Audi Cross Coupé quattro

vloženo

Na Shanghai Motor Show (20. – 28. dubna 2007) představuje Audi studii, která definuje nový segment v rámci vozidel hlásících se k třídě crossoverů

Audi Cross Coupé quattro Audi Cross Coupé quattro

Audi Cross Coupé quattro spojuje design a dynamiku prémiových sportovně zaměřených vozů s prostorností a všestranností moderních sportovních SUV. Pokroková technická řešení ukazují nové cesty jak dosáhnout vyšší účinnosti, hodnotnější jízdní zážitky a pohodlí typické pro vozy Audi. Audi Cross Coupé quattro je automobil, který svým vzhledem jasně říká, čeho je v provozu schopen, a jehož technika tomu plně odpovídá – na všech silnicích, za všech situací.
Siluetou je to typické Audi. Design studie, s karoserií lakovanou stříbrnou barvou Liquid, připomíná sportovní modely vyráběné ingolstadtskou značkou.
Proporce vozu a 20” kola z lehkých slitin jednoznačně prozrazují terénní potenciál Cross Coupé quattro. Novým prvkem je látková skládací střecha, která, je-li otevřena, poskytuje cestujícím současně optimální prostor nad hlavami a současně čerstvý vzduch z okolí. S délkou 4,38 m, šířkou 1,82 m a rozvorem 2,6 m je studie jen o málo větší než Audi A3 Sportback. Výška 1,6 m (o 18 cm větší než u A3 Sportback) je charakteritickým prvkem pro SUV, který umožňuje cestujícím komfortní vzpřímený posaz. Zavazadlový prostor tohoto kompaktního automobilu připomíná praktickými detaily, základním objemem 450 l a snadnou přístupností spíše vozy Audi s přívlastkem Avant.
Světelná technika využívá v celé šíři výhod technologie LED. Poprvé u Audi jsou světelné diody využívány u předních světlometů pro tlumená světla i pro odbočovací světla. Napříč uložený čtyřválcový motor 2.0 TDI nové generace poskytuje řidiči nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a sportovní charakteristiku doplňuje nejvyšší točivý moment 400 Nm mezi 2000-1 a 3500 min-1. Spotřeba paliva přitom zůstává na hodnotách, které ke zkratce TDI neodmyslitelně patří.
V kombinovaném cyklu vystačí Cross Coupé quattro s 5,9 litry nafty na 100 kilometrů jízdy. Filtr pevných částic a systém Bluetec snižují množství vypouštěných pevných částic a oxidů dusíku na minimum a významnou mírou se zasloužily o to, že již dnes plní toto Audi emisní nejpřísnější dnes známé předpisy, které vstoupí v platnost v budoucnosti. Svůj podíl na tomto výsledku má také systém přímého vstřikování common-rail, pracující piezoelektrickými injektory a s nejvyššími vstřikovacími tlaky až 2000 bar. Stálý pohon všech kol quattro zajišťuje přenos hnací síly motoru na všechna kola – co jiného také čekat od Audi s výkonným motorem a terénními vlastnostmi? Elektronicky řízený systém se spojkou Haldex rozděluje sílu motoru mezi kola přední a zadní nápravy, přesně tak jako ve vozech Audi A3 a Audi TT.
Sportovní dvouspojková převodovka Audi S tronic provádí změny převodových stupňů během zlomku sekundy. Jakmile si řidič přeje rozhodovat o aktuálně zařazeném stupni sám, může tak kdykoliv učinit prostřednictvím páček pod volantem nebo pohybem nově navrženého voliče.
Podvozek s přední nápravou využívající vzpěry McPherson a čtyřprvkovou nápravou vzadu je výborný základ pro sportovní jízdní vlastnosti, dobrou ovladatelnost a stabilitu, ale i pro překvapivě zábavný jízdní projev. Další vlastností tohoto podvozku je působivý komfort na jakémkoliv povrchu, který uspokojí i řidiče, zvyklé na chování vozů o třídu větších. Karbon/keramické kotouče brzd slibují mimořádné zpomalení i při opakovaných vysokých zatíženích. Nezbytnou větší světlou výšku spoluvytváří 20palcová kola z lehkých slitin.
Řidiče za volantem podporuje celá řada palubních elektronických systémů. Systém Audi drive select například umožňuje předvolit tři osobní nastavení vlastností motoru, převodovky, řízení a adaptivních tlumičů. Výsledkem je neobvyklá možnost vychutnat si automobil s třemi odlišnými charaktery.
Vedle standardního nastavení "dynamic", které se samočinně aktivuje po každém startu motoru, má řidič možnost zvolit programu "sport" a také nastavení "efficiency". V posledním případě je software řídicí jednotky motoru a převodovky přepnut do režimu, ve kterém je prioritou nízká spotřeba paliva.
Vedle specifického režimu řazení převodových stupňů, tento režim deaktivuje některé energeticky náročné prvky příslušenství.
Další novinkou je panel MMI, ovládaný touch padem. Obrazovka systému MMI poprvé využívá tzv. technologii dual-view, spočívající v zobrazování dvou odlišných obrazů současně. Řidič tak ze svého místa vidí například údaje palubního počítače, zatímco spolujezdec může sledovat televizi se zvukem
ve sluchátkách.


 


Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi Cross Coupé quattro Fotografie k článku Audi Cross Coupé quattro Fotografie k článku Audi Cross Coupé quattro Fotografie k článku Audi Cross Coupé quattro
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy