Audi Cross Coupé quattro

vloženo

Na Shanghai Motor Show (20. – 28. dubna 2007) představuje Audi studii, která definuje nový segment v rámci vozidel hlásících se k třídě crossoverů

Audi Cross Coupé quattro

Audi Cross Coupé quattro spojuje design a dynamiku prémiových sportovně zaměřených vozů s prostorností a všestranností moderních sportovních SUV. Pokroková technická řešení ukazují nové cesty jak dosáhnout vyšší účinnosti, hodnotnější jízdní zážitky a pohodlí typické pro vozy Audi. Audi Cross Coupé quattro je automobil, který svým vzhledem jasně říká, čeho je v provozu schopen, a jehož technika tomu plně odpovídá – na všech silnicích, za všech situací.
Siluetou je to typické Audi. Design studie, s karoserií lakovanou stříbrnou barvou Liquid, připomíná sportovní modely vyráběné ingolstadtskou značkou.
Proporce vozu a 20” kola z lehkých slitin jednoznačně prozrazují terénní potenciál Cross Coupé quattro. Novým prvkem je látková skládací střecha, která, je-li otevřena, poskytuje cestujícím současně optimální prostor nad hlavami a současně čerstvý vzduch z okolí. S délkou 4,38 m, šířkou 1,82 m a rozvorem 2,6 m je studie jen o málo větší než Audi A3 Sportback. Výška 1,6 m (o 18 cm větší než u A3 Sportback) je charakteritickým prvkem pro SUV, který umožňuje cestujícím komfortní vzpřímený posaz. Zavazadlový prostor tohoto kompaktního automobilu připomíná praktickými detaily, základním objemem 450 l a snadnou přístupností spíše vozy Audi s přívlastkem Avant.
Světelná technika využívá v celé šíři výhod technologie LED. Poprvé u Audi jsou světelné diody využívány u předních světlometů pro tlumená světla i pro odbočovací světla. Napříč uložený čtyřválcový motor 2.0 TDI nové generace poskytuje řidiči nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a sportovní charakteristiku doplňuje nejvyšší točivý moment 400 Nm mezi 2000-1 a 3500 min-1. Spotřeba paliva přitom zůstává na hodnotách, které ke zkratce TDI neodmyslitelně patří.
V kombinovaném cyklu vystačí Cross Coupé quattro s 5,9 litry nafty na 100 kilometrů jízdy. Filtr pevných částic a systém Bluetec snižují množství vypouštěných pevných částic a oxidů dusíku na minimum a významnou mírou se zasloužily o to, že již dnes plní toto Audi emisní nejpřísnější dnes známé předpisy, které vstoupí v platnost v budoucnosti. Svůj podíl na tomto výsledku má také systém přímého vstřikování common-rail, pracující piezoelektrickými injektory a s nejvyššími vstřikovacími tlaky až 2000 bar. Stálý pohon všech kol quattro zajišťuje přenos hnací síly motoru na všechna kola – co jiného také čekat od Audi s výkonným motorem a terénními vlastnostmi? Elektronicky řízený systém se spojkou Haldex rozděluje sílu motoru mezi kola přední a zadní nápravy, přesně tak jako ve vozech Audi A3 a Audi TT.
Sportovní dvouspojková převodovka Audi S tronic provádí změny převodových stupňů během zlomku sekundy. Jakmile si řidič přeje rozhodovat o aktuálně zařazeném stupni sám, může tak kdykoliv učinit prostřednictvím páček pod volantem nebo pohybem nově navrženého voliče.
Podvozek s přední nápravou využívající vzpěry McPherson a čtyřprvkovou nápravou vzadu je výborný základ pro sportovní jízdní vlastnosti, dobrou ovladatelnost a stabilitu, ale i pro překvapivě zábavný jízdní projev. Další vlastností tohoto podvozku je působivý komfort na jakémkoliv povrchu, který uspokojí i řidiče, zvyklé na chování vozů o třídu větších. Karbon/keramické kotouče brzd slibují mimořádné zpomalení i při opakovaných vysokých zatíženích. Nezbytnou větší světlou výšku spoluvytváří 20palcová kola z lehkých slitin.
Řidiče za volantem podporuje celá řada palubních elektronických systémů. Systém Audi drive select například umožňuje předvolit tři osobní nastavení vlastností motoru, převodovky, řízení a adaptivních tlumičů. Výsledkem je neobvyklá možnost vychutnat si automobil s třemi odlišnými charaktery.
Vedle standardního nastavení "dynamic", které se samočinně aktivuje po každém startu motoru, má řidič možnost zvolit programu "sport" a také nastavení "efficiency". V posledním případě je software řídicí jednotky motoru a převodovky přepnut do režimu, ve kterém je prioritou nízká spotřeba paliva.
Vedle specifického režimu řazení převodových stupňů, tento režim deaktivuje některé energeticky náročné prvky příslušenství.
Další novinkou je panel MMI, ovládaný touch padem. Obrazovka systému MMI poprvé využívá tzv. technologii dual-view, spočívající v zobrazování dvou odlišných obrazů současně. Řidič tak ze svého místa vidí například údaje palubního počítače, zatímco spolujezdec může sledovat televizi se zvukem
ve sluchátkách.

 


Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi Cross Coupé quattro Fotografie k článku Audi Cross Coupé quattro Fotografie k článku Audi Cross Coupé quattro Fotografie k článku Audi Cross Coupé quattro
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

09.12.2016
Nový Lexus LS se ukáže v Detroitu, máme jeho první skicu
08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem