Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s

vloženo

Pětiválcové motory Audi s chraplavě hrdelním zvukem, strhující chutí po vysokých otáčkách a mohutnou hnací sílou jsou legendární. Audi nyní představuje s novým modelem RS 3 Sportback, nejvýkonnější vůz kompaktní třídy v prémiovém segmentu. Jeho pětiválec je vyladěn na nejvyšší výkon 270 kW a maximální točivý moment 465 N.m. Pětidveřový Sportback s výkonným přeplňovaným pětiválcem dosahuje nejvyšší rychlosti 280 km/h.

Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s

Pětiválcové motory mají u nás dlouhou tradici,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj. „Audi se díky nim stalo v 80. letech sportovní značkou, a to jak v motoristickém sportu, tak v sériové výrobě. V novém modelu Audi RS 3 Sportback nyní představujeme novou verzi našeho pětiválce 2,5 litru – jako nejvýkonnější motor v rámci platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč.


V novém modelu RS 3 Sportback je mnohokrát oceněná jednotka 2.5 TFSI vyladěna na nejvyšší výkon 270 kW (367 k) a maximální točivý moment 465 N.m. Kompaktní pětidveřový Sportback zrychlí díky přeplňovanému agregátu z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a na přání může pokračovat v další akceleraci až k nejvyšší rychlosti 280 km/h. V kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 8,1 litru paliva na 100 km/h, což odpovídá emisím CO2 ve výši 189 gramů na kilometr.



Sedmistupňová převodovka S tronic řadí ještě rychleji než u předchůdce a hnací sílu motoru 2.5 TFSI předává trvalému pohonu všech kol quattro, který spolupracuje se systémem individuálního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola na základě inteligentního softwaru a je důsledně koncipován pro maximální potěšení z jízdy. Nové Audi RS 3 Sportback přesvědčí pohotovými reakcemi při vjezdu do zatáčky, kterou může na vozovce s nízkou přilnavostí projíždět na přání řidiče kontrolovaným smykem.

Také podvozek pětidveřového modelu stanovuje nová měřítka. V porovnání s modelem Audi A3 Sportback je karoserie snížena o 25 mm. Naklápěcí ložiska přední nápravy, progresivní řízení, sportovní podvozek RS a na přání dodávaný systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride mají specifickou charakteristiku RS. Na přání montuje Audi za 19“ kola na přední nápravě brzdové kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, což je novinka v segmentu prémiových kompaktních vozů.

Celkový charakter modelu Audi RS 3 Sportback završují sportovní úpravy exteriéru a interiéru společně s velkorysou výbavou. Nový vrcholný model řady A3 se objeví u českých prodejců Audi v létě 2015 se vstupní cenou 1 343 900 Kč.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s Fotografie k článku Audi RS 3 Sportback dostalo pětiválec a stovku umí za 4,3 s
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen