Audi Q7: Nové motory i převodovka

vloženo

Obrovský model Q7 prodělal technický „Update“, jehož součástí je nabídka nového kompresorového motoru 3,0 TFSI ve dvou výkonových verzích, výrazně modernizovaný diesel 3,0 TDI, posílený osmiválec 4,2 TDI i nová osmistupňová automatická převodovka

Audi Q7: Nové motory i převodovka Audi Q7: Nové motory i převodovka

Nový benzínový šestiválec 3,0 TFSI (200 a 245 kW) využívá k přeplňování mechanického kompresoru, který se vůbec poslední dobou těší u motorářů koncernu VW velké oblibě (viz 1,4 TSI). Nový motor nahradí v nabídce prodejně neúspěšný a v těžké Q7 pocitově mdlý atmosférický šestiválec 3,6 FSI (206 kW) i větší 4,2 FSI (257 kW).
Už slabší verze 3,0 TFSI s výkonem 200 kW nabízí díky točivému momentu 400 N.m při 2250-4750/min lepší jízdní dynamiku než předchozí motor, zrychlení z 0-100 km/h má nyní hodnotu 7,9 s ( -0,6 s proti 3,6 FSI), maximální rychlost zůstala stejná na hodnotě 225 km/h -ve verzi se vzduchovým odpružením. Podstatné je ovšem rapidní snížení spotřeby- s hodnotou 10,7 l/100 km je o 1,4 litru úspornější než 3,6 FSI.
Silnější verze motoru 3,0 TFSI s výkonem 245 kW pro změnu nahrazuje dosavadní osmiválec 4,2 FSI. Točivý moment kompresorového motoru činí 440 N.m při 2900-5300/min, má tedy stejnou hodnotu jako u nahrazovaného osmiválce (ten měl 440 N.m při 3500/min), výhodou je tedy snazší dostupnost a delší podržení této hodnoty. Dynamika vozu s touto silnější verzí přeplňovaného šestiválce je také lepší než u výběhového 4,2 FSI: 0-100 km/h za 6,9 (-0,5 s.), max. rychlost 245 km/h zůstává na stejné úrovni. Spotřeba klesla o celé 2 litry na stejnou hodnotu jako v případě slabší verze nového třílitru- 10, 7 l/100 km.


Drtivou většinu prodejů budou i nadále představovat vznětové varianty. Šestiválec 3,0 TDI prodělat výraznou odlehčovací kůru, při které ztratil dobrých 20 kg. Výrobce zmiňuje i redukci vnitřního tření, nové turbodmychadlo i další evoluci vstřikování Common-Rail- nyní s tlakem až 2000 barů. Technickou libůstkou jsou dělené okruhy chlazení hlavy válců a bloku motoru, takže při zahřívání motoru či mírné zátěži stačí prohánět kapalinu pouze hlavou válců, chlazení bloku přichází se připojuje až v případě potřeby. Výsledkem je rychlejší dosažení provozní teploty a v součtu nižší spotřeba energie pro chlazení.
Výkon nového dieselu se proti stejnojmennému předchůdci kupodivu vůbec nezměnil, i nadále má hodnotu 176 kW, pouze točivý moment 550 N.m je nyní dosažitelný v rozpětí 2000-2250/min (dříve pouze 2000/min). Zrychlení z 0 na 100 km/h má hodnotu 7,9 s. (verze Euro 5) resp. 8,1 s (verze Euro 6 s DeNOx katalyzátorem), maximálka činí až 218 km/h (+ 8 km/h). Spotřeba klesla na hodnotu 7,4 (Euro 5) resp. už poněkud méně lichotivých 8,4 l/100 km (Euro 6). Spotřebu snižuje i sériově montovaný systém Start-Stop.

Osmiválec 4,2 TDI po vzoru nového Audi A8 posílil na hodnoty 250 kW a 800 N.m při
1750-2750/min (dříve 240 kW a 760 N.m). Maximální rychlost nyní činí 242 km/h (+2 km/h), akcelerace 0-100 km/h zůstala beze změny na hodnotě 6,4 s. Spotřeba nafty však klesla z 9,9 na 9,2 l/100 km.

Všechny výše zmíněné motory jsou spojeny výhradně s novým „ekologicky uvědomělejším“ osmistupňovým automatem Tiptronic, který lze za příplatek ovládat i známými pádly pod volantem. Systém Start-Stop montovaný do 3,0 TDI si však vyžádal určité specifické úpravy pro udržení provozní teploty (přihřívání) a tlaku (vlastní elektrické čerpadlo) v hydraulickém okruhu převodovky, tak aby bylo možno snáze spouštět a vypínat motor tímto systémem.

Vrcholnou motorizací modelu Q7 zůstává i nadále obludný dvanáctiválec 6,0 TDI s výkonem 368 kW při 3750/min. Točivý moment 1000 N.m při 1750-3250/min si pořád žádá starší šestistupňovou automatiku, ostatně dynamika tím nijak výrazně netrpí jak dokládají hodnoty sprintu 0-100 km/h za 5,5 s a maximální rychlosti omezené na 250 km/h...

Marek Oborník, foto Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka Fotografie k článku Audi Q7: Nové motory i převodovka

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Čtyřválec o výkonu 200 koní doplní dvojice elektromotorů. Celkový výkon soustavy automobilka neuvádí, známe ovšem hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h a také maximální rychlost (elektronicky omezenou). Peugeot 508 Sport..

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..