Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto

vloženo

Nezkrotný supersport se čtyřmi kruhy ve znaku oslaví zanedlouho první dekádu své existence. A ani druhá generace veleúspěšného vozu přitom nepatří mezi nováčky. Proč o ní tedy píšeme?

Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto

Nová R8 je s námi přes dva roky a verze Spyder byla představena již před více než 12 měsíci na autosalonu v New Yorku. Po dlouhých debatách se však Audi konečně uchýlilo ke kroku, který z otevřené verze druhé generace R8 Spyder učiní nejrychlejší kabriolet v historii značky. Spyder si totiž konečně budete moci objednat s přídomkem Plus. Privilegium nejrychlejšího Audi bez střechy přitom doposud patřilo vzácnému provedení první generace R8 GT Spyder, které bylo v roce 2012 vypuštěno ve striktně limitované edici 333 kusů.


A co tedy to Plus značí? Stejně jako u klasické verze, dostal i Spyder atmosfericky plněný motor FSI o objemu 5.2 litru s deseti válci, který je v dané specifikaci naladěn na 605 koní a 560 Nm točivého momentu. Rovněž hmotnost se oproti běžnému Spyderu podařilo snížt, a to o 25 kilogramů na finálních 1 587 kg. R8 Spyder V10 Plus tak 100kilometrovou rychlost zdolá již za 3,3 sekundy a díky vylepšenému proudění vzduchu dosáhne až na metu 328 km/h.



Automobilka nám auto na oficiálních fotografiích představuje v exkluzivním zeleném laku micrommata, který bude rovněž součástí volitelného balíčku. Samozřejmě jen pro verzi Plus. Plus dále poznáte podle antracitově zbarvené masky chladiče, nebo zatmavených koncovek výfuků, které budou vyluzovat ještě o pár decibelů líbeznější koncert.

Skořepinová sedadla, 12,3palcový virtual cockpit displej nebo karbon-keramické brzdy jsou pak zahrnuty již v základní výbavě. Jak by také ne, základní cena za R8 Spyder V10 Plus byla stanovena na 207 500 € (v přepočtu zhruba 5,4 milionu Kč), což je shodou okolností jen o 300 € méně, než si Audi v roce 2012 řeklo za jednu R8 GT Spyder z 333 kusové edice. Tak co, zpříjemníte si leto otevřeným supersportem z Německa?


text: Martin Müller foto: Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto Fotografie k článku Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto Fotografie k článku Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto Fotografie k článku Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto Fotografie k článku Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto Fotografie k článku Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit