Audi RS Q3 performance od dubna v prodeji

vloženo

Audi přináší novou úroveň výkonu do segmentu kompaktních, vysokovýkonných SUV. Audi RS Q3 performance imponuje výkonem 270 kW (367 k) a točivým momentem 465 N.m. Tento neuvěřitelný výkon katapultuje nový vrcholný model z 0 na 100 km/h za pouhých 4,4 sekundy. Standardní nejvyšší rychlost je 270 km/h.

Audi RS Q3 performance od dubna v prodeji

Prémiová značka s logem čtyř kruhů demonstruje své sportovní zaměření novými modely RS performance. Doplňkové označení „performance“ symbolizuje jak výrazné zvýšení výkonu, tak i exkluzivní výbavu, která zřetelně pozvedává příslušný model nad ostatní verze v nabídce. To platí i pro nové RS Q3 performance, jehož srdcem je legendární pětiválec Audi. Mezinárodní porota motoristických novinářů zvolila od roku 2010 jednotku 2.5 TFSI šestkrát v řadě „Mezinárodním motorem roku“ ve své kategorii. Husí kůže je zaručena díky jeho podmanivé hnací síle, touze po vysokých otáčkách a nenapodobitelnému zvuku.

V porovnání s modelem RS Q3 byl pro verzi performance zvýšen výkon motoru 2.5 TFSI. Vývojáři zvýšili chladicí výkon hlavního chladiče a optimalizovali palivové čerpadlo, aby mohl pětiválec přeplňovaný turbodmychadlem podávat v modelu RS Q3 performance o 20 kW (27 k) vyšší výkon. Nejvyšší točivý moment 465 N.m je k dispozici v rozpětí otáček od 1625 do 5550 min-1. Sportovní kompaktní SUV díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h. Kombinované spotřebě paliva EU 8,6 litru na 100 kilometrů odpovídají emise CO2 203 gramů na kilometr.

Sériově dodávaná sedmistupňová převodovka S tronic byla rovněž nekompromisně nastavena pro sportovní jízdu. Řidič může ponechat extrémně rychlé řazení na dvouspojkové převodovce, nebo řadit manuálně pomocí páček na multifunkčním volantu RS, který je součástí sériové výbavy. Každé řazení je v režimu dynamic systému Audi drive select doprovázeno přidáváním meziplynu.

Trvalý pohon všech kol quattro plynule přenáší hnací sílu na vozovku prostřednictvím systému s hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou. Hnací síla je rozdělována automaticky podle potřeby mezi přední a zadní nápravu, zatímco síťově propojený elektronicky řízený stabilizační systém ESC optimalizuje rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. ESC lze navíc deaktivovat nebo uvést do nově nastaveného sportovního režimu.

Sportovní podvozek RS s tuhou charakteristikou si snadno poradí s temperamentem výkonného motoru modelu Audi RS Q3 performance a v porovnání s modelem Audi Q3 snižuje světlou výšku o 20 milimetrů. Audi nabízí na přání sportovní podvozek RS plus s adaptivními tlumiči. Jeho charakteristika se mění v rámci režimů comfort, auto a dynamic prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.

Vnější design s typickými stylistickými detaily RS umocňuje osobitý vzhled vysokovýkonných modelů Audi. Mezi ně patří sportovně navržené nárazníky s velkými otvory pro přívod vzduchu vpředu, členitě tvarovaný difuzor vzadu a leskle černé voštinové mřížky.

Exteriér modelu RS Q3 performance je charakterizován rovněž doplňky s matně titanovou povrchovou úpravou, která je určena exkluzivně pro tento nový vrcholný model. Stejnou povrchovou úpravu má rámeček otvoru pro přívod vzduchu a logo quattro na jeho mřížce. Mezi další díly s matnou povrchovou úpravou v odstínu titanu patří: maska chladiče Singleframe, příčné klapky v otvorech pro přívod vzduchu, ozdobné lišty bočních oken, kryty vnějších zpětných zrcátek, podélné střešní nosiče, horní hrana difuzoru a doplňkové aerodynamické prvky na střešním spoileru. Audi kromě toho nabízí také nový metalický lak v odstínu modrá Ascari jako další prvek, který je určen exkluzivně pro nový model RS Q3 performance.

Další zajímavostí jsou 20“ kola ve specifickém RS designu s pěti dvojitými paprsky ve tvaru písmene V, která jsou nabízena exkluzivně pro model RS performance s matnou povrchovou úpravou v odstínu titanu, díky níž ladí se sériovými karosářskými doplňky ve stejné úpravě. Model RS Q3 performance je sériově vybaven červenými brzdovými třmeny s logem RS. Audi nabízí rovněž černé třmeny bez příplatku.

Dynamický charakter vnějšího designu nalézá pokračování v interiéru. Přístroje mají šedé podklady, bílé stupnice a červené ručičky. Audi nabízí sportovní sedadla v barevné kombinaci černá a modrá bez příplatku v kombinaci se stylistickým paketem RS performance dodávaným na přání. Dalším prvkem je modré kontrastní prošívání na sportovním volantu RS obšitém kůží, manžetě páky voliče, středové loketní opěrce a podlahových rohožích. Exkluzivní kombinaci završuje ozdobné obložení v provedení karbon kepr v modré barvě, v němž jsou modrá vlákna vetkána do uhlíkového kompozitu.

Audi RS Q3 performance oslaví světovou premiéru na Ženevském autosalonu v březnu 2016. Předpokládaný termín zahájení předprodeje v České republice je duben 2016, cena zatím nebyla stanovena.


Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi RS Q3 performance od dubna v prodeji Fotografie k článku Audi RS Q3 performance od dubna v prodeji Fotografie k článku Audi RS Q3 performance od dubna v prodeji
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit