Audi Q7: Nové motory i převodovka

vloženo

Obrovský model Q7 prodělal technický „Update“, jehož součástí je nabídka nového kompresorového motoru 3,0 TFSI ve dvou výkonových verzích, výrazně modernizovaný diesel 3,0 TDI, posílený osmiválec 4,2 TDI i nová osmistupňová automatická převodovka

Audi Q7: Nové motory i převodovka Nový benzínový šestiválec 3,0 TFSI (200 a 245 kW) využívá k přeplňování mechanického kompresoru, který se vůbec poslední dobou těší u motorářů koncernu VW velké oblibě (viz 1,4 TSI). Nový motor nahradí v nabídce prodejně neúspěšný a v těžké Q7 pocitově mdlý atmosférický šestiválec 3,6 FSI (206 kW) i větší 4,2 FSI (257 kW).
Už slabší verze 3,0 TFSI s výkonem 200 kW nabízí díky točivému momentu 400 N.m při 2250-4750/min lepší jízdní dynamiku než předchozí motor, zrychlení z 0-100 km/h má nyní hodnotu 7,9 s ( -0,6 s proti 3,6 FSI), maximální rychlost zůstala stejná na hodnotě 225 km/h -ve verzi se vzduchovým odpružením. Podstatné je ovšem rapidní snížení spotřeby- s hodnotou 10,7 l/100 km je o 1,4 litru úspornější než 3,6 FSI.
Silnější verze motoru 3,0 TFSI s výkonem 245 kW pro změnu nahrazuje dosavadní osmiválec 4,2 FSI. Točivý moment kompresorového motoru činí 440 N.m při 2900-5300/min, má tedy stejnou hodnotu jako u nahrazovaného osmiválce (ten měl 440 N.m při 3500/min), výhodou je tedy snazší dostupnost a delší podržení této hodnoty. Dynamika vozu s touto silnější verzí přeplňovaného šestiválce je také lepší než u výběhového 4,2 FSI: 0-100 km/h za 6,9 (-0,5 s.), max. rychlost 245 km/h zůstává na stejné úrovni. Spotřeba klesla o celé 2 litry na stejnou hodnotu jako v případě slabší verze nového třílitru- 10, 7 l/100 km.

Drtivou většinu prodejů budou i nadále představovat vznětové varianty. Šestiválec 3,0 TDI prodělat výraznou odlehčovací kůru, při které ztratil dobrých 20 kg. Výrobce zmiňuje i redukci vnitřního tření, nové turbodmychadlo i další evoluci vstřikování Common-Rail- nyní s tlakem až 2000 barů. Technickou libůstkou jsou dělené okruhy chlazení hlavy válců a bloku motoru, takže při zahřívání motoru či mírné zátěži stačí prohánět kapalinu pouze hlavou válců, chlazení bloku přichází se připojuje až v případě potřeby. Výsledkem je rychlejší dosažení provozní teploty a v součtu nižší spotřeba energie pro chlazení.
Výkon nového dieselu se proti stejnojmennému předchůdci kupodivu vůbec nezměnil, i nadále má hodnotu 176 kW, pouze točivý moment 550 N.m je nyní dosažitelný v rozpětí 2000-2250/min (dříve pouze 2000/min). Zrychlení z 0 na 100 km/h má hodnotu 7,9 s. (verze Euro 5) resp. 8,1 s (verze Euro 6 s DeNOx katalyzátorem), maximálka činí až 218 km/h (+ 8 km/h). Spotřeba klesla na hodnotu 7,4 (Euro 5) resp. už poněkud méně lichotivých 8,4 l/100 km (Euro 6). Spotřebu snižuje i sériově montovaný systém Start-Stop.

Osmiválec 4,2 TDI po vzoru nového Audi A8 posílil na hodnoty 250 kW a 800 N.m při
1750-2750/min (dříve 240 kW a 760 N.m). Maximální rychlost nyní činí 242 km/h (+2 km/h), akcelerace 0-100 km/h zůstala beze změny na hodnotě 6,4 s. Spotřeba nafty však klesla z 9,9 na 9,2 l/100 km.

Všechny výše zmíněné motory jsou spojeny výhradně s novým „ekologicky uvědomělejším“ osmistupňovým automatem Tiptronic, který lze za příplatek ovládat i známými pádly pod volantem. Systém Start-Stop montovaný do 3,0 TDI si však vyžádal určité specifické úpravy pro udržení provozní teploty (přihřívání) a tlaku (vlastní elektrické čerpadlo) v hydraulickém okruhu převodovky, tak aby bylo možno snáze spouštět a vypínat motor tímto systémem.

Vrcholnou motorizací modelu Q7 zůstává i nadále obludný dvanáctiválec 6,0 TDI s výkonem 368 kW při 3750/min. Točivý moment 1000 N.m při 1750-3250/min si pořád žádá starší šestistupňovou automatiku, ostatně dynamika tím nijak výrazně netrpí jak dokládají hodnoty sprintu 0-100 km/h za 5,5 s a maximální rychlosti omezené na 250 km/h...

Marek Oborník, foto Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších