Audi RS 5 - šťastný konec osmiválcové éry

vloženo

Nové Audi RS 5 - 2.9litrové V6 biturbo TFSI, výkon 450 koní a především 600 Nm točivého momentu... Tohle bude po čertech ostré náčiní!

Audi RS 5 - šťastný konec osmiválcové éry Audi RS 5 - šťastný konec osmiválcové éry

Oproti standardnímu provedení Audi A5 doznal nejnovější produkt divize Audi Sport zásadních změn. Designéři se při navrhování modelu RS 5 Coupé totiž nechali inspirovat detaily závodního vozu Audi 90 quattro IMSA GTO.


Přídi nového modelu Audi RS 5 Coupé dodávají dravý výraz mimořádně rozměrné otvory pro přívod vzduchu, které vyplňují mřížky s typickou voštinovou strukturou RS. Maska chladiče Singleframe je výrazně širší a nižší než u výchozího modelu. Vedle světlometů se nacházejí přídavné boční otvory pro přívod vzduchu a ventilační otvory (právě na nich můžeme pozorovat, o kolik je verze RS 5 širší oproti standardní "A5-ce"). Na přání dodávané světlomety Matrix LED mají tmavě tónovaná krycí skla. Pro modely quattro typické prolisy na bocích zvýrazňují výrazná klenutí nad podběhy kol, které jsou o 15 milimetrů širší.

„Nové Audi RS 5 Coupé je gran turismo mezi modely RS společnosti Audi Sport. Vysokovýkonné kupé kombinuje elegantní estetiku s vysokou úrovní praktičnosti v každodenním provozu. Jeho motor V6 Biturbo je zcela nově vyvinutý a poskytuje výrazně vyšší výkonové parametry při nižší spotřebě paliva,“ charakterizuje nový model Stephan Winkelmann, ředitel společnosti Audi Sport GmbH.


 
Mezi další sportovní stylistické prvky patří specifický difuzor RS, oválné koncovky výfukové soustavy RS a zadní spoiler. RS 5 Coupé jezdí sériově na 19“ kolech, na přání jsou k dispozici 20“ kola. Nabídku individualizace rozšiřují pakety ozdobných prvků v provedeních leskle černá, uhlíkový kompozit nebo matný hliník. Zvláště kombinace červeného a černého laku ale naživo vypadá unikátně!
 
Výrazné zvýšení výkonových parametrů i hospodárnosti nabízí značkou Audi nově vyvinutý motor 2.9 TFSI V6 Biturbo (původní spekulace o vývoji Porsche tedy Audi nepotvrzuje). Tato jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 331 kW (450 k) a mohutný točivý moment 600 N.m (o 170 N.m více než u předchůdce) poskytuje v širokém rozsahu otáček od 1900 do 5000 min-1. Vrcholná verze modelové řady A5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a s dynamickým paketem RS, dodávaným na přání, dosahuje nejvyšší rychlosti 280 km/h.
 
Obě turbodmychadla agregátu 2.9 TFSI jsou umístěna centrálně mezi oběma řadami válců. Okamžitou odezvu motoru zajišťuje sací soustava, která přivádí nasávaný vzduch k příslušným turbodmychadlům odděleně dvěma větvemi. Odtud stlačovaný vzduch proudí do spalovacích prostorů. Spalovací proces „B-cyklus“ s centrálním přímým vstřikováním přináší do světa modelů RS nová měřítka hospodárnosti. Zkrácená fáze komprese umožňuje provoz motoru s výrazně vyšším geometrickým kompresním poměrem. V kombinaci s normální, ale v poměru ke kompresi delší expanzní fází tak lze dosáhnout vyšší účinnosti a hospodárnosti motoru. Motor V6 Biturbo se v kombinovaném cyklu EU spokojí s 8,7 litru paliva na 100 kilometrů (197 gramů CO2 na kilometr). V porovnání s předchůdcem to znamená snížení spotřeby paliva o 17 procent. K vyšší hospodárnosti přispívá také výrazné snížení hmotnosti nového modelu RS 5 Coupé. Jeho pohotovostní hmotnost je 1655 kilogramů – o 60 kilogramů méně než dosud. Na přání může být střecha vyrobena z uhlíkového kompozitu s viditelnou strukturou uhlíkových vláken.


 
Přenos hnací síly motoru přeplňovaného dvěma turbodmychadly zajišťuje osmistupňová převodovka tiptronic se sportovní charakteristikou a optimalizovanými dobami řazení ve spojení s trvalým pohonem všech kol quattro vybaveným mezinápravovým diferenciálem. Točivý moment je rozdělován mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60, což zaručuje lepší ovladatelnost s optimální trakcí a vyšší úrovní bezpečnosti. Na přání bude v nabídce Audi Sport také sportovní diferenciál zadní nápravy!

Přední náprava používá zdokonalenou pětiprvkovou konstrukci. Vzadu nahradilo pětiprvkové zavěšení nápravu s lichoběžníkovými rameny předchůdce. Z toho profitují sportovní jízdní vlastnosti a agilita. Zároveň došlo k výraznému zvýšení komfortu. Nové Audi RS 5 Coupé má díky sériově dodávanému sportovnímu podvozku RS výrazně nižší světlou výšku než výchozí model. Jako alternativu nabízí Audi Sport sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control), keramickými brzdovými kotouči a dynamickým řízením se specifickým nastavením RS. Sériově dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select dává řidiči možnost zvolit si individuální, dynamičtější nebo komfortnější nastavení vozidla.
 
Černý interiér nového modelu Audi RS 5 Coupé má extrémně kvalitní a sportovní výbavu. Jednotlivé prvky, jako jsou sportovní sedadla RS čalouněná jemnou kůží Nappa, na přání s prošívání s voštinovým vzorem, nebo dole zploštělý multifunkční sportovní volant RS, obšitý kůží, umocňují charakter vysokovýkonného kupé také v interiéru. Nápisy RS zdobí sedadla, volant, prahové lišty a páku voliče. Speciální ukazatele RS na digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit informují o tlaku v pneumatikách, točivém momentu a dosahovaném zrychlení. Při nejvyšších otáčkách motoru vyzve řidiče k zařazení vyššího převodového stupně světelný signál. Stylistický paket RS oživí interiér červenou kontrastní barvou. Mezi výjimečné prvky tohoto paketu patří volant, páka voliče a opěrky pro kolena, obšité Alcantarou, společně s červeně konturovanými bezpečnostními pásy a podlahovými rohožemi s logem RS. Jako exkluzivní lak nabízí Audi Sport pro RS 5 Coupé metalický odstín zelená Sonoma.


 
Od roku 2010 bylo vyrobeno více než 13 000 automobilů Audi RS 5 Coupé první generace. Nové sportovní kupé se objeví u prodejců v evropských zemích včetně České republiky v červnu 2017. Cena na českém trhu dosud nebyla stanovena. Očekávat ale můžeme podobný odstup cen, jaký byl i u předchozí generace modelů Audi A5.


Text: Audi, Martin Müller Foto: Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi RS 5 - šťastný konec osmiválcové éry Fotografie k článku Audi RS 5 - šťastný konec osmiválcové éry
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou