Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance

vloženo

Audi zavádí nové doplňkové modelové označení „performance“, které symbolizuje ještě vyšší úroveň výkonu ve spojení s výjimečnou hospodárností. Nové modely Audi RS 6 Avant performance a Audi RS 7 Sportback performance pohání osmiválec 4.0 TFSI s výkonem 445 kW (605 k) a točivým momentem až 750 N.m. Stovku na oba modely zvládnout za 3,7 sekundy a umí letět až 305 km/h, přičemž spotřeba paliva zůstává beze změny na hodnotách 9,6 l/100 km, resp. 9,5 l/100 km.

Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance

Nové modely Audi RS 6 Avant performance a Audi RS 7 Sportback performance nabízejí ještě vyšší výkon než dosud. Jejich motor 4.0 TFSI nyní poskytuje nejvyšší výkon 445 kW (605 k) a maximální točivý moment 700 N.m. Speciální funkcí tohoto motoru je krátkodobé zvýšení plnicího tlaku, které umožňuje řidiči přechodně využívat točivý moment až 750 N.m. Oba vysokovýkonné modely RS zrychlí ve stylu supersportovních vozů z 0 na 100 km/h za pouhých 3,7 sekundy, což odpovídá zlepšení o 0,2 sekundy v porovnání s příslušným výchozím modelem RS. Ke zrychlení z 0 na 200 km/h potřebují pouhých 12,1 sekundy, o 1,4 sekundy méně než výchozí modely RS. S dynamickým paketem, dodávaným na přání, lze nejvyšší rychlost zvýšit z 250 na 280 km/h, či dokonce na 305 km/h. Jednotka V8 Biturbo se vyznačuje sonorním zvukem a navzdory zvýšení výkonu o 33 kW (45 k) spotřebuje pouhých 9,6 l/100 km, resp. 9,5 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 223 g/km, resp. 221 g/km.




Vrcholných hodnot výkonu a hospodárnosti bylo dosaženo na základě spojení technického know-how značky Audi a společnosti quattro GmbH. Konstrukční dovednosti a dlouholeté zkušenosti s vysokovýkonnými modely RS umožnily další optimalizaci jednotky 4.0 TFSI. Mezi realizované změny patří specifická řídicí jednotka motoru společně se zvýšením otáček a plnicího tlaku. Optimalizován byl také systém Audi cylinder on demand (COD), díky němuž pracují při částečném zatížení pouze čtyři z osmi válců.

Pro oba nové modely RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance sériově dodávaná osmistupňová převodovka tiptronic byla zkonstruována pro extrémně sportovní jízdu. Řidič má na výběr režimy D a S, nebo může řadit manuálně prostřednictvím páky voliče či pádel na sportovním multifunkčním volantu RS obšitém kůží. V manuálním režimu signalizuje dosažení limitu otáček ukazatel řazení v informačním systému řidiče nebo na průhledovém displeji HUD (Head-Up Display), který se dodává na přání. Trvalý pohon všech kol quattro přenáší hnací sílu na vozovku a variabilně rozděluje točivý moment prostřednictvím mezinápravového diferenciálu.



V základní konfiguraci je 40 % hnací síly přenášeno na přední nápravu a 60 % na zadní nápravu. V případě potřeby zasahuje funkce rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola. Audi může na přání doplnit poháněcí ústrojí quattro sportovním diferenciálem na zadní nápravě s aktivním rozdělováním točivého momentu mezi vnitřní a vnější kolo.

Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení RS adaptive air suspension s dynamickým nastavením snižuje světlou výšku modelů RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance o 20 milimetrů. Integrovaný systém adaptivního řízení tlumičů mění charakteristiku v závislosti na stavu vozovky, stylu řízení a řidičem zvoleném režimu systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Jako alternativu nabízí Audi tužší sportovní podvozek RS sport suspension plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control). Dalším prvkem výbavy na přání je dynamické řízení s plynule měnitelným převodem řízení.



Řidič si může upravit funkci hlavních komponentů pomocí systému Audi drive select, do jehož působnosti spadá řízení, motor včetně zvukového projevu, převodovka tiptronic a na přání dodávaný sportovní diferenciál. Novinkou v modelech performance je speciální tlačítko na sportovním multifunkčním volantu RS obšitém kůží. Podobně jako v novém vysokovýkonném sportovním vozu Audi R8 může řidič jeho prostřednictvím aktivovat režimy auto, comfort, dynamic a individual, aniž by musel odvracet zrak od vozovky.

Nové modely RS performance jsou sériově vybaveny exkluzivními 21“ koly z lehké slitiny, které mají pneumatiky rozměru 285/30 v případě modelu RS 6 Avant performance, resp. 275/30 u modelu RS 7 Sportback performance. Čtyři kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají konstrukci s vlnitými okraji, která snižuje jejich hmotnost. Na přání nabízí Audi keramické kotoučové brzdy vyztužené uhlíkovými vlákny. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stabilization Control) má režim Sport a může být v případě potřeby deaktivován.

Výsadní postavení obou nových modelů RS performance umocňují nápadné stylistické detaily. Mezi ně patří sportovně navržené nárazníky s velkými otvory pro přívod vzduchu na přídi a výrazně tvarovaným difuzorem na zádi, leskle černá voštinová mřížka masky chladiče v typickém stylu modelů RS a rozšířené boční prahy. Exteriér ve specifickém stylu RS performance se odlišuje také logem quattro na otvoru pro přívod vzduchu a atraktivními doplňky v matném odstínu titanu. Audi nabízí na přání nový exkluzivní metalický lak v odstínu modrá Ascari.



Sportovně elegantní interiér modelů RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance je sériově vybaven sportovními sedadly RS s výraznými bočními polštáři a integrovanými opěrkami hlavy. Audi nabízí sedadla v barevné kombinaci černá a modrá se stylistickým paketem RS performance, dodávaným na přání, který zahrnuje nové čalounění kombinací Alcantara/kůže s voštinovým vzorkem a barevně sladěné kontrastní prošívání na loketních opěrkách, ovládacích prvcích a podlahových rohožích. Tuto kombinaci interiéru završují opěrky pro kolena čalouněné Alcantarou a ozdobné obložení v provedení carbon twill blue. Do tohoto sofistikovaného a exkluzivního materiálu z uhlíkových vláken jsou vetkána modrá vlákna. Přístroje mají černý podklad, bílé stupnice a červené ručičky.



Nové Audi RS 6 Avant performance stojí v Německu 117 000 eur, nové Audi RS 7 Sportback performance 121 700 eur. Oba nové modely vstoupí do předprodeje od listopadu.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance Fotografie k článku Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance Fotografie k článku Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance Fotografie k článku Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance Fotografie k článku Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance Fotografie k článku Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance Fotografie k článku Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance Fotografie k článku Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance Fotografie k článku Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance Fotografie k článku Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance Fotografie k článku Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance Fotografie k článku Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem