Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku

vloženo

Audi představuje nový model RS 3 Sportback, nejvýkonnější vůz kompaktní třídy v prémiovém segmentu, který se může pochlubit nejvyšším výkonem 270 kW a maximálním točivým momentem 465 N.m. Legendární pětiválcové motory Audi se vyznačují chraplavě hrdelním zvukem, strhující touhou po vysokých otáčkách a mohutnou hnací silou. Pětidveřová novinka zrychlí díky výkonnému přeplňovanému pětiválci z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a na přání může dosáhnout nejvyšší rychlosti 280 km/h.

Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku

Pětiválcové motory mají u nás dlouhou tradici,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva AUDI AG zodpovědný za technický vývoj. „V 80. letech přivedly značku Audi ke sportovní slávě, jak v motoristickém sportu, tak i v sériové výrobě. V Audi RS 3 Sportback nyní představujeme nový evoluční stupeň našeho pětiválce 2,5 litru – jako nejvýkonnější sériově vyráběný motor v rámci platformy MQB.


Novému modelu RS 3 Sportback propůjčuje křídla mnohonásobně oceněná jednotka 2.5 TFSI vyladěná na 270 kW (367 k) a 465 N.m. Turbodmychadlem přeplňovaný agregát zrychlí kompaktní pětidveřový vůz z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a na přání může pokračovat v akceleraci až k nejvyšší rychlosti 280 km/h. V kombinovaném cyklu EU spotřebuje pouze 8,1 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 189 gramů na kilometr.

Sedmistupňová převodovka S tronic, která řadí ještě rychleji než u předchůdce, přenáší hnací sílu motoru 2.5 TFSI na trvalý pohon všech kol quattro. Ten spolupracuje se selektivním rozdělováním točivého momentu na základě inteligentního softwaru a je důsledně přizpůsoben požadavkům na maximální radost z jízdy. Nové Audi RS 3 Sportback přesvědčí pohotovými reakcemi při vjezdu do zatáčky, kterou může na vozovce s nízkou přilnavostí projíždět na přání řidiče kontrolovaným smykem.

Také podvozek pětidveřového modelu stanovuje nová měřítka. V porovnání s modelem Audi A3 Sportback* je karoserie snížena o 25 mm. Naklápěcí ložiska přední nápravy, progresivní řízení, sportovní podvozek RS a na přání dodávaný systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride mají specifickou charakteristiku RS. Na přání montuje Audi za 19“ kola na přední nápravě brzdové kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, což je novinka v segmentu prémiových kompaktních vozů.

Celkový charakter modelu Audi RS 3 Sportback završují sportovní úpravy exteriéru a interiéru společně s velkorysou výbavou. Nový vrcholný model řady A3 se objeví u českých prodejců Audi v létě 2015. Cena zatím nebyla stanovena.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback zrychlí za 4,3 s na stovku

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Škoda zahájila výrobu modernizovaného Superbu

Škoda zahájila výrobu modernizovaného Superbu

V závodě společnosti ŠKODA AUTO v Kvasinách začal sjíždět z výrobní linky modernizovaný model ŠKODA SUPERB. Tři a půl roku po uvedení třetí generace na trh prochází vlajková loď značky ŠKODA rozsáhlou modernizací,..

Cestujte se svými koly bezstarostně a snadno

Cestujte se svými koly bezstarostně a snadno

Počasí venku doslova přeje cyklovýletům. S letní dovolenou se jistě objeví otázka, jak kromě sebe a spousty zavazadel..

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Venku stoupají teploty každý den. Je vidět, že už je léto v plném proudu a v autě začíná být celkem nesnesitelně...

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaná osmá generace modelové řady Volkswagen Passat přichází na český trh. Bestseller střední třídy, který..

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Čtvrtá generace Opelu Corsa s označením D vstoupila na trh v roce 2006. Přesto ani dnes ostudu neudělá. To platí jak po..