Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí

Nejnovější model Q8 o čtyř kruhů má českou cenu. K prodejcům dorazí během srpna ve verzi 50 TDI s cenovkou 1 945 900 Kč. Pod kapotou této varianty nalezneme třílitrový vznětový šestiválec o výkonu 210 kW. Samozřejmostí bude rozsáhlá příplatková výbava a chybět nebudou atraktivní balíčky výbav Gravity a Technology.

Audi Q8 kombinuje eleganci čtyřdveřového luxusního kupé a praktickou mnohostrannost velkého SUV. Audi Q8 je suverénním partnerem pro podnikání i volný čas díky svému velkoryse dimenzovanému interiéru s variabilním zavazadlovým prostorem, nejmodernější technice ovládání a podvozku, jakož i inteligentním asistenčním systémům. SUV ve stylu kupé může pokračovat i tam, kde zpevněné silnice končí, protože disponuje trvalým pohonem všech kol quattro a světlou výškou až 254 milimetrů. Příjem objednávek Audi Q8, sjíždějících z montážní linky závodu Bratislava, v České republice startuje od 23. července a první vozy dorazí k prodejcům v srpnu.


Jako první přichází na český trh verze 50 TDI, pod kapotou skrývající šestiválcový třílitrový vznětový motor o výkonu 210 kW (286k), s cenou 1 945 900 Kč. Standardní výbavu lze rozšířit atraktivními balíčky Gravity a Technology, které přinášejí další výbavové prvky se zvýhodněním až 134 000 Kč. Paket Gravity mimo jiné zahrnuje navigaci MMI Plus s Audi Virtual Cockpitem a čtyřzónovou komfortní klimatizaci, které doplňují další položky. Paket Technology obsahuje HD Matrix LED světlomety,  LED zadní světla s dynamickými ukazateli změny směru,  dynamické natáčení kol zadní nápravy, adaptivní pneumatický podvozek, servomechanické dovírání dveří a asistenční paket Tour.

Mnohostranný, sportovní, elegantní: rozměry a prostorový koncept

Nové Audi Q8 s vnější délkou 4986 milimetrů, šířkou 1995 milimetrů a výškou 1705 milimetrů vyzařuje sportovní charakter a respekt jako žádné jiné SUV značky se čtyřmi kruhy. Díky střešní linii ve stylu kupé působí výrazně nižším dojmem než sesterský model Q7. V porovnání s ním je o 66 milimetrů kratší, ale o 27 milimetrů širší. Osobitá příď, krátký zadní převis, velká světlá výška až 254 milimetrů a mohutná kola s pneumatikami o celkovém průměru 795 milimetrů přispívají k působivé vizuální dynamice.

Audi Q8 s téměř třímetrovým rozvorem nabízí více než dostatečný prostor pěti cestujícím. Svou nabídkou místa překonává přímé konkurenty v téměř všech důležitých rozměrech. Přední sedadla jsou k dispozici ve čtyřech variantách. Na vrcholu stojí sportovní sedadla S a sedadla s individuálně nastavitelnými bočními polštáři. Komfortní a S sportovní sedadla je možné na přání vybavit odvětráváním a masážní funkcí. Zadní část interiéru nabízí sériově sedadla pro tři cestující, která mohou být na přání podélně posuvná.

Model Q8 je s velkým zavazadlovým prostorem a objemnými odkládacími přihrádkami a schránkami skvěle připraven na dlouhé cestování. Zavazadlový prostor SUV pojme v základním uspořádání 605 litrů, se sklopenými opěradly vzroste jeho objem až na 1755 litrů. Napříč lze snadno uložit dva golfové bagy. Zadní výklopné víko se sériově otvírá a zavírá elektricky, na přání i na povel daný pohybem nohy. Dalším komfortním prvkem výbavy na přání je elektricky ovládaný svinovací kryt zavazadlového prostoru. Kryt vedený v kolejnicích se při otvírání zadního výklopného víka automaticky svine a při zavírání víka se opět vysune.

Nová tvář rodiny Q: vnější design

Audi Q8 je reprezentantem progresivního designérského stylu, který značka Audi poprvé zavedla s novým modelem A8. Výrazné kontury a atleticky napnuté plochy vyzařují sílu, vysokou kvalitu a výjimečnou dynamiku trvalého pohonu všech kol. Q8 tyto vlastnosti interpretuje zcela svébytným způsobem – jako fúzi elegantního, čtyřdveřového luxusního kupé a majestátního SUV, doplněnou o charakteristické stylistické prvky prvního modelu quattro, ikony značky Audi.

Audi Q8 prezentuje novou tvář rodiny Q, jejímž dominantním prvkem je impozantní maska chladiče Singleframe v osmiúhelníkovém designu. Šest vertikálních chromovaných lamel dodává masce chladiče vzpřímený a mohutný charakter. Široký a na přání barevně odlišený prvek propojuje masku chladiče Singleframe s osobitými světlomety. Agresivní vzhled je umocněn dopředu protaženým spoilerem a velkými, výrazně tvarovanými otvory pro přívod vzduchu.

Napnutý oblouk linie střechy ve stylu kupé ve spojení s bezrámovými okny dveří vizuálně snižuje těleso karoserie a ústí do dlouhého střešního spoileru. V mírném oblouku sahá až k robustním, velmi skloněným střešním sloupkům D, které se opírají o široké, svalnaté kontury blatníků ve stylu quattro, připomínající první model Audi quattro. Ramenní linie SUV vizuálně prodlužuje a elegantně vzájemně propojuje výrazné podběhy kol.

Zadní partii definují sportovně kompaktní proporce v kombinaci s velmi nízkou střechou a šikmo skloněným oknem. Mezi zadními světlomety se pne úzký, leskle černý prvek s integrovaným světelným pásem, který je charakteristickým znakem vrcholných modelů Audi a umocňuje šířku modelu Q8. Jak za dne, tak i ve tmě vzniká originální světelný design jako kdysi u prvního modelu quattro. Výrazný difuzor nese čtyři svislá žebra a po jedné integrované koncovce výfukové soustavy na každé straně.

Digitální charakter: osvětlovací technika a světelný design

Zákazníci mají u modelu Q8 na výběr dvě varianty světlometů, obě s technikou LED. Dvoudílné světlomety působí z dálky velmi nízkým dojmem, protože je u nich rozpoznatelná pouze horní část, do níž jsou integrovány mimo jiné funkce světel pro denní svícení a tlumených světel. Pod nimi jsou uložena tmavě tónovaná a dozadu posunutá dálková světla, která jsou u světlometů HD Matrix LED, dodávaných na přání, složena z 24 samostatných diod LED na každé straně.

Design světel pro denní svícení s digitálním charakterem má poprvé výrazně trojrozměrnou podobu. Tuto funkci zajišťuje sedm krátkých segmentů a dva delší segmenty na okraji světlometu. Delší segmenty posouvají vizuální těžiště směrem k vnějšímu okraji, a umocňují tak šířku modelu Audi Q8. Podobně trojrozměrnou podobu mají i koncová světla s dvanácti segmenty – propojená markantním světelným pásem, který vyvolává dojem hloubky.

Ve spojení s technikou HD Matrix LED disponují přední a zadní světlomety nejen dynamickými ukazateli směru, ale také zajišťují výraznou světelnou inscenaci při odemykání a zamykání. Jejich harmonická souhra propůjčuje SUV dynamický charakter.

Čistota definuje nový prémiový design interiéru

Ústředním prvkem v interiéru modelu Audi Q8 je horní displej MMI. Díky svému vzhledu ve stylu černého panelu je ve vypnutém stavu téměř neviditelně integrován do velké černé plochy. Jednoduchá, snadno srozumitelná a čitelná grafická zobrazení ztělesňují digitální preciznost značky Audi a vysoký stupeň integrace celkového uspořádání a ovládání. Jednoduchost zde nahrazuje složitost. Z velkého displeje vycházejí všechny základní linie, například nepřerušovaný pás výdechů ventilační soustavy s integrovanými chromovanými lamelami a ušlechtilou lištou se vzhledem hliníku.

Štíhlou přístrojovou deskou a klidným tvarovým řešením s výrazným horizontálním uspořádáním je v interiéru modelu Audi Q8 ještě více posílen dojem jeho rozlehlosti. Vnitřní design je mimořádně čistý a přehledný, všechny prvky jsou vzájemně sladěny a logicky uspořádány – od velkého oblouku, který prochází z předních dveří přes přístrojovou desku, až po ovládací jednotku osvětlení, která se na přání dodává se vzhledem černého panelu a dotykovou plochou. Interiér v cestujících navozuje pocit klidu.

Konzola středového tunelu tvoří vlastní geometrické těleso a svou velkorysou plochou vizualizuje robustní charakter SUV. Osvětlení kontur za tmy kopíruje výrazné stylistické linie v interiéru a zespodu osvětluje laserem vytvořené trojrozměrné logo quattro nad schránkou před sedadlem spolujezdce vpředu. Je to příklad mimořádné pozornosti, kterou Audi věnuje detailům.

Stylové barvy a materiály

Paleta laků karoserie pro Audi Q8 nabízí dvanáct barev, které umocňují sportovní design a zahrnují nové odstíny oranžová Dragon a modrá Galaxy. Vnější díly karoserie mají v sériové výbavě antracitovou barvu a zrnitou povrchovou úpravu. S oběma exteriérovými pakety, dodávanými na přání, jsou vnější díly lakovány v barvě karoserie nebo v odstínu šedá Skandium. Exteriérový paket S line umocňuje vizuální dojem matně šedými odstíny na mřížce masky chladiče Singleframe, ozdobných plochách, ozdobných prvcích na bočních prazích a difuzoru.

Co se týče interiéru modelu Audi Q8, mají zákazníci na výběr z několika různých barev a výbav. Již pro vstupní verzi jsou nabízena čalounění kůží ve třech variantách včetně nejvyššího stupně kvality Valcona. V obou výbavových liniích design selection je horní část přístrojové desky obšitá kůží. Ve sportovním paketu S line se na přání dodávají sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy, kosočtvercovým prošíváním a nápisem S. Všechny varianty výbavy mají ozdobná obložení ze dřeva s otevřenými póry nebo z hliníku. Pro individualisty budou později na výběr čtyři kožené pakety a mnoho dalších prvků výbavy na přání z programu Audi exclusive.

Karoserie s vysokým podílem hliníku a výjimečnými aeroakustickými vlastnostmi

Karoserie modelu Audi Q8 pokládá svou vysokou tuhostí základy pro nejvyšší kvalitu zpracování, vynikající odhlučnění interiéru a sportovně precizní jízdní vlastnosti. Konstrukce prostorového rámu Audi Space Frame zahrnuje mnoho lehkých dílů z hliníku a oceli tvářené za tepla včetně tvrzení. Díly vyráběné touto technologií tvoří skelet prostoru pro cestující ultra vysoké pevnosti – jejich podíl v konstrukci skeletu karoserie činí 14,4 procenta. Na hliníkové tlakové odlitky připadá 15 procent – jedná se například o věže pro uložení tlumicích a pružicích jednotek v motorovém prostoru a výztuhy mezi prahy a podélníky. Rám boční stěny a velké části podlahy, zadních podběhů a střechy jsou vyrobeny z hliníkových plechů, což platí i pro dveře s bezrámovými okny, přední blatníky a zadní výklopné víko. Jejich podíl představuje 23,7 procenta. Audi Q8 s motorem 3.0 TDI má pohotovostní hmotnost 2145 kilogramů – včetně náročné techniky MHEV s lithium-iontovými akumulátory. Relativně nízký aerodynamický odpor vzduchu vyplývá z čelní plochy 2,84 m2 a součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,34.

V interiéru panuje klid díky důkladnému odhlučnění a výjimečným aeroakustickým vlastnostem. Sériová výbava zahrnuje dvojité sklo čelního okna. Na přání dodává Audi také boční okna se zvukově izolačním sklem a vyhřívání skla čelního okna.

Sportovní terénní automobil: pohon quattro a vzduchové odpružení

Audi je quattro a quattro je Audi – a ve zvláštní míře to samozřejmě platí i pro Q8, vrcholné SUV značky. Čistě mechanicky pracující mezinápravový diferenciál přenáší hnací sílu za obvyklých okolností na přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %. V případě potřeby je většina hnací síly přidělována nápravě s lepší trakcí.

Již základní verze podvozku nabízí sportovní ovladatelnost. Pětiprvková zavěšení kol vpředu a vzadu jsou vyrobena z velké části z hliníku. Strmost převodu sériově dodávaného progresivního řízení se s rostoucím úhlem otočení volantu zvyšuje. Q8 jezdí sériově na 19“ kolech, která mají o jeden palec větší průměr než u modelu Q7. Na vrcholu nabídky stojí kola s pneumatikami rozměru 285/40 R 22. Na přední nápravě pracují brzdy s šestipístkovými pevnými třmeny z hliníku.

Zákazníci mají pro SUV ve stylu kupé na výběr celkem tři varianty odpružení. Podvozek s vinutými pružinami a adaptivními tlumiči se dodává sériově. Na přání je k dispozici vzduchové odpružení adaptive air suspension s adaptivními tlumiči, a to buď s komfortním, nebo sportovním nastavením. Prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select lze nastavit čtyři režimy činnosti a měnit světlou výšku karoserie až o 90 milimetrů. Adaptive air suspension kombinuje vysoký komfort odpružení s agilní ovladatelností.

Další dynamickým prvkem výbavy na přání pro Audi Q8 je řízení všech kol, u něhož jsou zadní kola natáčena až o 5 stupňů. V nízkých rychlostech se natáčejí v opačném směru než přední kola, čímž se průměr otáčení tohoto SUV zmenší o cca jeden metr a zvyší se jeho agilita. Ve vysokých rychlostech se zadní kola natáčejí ve stejném směru jako přední kola, aby se zvýšila stabilita při změnách směru jízdy, například při změně jízdního pruhu.

Řízení elektronicky řízených podvozkových systémů je integrováno do řídicí jednotky elektronické podvozkové platformy. Systémy jsou vzájemně úzce síťově propojené a pracují s maximální precizností a citlivostí. Prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select lze aktivovat sedm jízdních režimů, včetně módu offroad. Audi Q8 profituje v terénu z pohonu quattro, krátkých převisů a velké světlé výšky, jejíž maximální hodnota je 254 milimetrů s adaptivním vzduchovým odpružením a 220 milimetrů se sériovým podvozkem. Elektronická podvozková platforma zaznamenává úhel náklonu vozidla a prostřednictvím MMI informuje o tomto ukazateli řidiče. Ve strmých svazích se sklonem více než 6 procent podporuje řidiče asistent pro sjíždění strmých svahů automatickými brzdnými zásahy. Systém udržuje konstantní rychlost až 30 km/h, nastavenou řidičem. Díky tomu se může zcela soustředit na řízení v terénu.

Hospodárnost a vysoké výkony: 3.0 TDI s technikou MHEV

Audi Q8 disponuje výkonným a zároveň velmi hospodárným pohonem díky nové technice částečně hybridního pohonu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Lithium-iontový akumulátor a řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter) jsou integrovány do hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Akumulátor je uložen pod podlahou zavazadlového prostoru a má elektrickou kapacitu 10 Ah. V rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h se může dynamické SUV pohybovat setrvačností s deaktivovaným motorem. V případě potřeby je agregát rychle a mimořádně komfortně znovu spuštěn. Při zpomalování dokáže BAS uskutečňovat rekuperaci kinetické energie s výkonem až 12 kW. Systém start-stop může motor vypnout již při 22 km/h. V praktickém provozu snižuje tato technika spotřebu paliva až o 0,7 litru na 100 kilometrů.

Audi Q8 vstupuje na evropské trhy s motorem 3.0 TDI jako Q8 50 TDI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100: 6,8 – 6,6*; kombinované emise CO2 v g/km: 179 – 172*). Vznětový vidlicový šestiválec poskytuje nejvyšší výkon 210 kW (286 k) a na klikový hřídel působí maximálním točivým momentem 600 N.m. Velké SUV dokáže díky tomu zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a pokračovat v akceleraci až do 245 km/h. Verze 50 TDI nabízí v mnoha oblastech techniky náročná řešení. Blok a hlavy válců mají oddělené chladicí okruhy, aby byla udržována ideální teplota ve všech jízdních situacích. Písty jsou ochlazovány rozstřikovaným olejem. Pístní kroužky a čepy mají minimální tření a olejové čerpadlo pracuje zcela variabilně.

Motor je uložen v pomocném rámu přední nápravy prostřednictvím adaptivních hydraulických ložisek, která při volnoběhu eliminují vibrace pomocí měkké charakteristiky a za jízdy potlačují vibrace motoru vyšší intenzitou tlumení. Výkonné TDI díky tomu vyniká mimořádnou kultivovaností běhu.

Přenos hnací síly zajišťuje osmistupňová převodovka tiptronic s rychlým a komfortním řazením. V závislosti na otáčkách pracující torzní tlumič dalekosáhle kompenzuje vibrace motoru, a vytváří tím předpoklady pro mimořádně hospodárnou jízdu, využívající velmi nízké otáčky. Provoz v terénu umožňuje speciální odvzdušnění. Pomocí elektrického olejového čerpadla může převodovka tiptronic během setrvačné jízdy s deaktivovaným motorem zařadit převodový stupeň, který je zapotřebí při opětovném spuštění motoru.

Přehledné a srozumitelné: ovládání a zobrazování

Koncept ovládání v modelu Audi Q8 se téměř kompletně obejde bez tlačítek a ovládacích prvků. Hlavním uživatelským rozhraním jsou dva velké dotykové displeje s vysokým rozlišením. Značka Audi tím ukazuje, jak přenáší do digitálního světa své nekompromisní ambice v oblasti kvality. Horní displej s úhlopříčkou 10,1 palce slouží k ovládání informačního, zábavního a navigačního systému. Na spodním 8,6“ displeji nastavuje řidič klimatizaci, ovládá komfortní funkce a zadává text. Zápěstí si přitom může komfortně opřít o páku voliče převodovky tiptronic. Koncept MMI touch response umožňuje rychlé a bezpečné ovládání. Aktivace funkce prstem je následně potvrzena hapticky a akusticky rozpoznatelným kliknutím. Struktura menu je intuitivně logická a plochá jako u chytrého telefonu – včetně libovolně konfigurovatelných nabídek oblíbených funkcí a hlavního menu.

Audi Q8 je také inteligentním partnerem pro dialog díky hlasovému ovládání hovorovou řečí. Systém zpracovává veškeré dotazy a povely dvěma způsoby – s využitím informací uložených v paměti vozidla a detailních znalostí z cloudu. Řidič může svá přání libovolně formulovat. Hlasové ovládání rozumí například větě „mám hlad“ a po jejím vyslovení nabídne výběr restaurací v blízkém okolí.

Společně s volitelným systémem MMI Navigation plus je vůz vybaven také digitálním panelem přístrojů Audi virtual cockpit. Jeho displej s vysokým rozlišením má úhlopříčku 12,3 palce a řidič může na multifunkčním volantu přepínat mezi dvěma zobrazeními – klasickým a navigačním. Po uvedení na trh bude následovat jako výbava na přání Audi virtual cockpit plus, který nabízí navíc třetí režim zobrazování v mimořádně sportovním stylu. Průhledový displej, další prvek výbavy na přání, promítá důležité informace na čelní okno, mimo jiné i detailní mapu křižovatky pro navigaci.

Chytré síťové propojení: navigační systém a Audi connect

Audi Q8 je na přání vybaveno systémem MMI Navigation plus, který využívá pro přenos dat nový standard LTE Advanced (s vloženou SIM kartou). Navigační systém nabízí inteligentní návrhy cílů na základě dříve projížděných tras. Přitom zohledňuje zkušenosti s dopravou v příslušné denní době. Plánování trasy probíhá online na serverech poskytovatele mapových podkladů a navigačních služeb HERE, který k tomuto účelu využívá data o celkové dopravní situaci v reálném čase.

Internetové služby Audi connect předvídavě doplňují navigační systém. Obě služby „car-to-x“, informování o dopravních značkách a nebezpečích, profitují z kolektivní inteligence flotily vozidel Audi. V průběhu roku bude následovat služba „on-street-parking“, která usnadní vyhledávání parkovacího místa díky nahlášeným procesům obsazení a uvolnění parkovacího místa propojenými vozidly a detekovaným volným parkovacím místům.

Sériově dodávaný systém individualizace ukládá do individuálních uživatelských profilů až 400 upřednostňovaných parametrů, například nastavení sedadla řidiče a klimatizace nebo často používaná média a cíle pro navigaci. Řidič například může prostřednictvím aplikace myAudi App přenést do navigačního systému speciální cíle, přehrávat hudbu z internetu nebo exportovat do MMI diář z chytrého telefonu. Telefonování v Audi Q8 je na nejvyšší úrovni jak z hlediska ovládání, tak i kvalitou zvuku a telefonního spojení, a to díky systémům Audi phone box a Voice-over-LTE. To samé platí pro audiosystémy Bang & Olufsen. Vrcholná verze s 23 reproduktory nabízí zvuk ve formátu 3D s informacemi o výškách cestujícím v první řadě i vzadu. Posluchači vnímají hudbu přesně tak, jak byla v koncertním sále nahrána. Výsledkem jsou neobyčejné zážitky z poslechu.

