Audi RS Q3 performance od dubna v prodeji

vloženo

Audi přináší novou úroveň výkonu do segmentu kompaktních, vysokovýkonných SUV. Audi RS Q3 performance imponuje výkonem 270 kW (367 k) a točivým momentem 465 N.m. Tento neuvěřitelný výkon katapultuje nový vrcholný model z 0 na 100 km/h za pouhých 4,4 sekundy. Standardní nejvyšší rychlost je 270 km/h.

Audi RS Q3 performance od dubna v prodeji Audi RS Q3 performance od dubna v prodeji

Prémiová značka s logem čtyř kruhů demonstruje své sportovní zaměření novými modely RS performance. Doplňkové označení „performance“ symbolizuje jak výrazné zvýšení výkonu, tak i exkluzivní výbavu, která zřetelně pozvedává příslušný model nad ostatní verze v nabídce. To platí i pro nové RS Q3 performance, jehož srdcem je legendární pětiválec Audi. Mezinárodní porota motoristických novinářů zvolila od roku 2010 jednotku 2.5 TFSI šestkrát v řadě „Mezinárodním motorem roku“ ve své kategorii. Husí kůže je zaručena díky jeho podmanivé hnací síle, touze po vysokých otáčkách a nenapodobitelnému zvuku.


V porovnání s modelem RS Q3 byl pro verzi performance zvýšen výkon motoru 2.5 TFSI. Vývojáři zvýšili chladicí výkon hlavního chladiče a optimalizovali palivové čerpadlo, aby mohl pětiválec přeplňovaný turbodmychadlem podávat v modelu RS Q3 performance o 20 kW (27 k) vyšší výkon. Nejvyšší točivý moment 465 N.m je k dispozici v rozpětí otáček od 1625 do 5550 min-1. Sportovní kompaktní SUV díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h. Kombinované spotřebě paliva EU 8,6 litru na 100 kilometrů odpovídají emise CO2 203 gramů na kilometr.

Sériově dodávaná sedmistupňová převodovka S tronic byla rovněž nekompromisně nastavena pro sportovní jízdu. Řidič může ponechat extrémně rychlé řazení na dvouspojkové převodovce, nebo řadit manuálně pomocí páček na multifunkčním volantu RS, který je součástí sériové výbavy. Každé řazení je v režimu dynamic systému Audi drive select doprovázeno přidáváním meziplynu.

Trvalý pohon všech kol quattro plynule přenáší hnací sílu na vozovku prostřednictvím systému s hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou. Hnací síla je rozdělována automaticky podle potřeby mezi přední a zadní nápravu, zatímco síťově propojený elektronicky řízený stabilizační systém ESC optimalizuje rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. ESC lze navíc deaktivovat nebo uvést do nově nastaveného sportovního režimu.

Sportovní podvozek RS s tuhou charakteristikou si snadno poradí s temperamentem výkonného motoru modelu Audi RS Q3 performance a v porovnání s modelem Audi Q3 snižuje světlou výšku o 20 milimetrů. Audi nabízí na přání sportovní podvozek RS plus s adaptivními tlumiči. Jeho charakteristika se mění v rámci režimů comfort, auto a dynamic prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.

Vnější design s typickými stylistickými detaily RS umocňuje osobitý vzhled vysokovýkonných modelů Audi. Mezi ně patří sportovně navržené nárazníky s velkými otvory pro přívod vzduchu vpředu, členitě tvarovaný difuzor vzadu a leskle černé voštinové mřížky.

Exteriér modelu RS Q3 performance je charakterizován rovněž doplňky s matně titanovou povrchovou úpravou, která je určena exkluzivně pro tento nový vrcholný model. Stejnou povrchovou úpravu má rámeček otvoru pro přívod vzduchu a logo quattro na jeho mřížce. Mezi další díly s matnou povrchovou úpravou v odstínu titanu patří: maska chladiče Singleframe, příčné klapky v otvorech pro přívod vzduchu, ozdobné lišty bočních oken, kryty vnějších zpětných zrcátek, podélné střešní nosiče, horní hrana difuzoru a doplňkové aerodynamické prvky na střešním spoileru. Audi kromě toho nabízí také nový metalický lak v odstínu modrá Ascari jako další prvek, který je určen exkluzivně pro nový model RS Q3 performance.

Další zajímavostí jsou 20“ kola ve specifickém RS designu s pěti dvojitými paprsky ve tvaru písmene V, která jsou nabízena exkluzivně pro model RS performance s matnou povrchovou úpravou v odstínu titanu, díky níž ladí se sériovými karosářskými doplňky ve stejné úpravě. Model RS Q3 performance je sériově vybaven červenými brzdovými třmeny s logem RS. Audi nabízí rovněž černé třmeny bez příplatku.

Dynamický charakter vnějšího designu nalézá pokračování v interiéru. Přístroje mají šedé podklady, bílé stupnice a červené ručičky. Audi nabízí sportovní sedadla v barevné kombinaci černá a modrá bez příplatku v kombinaci se stylistickým paketem RS performance dodávaným na přání. Dalším prvkem je modré kontrastní prošívání na sportovním volantu RS obšitém kůží, manžetě páky voliče, středové loketní opěrce a podlahových rohožích. Exkluzivní kombinaci završuje ozdobné obložení v provedení karbon kepr v modré barvě, v němž jsou modrá vlákna vetkána do uhlíkového kompozitu.

Audi RS Q3 performance oslaví světovou premiéru na Ženevském autosalonu v březnu 2016. Předpokládaný termín zahájení předprodeje v České republice je duben 2016, cena zatím nebyla stanovena.


Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi RS Q3 performance od dubna v prodeji Fotografie k článku Audi RS Q3 performance od dubna v prodeji Fotografie k článku Audi RS Q3 performance od dubna v prodeji
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte