Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto

vloženo

Nezkrotný supersport se čtyřmi kruhy ve znaku oslaví zanedlouho první dekádu své existence. A ani druhá generace veleúspěšného vozu přitom nepatří mezi nováčky. Proč o ní tedy píšeme?

Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto

Nová R8 je s námi přes dva roky a verze Spyder byla představena již před více než 12 měsíci na autosalonu v New Yorku. Po dlouhých debatách se však Audi konečně uchýlilo ke kroku, který z otevřené verze druhé generace R8 Spyder učiní nejrychlejší kabriolet v historii značky. Spyder si totiž konečně budete moci objednat s přídomkem Plus. Privilegium nejrychlejšího Audi bez střechy přitom doposud patřilo vzácnému provedení první generace R8 GT Spyder, které bylo v roce 2012 vypuštěno ve striktně limitované edici 333 kusů.


A co tedy to Plus značí? Stejně jako u klasické verze, dostal i Spyder atmosfericky plněný motor FSI o objemu 5.2 litru s deseti válci, který je v dané specifikaci naladěn na 605 koní a 560 Nm točivého momentu. Rovněž hmotnost se oproti běžnému Spyderu podařilo snížt, a to o 25 kilogramů na finálních 1 587 kg. R8 Spyder V10 Plus tak 100kilometrovou rychlost zdolá již za 3,3 sekundy a díky vylepšenému proudění vzduchu dosáhne až na metu 328 km/h.



Automobilka nám auto na oficiálních fotografiích představuje v exkluzivním zeleném laku micrommata, který bude rovněž součástí volitelného balíčku. Samozřejmě jen pro verzi Plus. Plus dále poznáte podle antracitově zbarvené masky chladiče, nebo zatmavených koncovek výfuků, které budou vyluzovat ještě o pár decibelů líbeznější koncert.

Skořepinová sedadla, 12,3palcový virtual cockpit displej nebo karbon-keramické brzdy jsou pak zahrnuty již v základní výbavě. Jak by také ne, základní cena za R8 Spyder V10 Plus byla stanovena na 207 500 € (v přepočtu zhruba 5,4 milionu Kč), což je shodou okolností jen o 300 € méně, než si Audi v roce 2012 řeklo za jednu R8 GT Spyder z 333 kusové edice. Tak co, zpříjemníte si leto otevřeným supersportem z Německa?


text: Martin Müller foto: Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto Fotografie k článku Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto Fotografie k článku Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto Fotografie k článku Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto Fotografie k článku Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto Fotografie k článku Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy