Audi Q7: Nové motory i převodovka

vloženo

Obrovský model Q7 prodělal technický „Update“, jehož součástí je nabídka nového kompresorového motoru 3,0 TFSI ve dvou výkonových verzích, výrazně modernizovaný diesel 3,0 TDI, posílený osmiválec 4,2 TDI i nová osmistupňová automatická převodovka

Audi Q7: Nové motory i převodovka Nový benzínový šestiválec 3,0 TFSI (200 a 245 kW) využívá k přeplňování mechanického kompresoru, který se vůbec poslední dobou těší u motorářů koncernu VW velké oblibě (viz 1,4 TSI). Nový motor nahradí v nabídce prodejně neúspěšný a v těžké Q7 pocitově mdlý atmosférický šestiválec 3,6 FSI (206 kW) i větší 4,2 FSI (257 kW).
Už slabší verze 3,0 TFSI s výkonem 200 kW nabízí díky točivému momentu 400 N.m při 2250-4750/min lepší jízdní dynamiku než předchozí motor, zrychlení z 0-100 km/h má nyní hodnotu 7,9 s ( -0,6 s proti 3,6 FSI), maximální rychlost zůstala stejná na hodnotě 225 km/h -ve verzi se vzduchovým odpružením. Podstatné je ovšem rapidní snížení spotřeby- s hodnotou 10,7 l/100 km je o 1,4 litru úspornější než 3,6 FSI.
Silnější verze motoru 3,0 TFSI s výkonem 245 kW pro změnu nahrazuje dosavadní osmiválec 4,2 FSI. Točivý moment kompresorového motoru činí 440 N.m při 2900-5300/min, má tedy stejnou hodnotu jako u nahrazovaného osmiválce (ten měl 440 N.m při 3500/min), výhodou je tedy snazší dostupnost a delší podržení této hodnoty. Dynamika vozu s touto silnější verzí přeplňovaného šestiválce je také lepší než u výběhového 4,2 FSI: 0-100 km/h za 6,9 (-0,5 s.), max. rychlost 245 km/h zůstává na stejné úrovni. Spotřeba klesla o celé 2 litry na stejnou hodnotu jako v případě slabší verze nového třílitru- 10, 7 l/100 km.

Drtivou většinu prodejů budou i nadále představovat vznětové varianty. Šestiválec 3,0 TDI prodělat výraznou odlehčovací kůru, při které ztratil dobrých 20 kg. Výrobce zmiňuje i redukci vnitřního tření, nové turbodmychadlo i další evoluci vstřikování Common-Rail- nyní s tlakem až 2000 barů. Technickou libůstkou jsou dělené okruhy chlazení hlavy válců a bloku motoru, takže při zahřívání motoru či mírné zátěži stačí prohánět kapalinu pouze hlavou válců, chlazení bloku přichází se připojuje až v případě potřeby. Výsledkem je rychlejší dosažení provozní teploty a v součtu nižší spotřeba energie pro chlazení.
Výkon nového dieselu se proti stejnojmennému předchůdci kupodivu vůbec nezměnil, i nadále má hodnotu 176 kW, pouze točivý moment 550 N.m je nyní dosažitelný v rozpětí 2000-2250/min (dříve pouze 2000/min). Zrychlení z 0 na 100 km/h má hodnotu 7,9 s. (verze Euro 5) resp. 8,1 s (verze Euro 6 s DeNOx katalyzátorem), maximálka činí až 218 km/h (+ 8 km/h). Spotřeba klesla na hodnotu 7,4 (Euro 5) resp. už poněkud méně lichotivých 8,4 l/100 km (Euro 6). Spotřebu snižuje i sériově montovaný systém Start-Stop.

Osmiválec 4,2 TDI po vzoru nového Audi A8 posílil na hodnoty 250 kW a 800 N.m při
1750-2750/min (dříve 240 kW a 760 N.m). Maximální rychlost nyní činí 242 km/h (+2 km/h), akcelerace 0-100 km/h zůstala beze změny na hodnotě 6,4 s. Spotřeba nafty však klesla z 9,9 na 9,2 l/100 km.

Všechny výše zmíněné motory jsou spojeny výhradně s novým „ekologicky uvědomělejším“ osmistupňovým automatem Tiptronic, který lze za příplatek ovládat i známými pádly pod volantem. Systém Start-Stop montovaný do 3,0 TDI si však vyžádal určité specifické úpravy pro udržení provozní teploty (přihřívání) a tlaku (vlastní elektrické čerpadlo) v hydraulickém okruhu převodovky, tak aby bylo možno snáze spouštět a vypínat motor tímto systémem.

Vrcholnou motorizací modelu Q7 zůstává i nadále obludný dvanáctiválec 6,0 TDI s výkonem 368 kW při 3750/min. Točivý moment 1000 N.m při 1750-3250/min si pořád žádá starší šestistupňovou automatiku, ostatně dynamika tím nijak výrazně netrpí jak dokládají hodnoty sprintu 0-100 km/h za 5,5 s a maximální rychlosti omezené na 250 km/h...

Marek Oborník, foto Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing