Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku

vloženo

Audi představuje nový model RS 3 Sportback, nejvýkonnější vůz kompaktní třídy v prémiovém segmentu, který se může pochlubit nejvyšším výkonem 270 kW a maximálním točivým momentem 465 N.m. Legendární pětiválcové motory Audi se vyznačují chraplavě hrdelním zvukem, strhující touhou po vysokých otáčkách a mohutnou hnací silou. Pětidveřová novinka zrychlí díky výkonnému přeplňovanému pětiválci z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a na přání může dosáhnout nejvyšší rychlosti 280 km/h.

Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku

Pětiválcové motory mají u nás dlouhou tradici,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva AUDI AG zodpovědný za technický vývoj. „V 80. letech přivedly značku Audi ke sportovní slávě, jak v motoristickém sportu, tak i v sériové výrobě. V Audi RS 3 Sportback nyní představujeme nový evoluční stupeň našeho pětiválce 2,5 litru – jako nejvýkonnější sériově vyráběný motor v rámci platformy MQB.


Novému modelu RS 3 Sportback propůjčuje křídla mnohonásobně oceněná jednotka 2.5 TFSI vyladěná na 270 kW (367 k) a 465 N.m. Turbodmychadlem přeplňovaný agregát zrychlí kompaktní pětidveřový vůz z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a na přání může pokračovat v akceleraci až k nejvyšší rychlosti 280 km/h. V kombinovaném cyklu EU spotřebuje pouze 8,1 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 189 gramů na kilometr.

Sedmistupňová převodovka S tronic, která řadí ještě rychleji než u předchůdce, přenáší hnací sílu motoru 2.5 TFSI na trvalý pohon všech kol quattro. Ten spolupracuje se selektivním rozdělováním točivého momentu na základě inteligentního softwaru a je důsledně přizpůsoben požadavkům na maximální radost z jízdy. Nové Audi RS 3 Sportback přesvědčí pohotovými reakcemi při vjezdu do zatáčky, kterou může na vozovce s nízkou přilnavostí projíždět na přání řidiče kontrolovaným smykem.

Také podvozek pětidveřového modelu stanovuje nová měřítka. V porovnání s modelem Audi A3 Sportback* je karoserie snížena o 25 mm. Naklápěcí ložiska přední nápravy, progresivní řízení, sportovní podvozek RS a na přání dodávaný systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride mají specifickou charakteristiku RS. Na přání montuje Audi za 19“ kola na přední nápravě brzdové kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, což je novinka v segmentu prémiových kompaktních vozů.

Celkový charakter modelu Audi RS 3 Sportback završují sportovní úpravy exteriéru a interiéru společně s velkorysou výbavou. Nový vrcholný model řady A3 se objeví u českých prodejců Audi v létě 2015. Cena zatím nebyla stanovena.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h