Bezpečnost a komfort: asistenční systémy

Audi Q8 usnadňuje svému řidiči práci v mnoha situacích při parkování, ve městě i při cestování na dlouhé vzdálenosti. Audi sdružuje jednotlivé asistenční systémy do celkem čtyř paketů. Nejdůležitější součástí asistenčního paketu Tour je adaptivní asistent řízení, který komfortně řídí vozidlo v příčném i podélném směru při jakékoli rychlosti jízdy. Řidiče podporuje při zrychlování a brzdění, při udržování rychlosti jízdy a bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu i při jízdě v dopravní koloně. Systém rozpoznává značení jízdních pruhů, stavební prvky na krajnici, vozidla ve vedlejších jízdních pruzích a vpředu jedoucí vozidla. Výhodou při průjezdu zúženými úseky je automatické přizpůsobení rychlosti jízdy vozu Audi Q8 dopravě se zohledněním nejvyšší povolené rychlosti. Další součástí paketu Tour je asistent pro hospodárnou jízdu, který automaticky přizpůsobuje rychlost jízdy aktuálnímu omezení, snižuje rychlost jízdy před zatáčkami, při odbočování a na kruhových objezdech. Kromsě předvídavých pokynů na panelu přístrojů Audi virtual cockpit následuje také haptická informace prostřednictvím aktivního pedálu plynu. To vše podporuje hospodárný styl jízdy. K nízké spotřebě paliva přispívá také používání rekuperace systémem MHEV a inteligentní využívání setrvačné jízdy a brzdění motorem v závislosti na průběhu trasy a dopravní situaci. Bezpečnostním systémem v tomto paketu je asistent pro stav nouze, který v rámci systémových limitů rozpoznává, kdy je řidič nečinný, a v takových situacích jej upozorní vizuálně, akusticky a hapticky. Pokud řidič nereaguje, převezme systém řízení vozu Audi Q8 a ve vlastním jízdním pruhu automaticky zpomaluje až do úplného zastavení. Přitom se aktivují ochranná opatření systému Audi pre sense a v závislosti na zemi dojde k automatickému tísňovému volání.

Bezpečnost v městském provozu zajišťuje především pět systémů. Asistent pro průjezd křižovatkou rozpoznává nebezpečí od vozidel přijíždějících ze stran, Audi pre sense 360° upozorňuje na vozidla, která se přibližují po stranách, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání registruje během pomalé jízdy při zařazeném zpětném chodu, například při couvání z příčného parkovacího místa, přibližující se vozidla. Paket doplňují funkce, které upozorňují na nebezpečí při vystupování a změně jízdního pruhu.

Při jízdě s přívěsem podporuje řidiče asistent pro jízdu s přívěsem, který zajišťuje automatické řízení soupravy při couvání. Směr jízdy zadá řidič komfortně dotekem na displeji MMI. Na obrazu z kamery se přitom zobrazuje aktuální a požadované zalomení mezi tažným vozidlem a přívěsem. Audi kromě toho samostatně dodává parkovacího asistenta, který řídí Q8 samočinně při parkování na podélná i příčná parkovací místa, a to jak popředu, tak i pozadu. Řidič musí už jen přidávat plyn, brzdit a zařadit příslušný režim převodovky. Asistent nočního vidění vylepšuje výhled z vozu v nepříznivých podmínkách za tmy. Rozpoznané osoby a větší zvířata zvýrazňuje žlutým označením na panelu přístrojů Audi virtual cockpit.

Za všemi uvedenými funkcemi stojí technicky vyspělý modul Audi v podobě centrální řídicí jednotky asistenčních systémů, dodávané pro Audi Q8 sériově, která nepřetržitě vypočítává diferencovaný obraz okolí.  V závislosti na výbavě využívá k tomuto účelu data z až pěti radarových senzorů, pěti kamer, dvanácti ultrazvukových senzorů a jednoho laserového skeneru. Z nich vypočítává signály pro nejlepší možnou podporu řidiče.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Audi

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč