Audi A7 bez řidiče zdolá trasu dlouhou 900 km

vloženo

Audi A7 piloted driving concept se vydává poprvé na dálkovou zkušební jízdu. Novináři za jeho volantem zažijí autonomní jízdu v praxi na dálnici na trase dlouhé 550 mil ze Stanfordu v Silicon Valley do nevadského Las Vegas, kde se koná jeden z nejdůležitějších veletrhů spotřební elektroniky na světě, International CES 2015 (Consumer Electronics Show).

Audi A7 bez řidiče zdolá trasu dlouhou 900 km Audi A7 bez řidiče zdolá trasu dlouhou 900 km

Testovací jízdou ze západního pobřeží Kalifornie do Las Vegas demonstrujeme naši vedoucí roli v oblasti autonomní jízdy,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Audi, zodpovědný za technický vývoj. Dálková zkušební jízda v reálných podmínkách, společná akce Audi, Laboratoře Volkswagen pro výzkum elektroniky ERL (Volkswagen Elektronics Research Laboratory) a koncernového výzkumu, byla zahájena 4. ledna ve Stanfordu. Audi A7 piloted driving concept ujede celkovou vzdálenost více než 550 mil, což je přibližně 900 kilometrů, rozdělenou do dvou denních etap.


Audi použilo v systému výzkumného vozidla A7 piloted driving concept nejmodernější techniku, která vykonává veškerou práci řidiče v rozsahu rychlostí od 0 do 70 mil/h (0 až 113 km/h). Automobil, přezdívaný vývojovými pracovníky „Jack“, dokáže autonomně přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého, i předjíždět pomalejší vozidla. Kromě toho umí A7 piloted driving concept automaticky zrychlovat a brzdit. Před přejetím do vedlejšího jízdního pruhu, ať na levé nebo pravé straně, přizpůsobí své tempo rychlosti jízdy automobilů v blízkém okolí. Pokud výpočty ukazují, že je vzdálenost i potřebná doba dostatečná, realizuje autonomně řízený automobil Audi rychle a precizně změnu jízdního pruhu.

Zkušební prototyp má k dispozici různé sériově vyráběné senzory, resp. téměř sériové senzory. Radarové senzory s dlouhým dosahem, používané adaptivním tempomatem ACC (adaptive cruise control) a asistentem pro sledování slepého úhlu Audi side assist (ASA), sledují prostor před a za vozidlem. Kompletní přehled o situaci v rozsahu 360° doplňují dvojice radarových senzorů se středním dosahem na přídi a zádi, směřující vpravo a vlevo. V masce chladiče Singleframe a v zadním nárazníku pracují laserové skenery, které poskytují redundantní informace o rozpoznaných detailech statických a dynamických objektů během autonomní jízdy. Jejich technika se již blíží zralosti pro sériovou výrobu a zohledňuje tedy i ekonomické aspekty budoucího využití v sériových automobilech. Videokamera 3D s vysokým rozlišením, která je ukázkou budoucí generace přístrojů v novém Audi Q7, snímá v širokém úhlu prostor před vozem. Čtyři malé kamery na přídi a zádi sledují blízké okolí. Ke všeobecné orientaci slouží navigační data.

Pokud se blíží okamžik, kdy se systém pro autonomní jízdu dostane na hranice svých aktuálních schopností, vyzve s dostatečným předstihem řidiče, aby z bezpečnostních důvodů převzal opět řízení, a to barevnými diodami LED u paty čelního okna, ukazatelem v informačním systému řidiče, výzvou na speciálním displeji centrálního ukazatele stavu systému CSI (Central Status Indicator) a akustickým signálem. Pokud řidič všechny tyto signály ignoruje, aktivuje systém výstražná světla a uvede vůz do stavu minimálního rizika, což je většinou zastavení vozidla na pravé krajnici.

Novináři, kteří se zúčastní dálkové testovací jízdy o délce 550 mil, absolvovali před několika týdny výcvik na testovacím polygonu Volkswagenu v Arizoně. Na cestě ze západního pobřeží do Las Vegas se řidiči střídají za volantem po etapách dlouhých přibližně 100 mil. Pro jistotu sedí po celou dobu jízdy na sedadle spolujezdce profesionální testovací jezdec Audi.

Expozice Audi na veletrhu International CES, který se koná od 6. do 9. ledna 2015 v Las Vegas, se ponese v duchu motta „Další kapitola“ („Next Chapter“). Značka se čtyřmi kruhy představí na jednom z nejdůležitějších veletrhů elektroniky na světě současnou techniku i budoucí projekty. Středem pozornosti je komunikace automobilu se svým okolím se zaměřením na oblasti autonomní jízdy, nových konceptů ovládání a zobrazování, moderních informačních a zábavních systémů, nových řešení Audi connect a osvětlovací techniky LED a Laser Matrix. Audi vystavuje uvedené systémy společně s dalšími novinkami ve dvou světových premiérách v podobě jedné studie a modelu interiéru nového Audi Q7.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi A7 bez řidiče zdolá trasu dlouhou 900 km Fotografie k článku Audi A7 bez řidiče zdolá trasu dlouhou 900 km Fotografie k článku Audi A7 bez řidiče zdolá trasu dlouhou 900 km
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?