Audi Cross Coupé quattro

vloženo

Na Shanghai Motor Show (20. – 28. dubna 2007) představuje Audi studii, která definuje nový segment v rámci vozidel hlásících se k třídě crossoverů

Audi Cross Coupé quattro Audi Cross Coupé quattro

Audi Cross Coupé quattro spojuje design a dynamiku prémiových sportovně zaměřených vozů s prostorností a všestranností moderních sportovních SUV. Pokroková technická řešení ukazují nové cesty jak dosáhnout vyšší účinnosti, hodnotnější jízdní zážitky a pohodlí typické pro vozy Audi. Audi Cross Coupé quattro je automobil, který svým vzhledem jasně říká, čeho je v provozu schopen, a jehož technika tomu plně odpovídá – na všech silnicích, za všech situací.
Siluetou je to typické Audi. Design studie, s karoserií lakovanou stříbrnou barvou Liquid, připomíná sportovní modely vyráběné ingolstadtskou značkou.
Proporce vozu a 20” kola z lehkých slitin jednoznačně prozrazují terénní potenciál Cross Coupé quattro. Novým prvkem je látková skládací střecha, která, je-li otevřena, poskytuje cestujícím současně optimální prostor nad hlavami a současně čerstvý vzduch z okolí. S délkou 4,38 m, šířkou 1,82 m a rozvorem 2,6 m je studie jen o málo větší než Audi A3 Sportback. Výška 1,6 m (o 18 cm větší než u A3 Sportback) je charakteritickým prvkem pro SUV, který umožňuje cestujícím komfortní vzpřímený posaz. Zavazadlový prostor tohoto kompaktního automobilu připomíná praktickými detaily, základním objemem 450 l a snadnou přístupností spíše vozy Audi s přívlastkem Avant.
Světelná technika využívá v celé šíři výhod technologie LED. Poprvé u Audi jsou světelné diody využívány u předních světlometů pro tlumená světla i pro odbočovací světla. Napříč uložený čtyřválcový motor 2.0 TDI nové generace poskytuje řidiči nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a sportovní charakteristiku doplňuje nejvyšší točivý moment 400 Nm mezi 2000-1 a 3500 min-1. Spotřeba paliva přitom zůstává na hodnotách, které ke zkratce TDI neodmyslitelně patří.
V kombinovaném cyklu vystačí Cross Coupé quattro s 5,9 litry nafty na 100 kilometrů jízdy. Filtr pevných částic a systém Bluetec snižují množství vypouštěných pevných částic a oxidů dusíku na minimum a významnou mírou se zasloužily o to, že již dnes plní toto Audi emisní nejpřísnější dnes známé předpisy, které vstoupí v platnost v budoucnosti. Svůj podíl na tomto výsledku má také systém přímého vstřikování common-rail, pracující piezoelektrickými injektory a s nejvyššími vstřikovacími tlaky až 2000 bar. Stálý pohon všech kol quattro zajišťuje přenos hnací síly motoru na všechna kola – co jiného také čekat od Audi s výkonným motorem a terénními vlastnostmi? Elektronicky řízený systém se spojkou Haldex rozděluje sílu motoru mezi kola přední a zadní nápravy, přesně tak jako ve vozech Audi A3 a Audi TT.
Sportovní dvouspojková převodovka Audi S tronic provádí změny převodových stupňů během zlomku sekundy. Jakmile si řidič přeje rozhodovat o aktuálně zařazeném stupni sám, může tak kdykoliv učinit prostřednictvím páček pod volantem nebo pohybem nově navrženého voliče.
Podvozek s přední nápravou využívající vzpěry McPherson a čtyřprvkovou nápravou vzadu je výborný základ pro sportovní jízdní vlastnosti, dobrou ovladatelnost a stabilitu, ale i pro překvapivě zábavný jízdní projev. Další vlastností tohoto podvozku je působivý komfort na jakémkoliv povrchu, který uspokojí i řidiče, zvyklé na chování vozů o třídu větších. Karbon/keramické kotouče brzd slibují mimořádné zpomalení i při opakovaných vysokých zatíženích. Nezbytnou větší světlou výšku spoluvytváří 20palcová kola z lehkých slitin.
Řidiče za volantem podporuje celá řada palubních elektronických systémů. Systém Audi drive select například umožňuje předvolit tři osobní nastavení vlastností motoru, převodovky, řízení a adaptivních tlumičů. Výsledkem je neobvyklá možnost vychutnat si automobil s třemi odlišnými charaktery.
Vedle standardního nastavení "dynamic", které se samočinně aktivuje po každém startu motoru, má řidič možnost zvolit programu "sport" a také nastavení "efficiency". V posledním případě je software řídicí jednotky motoru a převodovky přepnut do režimu, ve kterém je prioritou nízká spotřeba paliva.
Vedle specifického režimu řazení převodových stupňů, tento režim deaktivuje některé energeticky náročné prvky příslušenství.
Další novinkou je panel MMI, ovládaný touch padem. Obrazovka systému MMI poprvé využívá tzv. technologii dual-view, spočívající v zobrazování dvou odlišných obrazů současně. Řidič tak ze svého místa vidí například údaje palubního počítače, zatímco spolujezdec může sledovat televizi se zvukem
ve sluchátkách.


 


Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi Cross Coupé quattro Fotografie k článku Audi Cross Coupé quattro Fotografie k článku Audi Cross Coupé quattro Fotografie k článku Audi Cross Coupé quattro
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek