Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku

vloženo

Audi představuje nový model RS 3 Sportback, nejvýkonnější vůz kompaktní třídy v prémiovém segmentu, který se může pochlubit nejvyšším výkonem 270 kW a maximálním točivým momentem 465 N.m. Legendární pětiválcové motory Audi se vyznačují chraplavě hrdelním zvukem, strhující touhou po vysokých otáčkách a mohutnou hnací silou. Pětidveřová novinka zrychlí díky výkonnému přeplňovanému pětiválci z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a na přání může dosáhnout nejvyšší rychlosti 280 km/h.

Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku Pětiválcové motory mají u nás dlouhou tradici,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva AUDI AG zodpovědný za technický vývoj. „V 80. letech přivedly značku Audi ke sportovní slávě, jak v motoristickém sportu, tak i v sériové výrobě. V Audi RS 3 Sportback nyní představujeme nový evoluční stupeň našeho pětiválce 2,5 litru – jako nejvýkonnější sériově vyráběný motor v rámci platformy MQB.

Novému modelu RS 3 Sportback propůjčuje křídla mnohonásobně oceněná jednotka 2.5 TFSI vyladěná na 270 kW (367 k) a 465 N.m. Turbodmychadlem přeplňovaný agregát zrychlí kompaktní pětidveřový vůz z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a na přání může pokračovat v akceleraci až k nejvyšší rychlosti 280 km/h. V kombinovaném cyklu EU spotřebuje pouze 8,1 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 189 gramů na kilometr.

Sedmistupňová převodovka S tronic, která řadí ještě rychleji než u předchůdce, přenáší hnací sílu motoru 2.5 TFSI na trvalý pohon všech kol quattro. Ten spolupracuje se selektivním rozdělováním točivého momentu na základě inteligentního softwaru a je důsledně přizpůsoben požadavkům na maximální radost z jízdy. Nové Audi RS 3 Sportback přesvědčí pohotovými reakcemi při vjezdu do zatáčky, kterou může na vozovce s nízkou přilnavostí projíždět na přání řidiče kontrolovaným smykem.

Také podvozek pětidveřového modelu stanovuje nová měřítka. V porovnání s modelem Audi A3 Sportback* je karoserie snížena o 25 mm. Naklápěcí ložiska přední nápravy, progresivní řízení, sportovní podvozek RS a na přání dodávaný systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride mají specifickou charakteristiku RS. Na přání montuje Audi za 19“ kola na přední nápravě brzdové kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, což je novinka v segmentu prémiových kompaktních vozů.

Celkový charakter modelu Audi RS 3 Sportback završují sportovní úpravy exteriéru a interiéru společně s velkorysou výbavou. Nový vrcholný model řady A3 se objeví u českých prodejců Audi v létě 2015. Cena zatím nebyla stanovena.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi