Audi A7 bez řidiče zdolá trasu dlouhou 900 km

vloženo

Audi A7 piloted driving concept se vydává poprvé na dálkovou zkušební jízdu. Novináři za jeho volantem zažijí autonomní jízdu v praxi na dálnici na trase dlouhé 550 mil ze Stanfordu v Silicon Valley do nevadského Las Vegas, kde se koná jeden z nejdůležitějších veletrhů spotřební elektroniky na světě, International CES 2015 (Consumer Electronics Show).

Audi A7 bez řidiče zdolá trasu dlouhou 900 km Testovací jízdou ze západního pobřeží Kalifornie do Las Vegas demonstrujeme naši vedoucí roli v oblasti autonomní jízdy,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Audi, zodpovědný za technický vývoj. Dálková zkušební jízda v reálných podmínkách, společná akce Audi, Laboratoře Volkswagen pro výzkum elektroniky ERL (Volkswagen Elektronics Research Laboratory) a koncernového výzkumu, byla zahájena 4. ledna ve Stanfordu. Audi A7 piloted driving concept ujede celkovou vzdálenost více než 550 mil, což je přibližně 900 kilometrů, rozdělenou do dvou denních etap.

Audi použilo v systému výzkumného vozidla A7 piloted driving concept nejmodernější techniku, která vykonává veškerou práci řidiče v rozsahu rychlostí od 0 do 70 mil/h (0 až 113 km/h). Automobil, přezdívaný vývojovými pracovníky „Jack“, dokáže autonomně přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého, i předjíždět pomalejší vozidla. Kromě toho umí A7 piloted driving concept automaticky zrychlovat a brzdit. Před přejetím do vedlejšího jízdního pruhu, ať na levé nebo pravé straně, přizpůsobí své tempo rychlosti jízdy automobilů v blízkém okolí. Pokud výpočty ukazují, že je vzdálenost i potřebná doba dostatečná, realizuje autonomně řízený automobil Audi rychle a precizně změnu jízdního pruhu.

Zkušební prototyp má k dispozici různé sériově vyráběné senzory, resp. téměř sériové senzory. Radarové senzory s dlouhým dosahem, používané adaptivním tempomatem ACC (adaptive cruise control) a asistentem pro sledování slepého úhlu Audi side assist (ASA), sledují prostor před a za vozidlem. Kompletní přehled o situaci v rozsahu 360° doplňují dvojice radarových senzorů se středním dosahem na přídi a zádi, směřující vpravo a vlevo. V masce chladiče Singleframe a v zadním nárazníku pracují laserové skenery, které poskytují redundantní informace o rozpoznaných detailech statických a dynamických objektů během autonomní jízdy. Jejich technika se již blíží zralosti pro sériovou výrobu a zohledňuje tedy i ekonomické aspekty budoucího využití v sériových automobilech. Videokamera 3D s vysokým rozlišením, která je ukázkou budoucí generace přístrojů v novém Audi Q7, snímá v širokém úhlu prostor před vozem. Čtyři malé kamery na přídi a zádi sledují blízké okolí. Ke všeobecné orientaci slouží navigační data.

Pokud se blíží okamžik, kdy se systém pro autonomní jízdu dostane na hranice svých aktuálních schopností, vyzve s dostatečným předstihem řidiče, aby z bezpečnostních důvodů převzal opět řízení, a to barevnými diodami LED u paty čelního okna, ukazatelem v informačním systému řidiče, výzvou na speciálním displeji centrálního ukazatele stavu systému CSI (Central Status Indicator) a akustickým signálem. Pokud řidič všechny tyto signály ignoruje, aktivuje systém výstražná světla a uvede vůz do stavu minimálního rizika, což je většinou zastavení vozidla na pravé krajnici.

Novináři, kteří se zúčastní dálkové testovací jízdy o délce 550 mil, absolvovali před několika týdny výcvik na testovacím polygonu Volkswagenu v Arizoně. Na cestě ze západního pobřeží do Las Vegas se řidiči střídají za volantem po etapách dlouhých přibližně 100 mil. Pro jistotu sedí po celou dobu jízdy na sedadle spolujezdce profesionální testovací jezdec Audi.

Expozice Audi na veletrhu International CES, který se koná od 6. do 9. ledna 2015 v Las Vegas, se ponese v duchu motta „Další kapitola“ („Next Chapter“). Značka se čtyřmi kruhy představí na jednom z nejdůležitějších veletrhů elektroniky na světě současnou techniku i budoucí projekty. Středem pozornosti je komunikace automobilu se svým okolím se zaměřením na oblasti autonomní jízdy, nových konceptů ovládání a zobrazování, moderních informačních a zábavních systémů, nových řešení Audi connect a osvětlovací techniky LED a Laser Matrix. Audi vystavuje uvedené systémy společně s dalšími novinkami ve dvou světových premiérách v podobě jedné studie a modelu interiéru nového Audi Q7.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi A7 bez řidiče zdolá trasu dlouhou 900 km Fotografie k článku Audi A7 bez řidiče zdolá trasu dlouhou 900 km Fotografie k článku Audi A7 bez řidiče zdolá trasu dlouhou 900 km
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má