800/min (minulá RS4, R8) na 331 kW při 8250/min. Maximální točivý moment nyní vrcholí hodnotou 430 N.m. při 4000 až 6000/min.


V porovnání s verzí 4,2 FSI pro slabší typ S5 (260 kW a 440 N.m.) je patrné, že konstruktéři odladili motor pro co nejvyšší špičku ve vysokých otáčkách, a to i za cenu ztráty pár newtonmetrů ve středním pásmu. Motor se také podrobil optimalizaci pro zmenšení třecích ztrát. Vyloženě sportovní charakteristika motoru s lineární závislostí výkonu na otáčkách i jeho radost z otáček je na poměry značky Audi nevídaná a spíše připomíná motor z BMW M3, než obvyklé přeplňované RS-strojovny s momentovou křivkou ve tvaru stolové hory.

Převodovka bude výhradně sedmistupňová automatická S-Tronic (DSG) se třemi režimy automatického módu (Auto- Comfort- Dynamic) a pochopitelně možností manuálního řazení voličem automatu či oblíbenějšími pádly pod volantem. 1725 kg těžké kupé RS5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s., tedy nachlup stejně jako osmiválcové R8. Maximální rychlost je v základu tradičně uzemněna na 250 km/h, za příplatek může být omezovač nastaven na hodnotu 280 km/h.

Výrobce udává kombinovanou spotřebu 10,8 l/100 km, zde je však cítit, že standardizovaná metodika měření dle normy EU silnému osmiválci pojenému s chytrým automatem spíše nahrála, neboť celý měřící cyklus strávil silný motor v minimální zátěži a s otáčkami blížícími se volnoběhu. O tom za kolik bude RS5 jezdit reálně, rozhodne až majitel svou pravou nohou.

RS5 má samozřejmě pohon všech kol Quattro, ale zde je překvapením (a snad i trochu zklamáním) náhrada dosavadního spolehlivého a dobře fungujícího mezinápravového diferenciálu Torsen novým elektronicky řízeným aktivním diferenciálem s vícelamelovou spojkou. Standardní distribuce výkonu v poměru 40:60 (přední/ zadní náprava) se v mezních situacích změní až k limitním hodnotám od 70:30 po 15:85 v pořadí přední/zadní náprava. Za příplatek lze ještě pořídit aktivní sportovní diferenciál na zadní nápravu, to pak bude elektronika laborovat ještě i s přenosem hnacího momentu mezi obě zadní kola.

Kromě specifických optických i výbavových odlišností nejvýkonnějšího pětkového modelu, k nimž patří namátkou i výsuvný záďový spoiler (nad 120 km/h, při poklesu pod 80 km/h se zasouvá) nebo černý interiér s „karbonovými“ dekoracemi, se změny soustředily hlavně na podvozek a brzdy. Přizpůsobeny byly pružiny, tlumiče, silentbloky i stabilizátory, celý podvozek sedí o 20 mm níž než u základní A5. Standardní hliníkové brzdové kotouče o průměru 365 mm (vpředu) lze zaměnit za závodní kompozitové s průměrem 380 mm. Ty se ostatně k černě lakovaným třmenům s logy RS hodí víc. Kola lze zvolit buď 19“ (obutí 265/35) nebo 20“ (275/30).

Prodej by měl začít už krátce po premiéře na autosalonu v Ženevě, k nám by pak se mělo Audi RS5 dostat v průběhu prázdnin. Cena byla stanovena na 2 050 800,- Kč.

Marek Oborník, foto Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba Fotografie k článku Audi RS5: Jde to i bez turba
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport