Audi A6 Avant si zachovalo přes sportovní tvary velký kufr

Nové Audi A6 Avant kombinuje vysokou úroveň užitných vlastností v každodenním provozu a mimořádnou variabilitu s dynamickým designem. Sériově dodávaný systém částečně hybridního pohonu (mild-hybrid) zvyšuje hospodárnost, dynamické řízení všech kol obratnost a agilitu. Díky intuitivnímu ovládání poskytuje zcela digitální systém ovládání MMI touch response řidiči a cestujícím vysokou míru komfortu.

Krásná kombi slyší na jméno Avant – a nový A6 Avant na tuto tradici značky Audi navazuje. Vnější design reprezentuje ostrými liniemi, velkorysými plochami a markantním, výrazně skloněným zadním oknem nový designérský styl značky. Téměř pětimetrový Avant vyzařuje svou dlouhou přídí a směrem k zádi znatelně klesající linií střechy eleganci, sportovní charakter a vysokou kvalitu.


Přídi dominuje široká, nízko umístěná maska chladiče Singleframe, profil se vyznačuje protaženou siluetou a lichoběžníkovými plochami oken. Výrazně tvarované horní části podběhů kol vizuálně připomínají pohon všech kol quattro. Svalnatá linie střechy ústí do šikmo skloněných střešních sloupků D. Střešní spoiler prodlužuje siluetu a umocňuje sportovní vzhled modelu A6 Avant. Na zádi jsou zadní světlomety vzájemně propojeny ozdobnou lištou. K dvanácti barvám laku jsou na výběr na přání dodávané linie vnější výbavy sport a design, jakož i exteriérový paket S line.

Nové Audi A6 Avant má vnější délku 4,94 metru, šířku 1,89 metru a výšku 1,47 metru. Jeho interiér je ještě velkorysejší než u předchůdce. Své konkurenty překonává šířkou v úrovni loktů vpředu a vzadu i prostorem pro kolena vzadu.

Navzdory sportovním liniím disponuje nový A6 Avant velkorysým objemem zavazadlového prostoru svého předchůdce. V základním uspořádání má zavazadlový prostor šířku 1050 milimetrů a objem 565 litrů, sklopením opěradel zadních sedadel se objem zvětší na 1680 litrů. Víko a kryt zavazadlového prostoru se otvírají elektricky již v sériové výbavě. Na přání se dodává ovládání zadního víka senzorem pohybu. Sériově dodávaná zadní sedadla jsou sklopná v poměru 40:20:40. Na přání dodávané tažné zařízení lze elektricky odjistit.

Zavazadlový prostor je sériově vybaven osvědčeným kolejnicovým systémem. Uživatel v něm může individuálně umístit čtyři variabilní upevňovací prvky pro bezpečné zajištění předmětů. A6 Avant navíc disponuje upínacím popruhem, sítí a dvěma háčky. Na přání dodávaná fixační sada s teleskopickou tyčí a popruhem umožňuje individuální rozdělení zavazadlového prostoru.

Doménou nového modelu A6 Avant je cestování na dlouhé vzdálenosti, a to i díky nízké hladině hluku v interiéru. Aerodynamika a aeroakustické vlastnosti dosahují vrcholné úrovně, hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu vstupní verze s motorem, který bude uveden na trh později, je cx = 0,27. Karoserie, vyrobená z ocelových a hliníkových komponentů, se navíc vyznačuje mimořádně vysokou tuhostí.

A6 Avant nabízí rozsáhlý soubor bezpečnostních systémů, ať se jedná o inovativní osvětlovací techniku, vyspělé asistenční systémy nebo nejvyšší úroveň pasivní bezpečnosti. Nové Audi A6 Avant je sériově vybaveno světlomety LED. Na výběr jsou tři verze. Nejvyšší z nich jsou světlomety HD Matrix LED s dálkovými světly o vysokém rozlišení. Pět horizontálních linií zde tvoří charakteristická světla pro denní svícení. Originální charakter modelové řady A6 umocňují dynamické ukazatele směru a pulzující světlo funkcí Coming Home a Leaving Home. Na přání zvýrazňuje vnitřní design paket dekoračního osvětlení s osvětlenými konturami.

Ideální pro řidiče, kteří často překonávají dlouhé vzdálenosti nebo pravidelně dojíždějí do zaměstnání, je rozsáhlá nabídka asistenčních systémů pro model A6 Avant. Asistenční systémy jsou rozděleny do paketů „City“ a „Tour“. Mezi ně patří kromě sériově dodávaného asistenta pro nouzové brzdění „Audi pre sense front“ mimo jiné adaptivní asistent řízení s asistentem pro průjezd zúženými úseky. Tento systém podporuje řízení v příčném i podélném směru v popojíždějící koloně až do úplného zastavení, je funkční při rychlosti jízdy až 250 km/h a usnadňuje řidiči řízení zajišťováním zrychlování a brzdění. Asistent pomáhá také při dodržování nastavené rychlosti jízdy, resp. udržování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla při jízdě v dopravní koloně, jakož i při průjezdu úseky se zúženými jízdními pruhy.

Díky přídavné funkci asistenta pro hospodárnou jízdu zohledňuje adaptivní asistent řízení s předstihem při změnách rychlosti jízdy omezení rychlosti jízdy, zatáčky, kruhové objezdy a při aktivním navigačním systému také odbočky. Asistent pro hospodárnou jízdu poskytuje kromě předvídavých pokynů na panelu sdružených přístrojů také haptickou zpětnou vazbu aktivním pedálem plynu. Společně se systémem MHEV mohou tito asistenti přispívat k ještě hospodárnějšímu stylu jízdy.

Ještě více bezpečnosti poskytuje asistent pro stav nouze. Tato funkce rozpozná, že řidič neřídí, a upozorní jej v takových případech vizuálně, akusticky a hapticky. Pokud na to řidič nereaguje, převezme systém řízení, aktivuje výstražné ukazatele směru a automaticky model A6 ve svém jízdním pruhu zastaví. Přitom aktivuje ochranná opatření systému Audi pre sense, například přitažení bezpečnostního pásu a uzavření oken, a automaticky spustí tísňové volání.

V městském provozu podporuje řidiče pět funkcí. Asistent pro průjezd křižovatkou rozpoznává kritické situace před vozem, způsobené vozidly, která přijíždějí ze stran. Systém Audi pre sense 360° rozpoznává nebezpečí kolize, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran vzadu dbá na bezpečnost při pomalém couvání, například při vyjíždění z příčného parkovacího místa. Paket doplňují funkce upozorňování na nebezpečí při vystupování a změně jízdního pruhu.

Uvedené funkce jsou řízeny technicky vyspělým modulem Audi v podobě centrální řídicí jednotky asistenčních systémů zFAS, která se pro nový A6 Avant dodává sériově. Jednotka zFAS nepřetržitě vypočítává detailní obraz okolí vozidla. V závislosti na výbavě k tomu využívá data z až pěti radarových senzorů, pěti kamer, dvanácti ultrazvukových senzorů a jednoho laserového skeneru.

Všechny motory jsou sériově vybaveny systémem částečně hybridního pohonu (tzv. Mild Hybrid), který zvyšuje komfort a hospodárnost a snižuje spotřebu paliva v reálném provozu. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter), srdce systému MHEV, uskutečňuje ve 48V systému při zpomalování rekuperaci kinetické energie o výkonu až 12 kW a elektrickou energii ukládá do samostatného lithium-iontového akumulátoru. Nové Audi A6 Avant může jet setrvačností s deaktivovaným motorem rychlostí mezi 55 a 160 km/h, oblast funkčnosti systému start-stop začíná již při 22 km/h.

Hnací síla motorů je přenášena na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic nebo osmistupňové převodovky tiptronic a pohonu všech kol quattro. Ideálním doplňkem je na přání dodávaný sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola při sportovním průjezdu zatáčkou.

Podvozek nového modelu A6 Avant nabízí v porovnání s předchůdcem ještě větší rozsah nastavení mezi dynamikou a komfortem. Sériově dodávané progresivní řízení se vyznačuje vysokým komfortem řízení. Beztak již sportovní převod zvětšuje s natočením volantu ještě více svou strmost. Nový koncept regulace elektromechanického řízení navíc řidiči zprostředkovává intenzivní a velmi podrobnou zpětnou vazbu o kontaktu pneumatik s vozovkou a zároveň nepřenáší do volantu nepříjemné rázy.

Na přání nabízí Audi dynamické řízení všech kol, s nímž je A6 Avant mimořádně obratný. Při rychlosti jízdy až 60 km/h se zadní kola natáčejí opačným směrem než přední, a to až o pět stupňů. Tím se zmenšuje průměr otáčení téměř pětimetrového modelu Avant až o jeden metr na 11,1 metru. Řidič v každodenním provozu rozměry modelu A6 Avant vůbec nevnímá, ani při parkování, manévrování nebo jízdě v městském provozu. Dynamické řízení všech kol navíc zvyšuje agilitu v zatáčkách a jízdní stabilitu ve vyšších rychlostech od 60 km/h. V této situaci se kola přední a zadní nápravy natáčejí ve stejném směru, což zvyšuje stabilitu.

Zákazníci mají na výběr čtyři varianty podvozku: sériový podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek, podvozek s adaptivními tlumiči a vzduchové odpružení adaptive air suspension, rovněž s elektronicky řízenými tlumiči. Elektronická podvozková platforma EFP (Elektronische Fahrwerkplattform) reguluje kromě tlumičů a vzduchových pružin také dynamické řízení všech kol a zdokonalený sportovní diferenciál, který při rychlém průjezdu zatáčkou podle potřeby aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. U všech elektronicky řízených podvozků si může řidič sestavit vlastní nastavení v systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select – s výběrem režimů comfort, auto a dynamic. Například dynamické řízení všech kol mění svůj převod a intenzitu zpětné vazby. Nové Audi A6 Avant lze objednávat s koly o průměru až 21 palců, přičemž i největší kola dosahují velmi vysoké úrovně komfortu odpružení a akustického komfortu.

Uspořádání interiéru nového modelu Audi A6 Avant sází na eleganci a minimalismus, a tento přístup harmonicky ladí s konceptem ovládání. Štíhlé přístrojové desce dominuje plocha „černého panelu“, do níž je integrován horní displej systému MMI touch response, který je stejně jako spodní displej na konzole středového tunelu mírně natočen k řidiči. Horizontálně orientovaný design interiéru umocňuje dojem velkorysého prostoru, v němž jsou všechny prvky vzájemně logicky uspořádány.

V závislosti na přání zákazníka může interiér nového modelu Audi A6 Avant ztělesňovat zcela odlišné charaktery. Kromě vstupní verze jsou na výběr čtyři výbavové linie, každá s vlastním barevným konceptem: sport, design, design selection a sportovní paket S line. Barvy jsou progresivní i elegantní, materiály, sahající až ke kůži Valcona a ozdobnému obložení ze dřeva s otevřenými póry, jsou velmi kvalitní, jak je u Audi zvykem. Pro všechny výbavové linie se dodává také exteriérový paket S line.

Sedadla pro Audi A6 Avant byla nově vyvinuta. Na vrcholu nabídky stojí všestranně nastavitelná přední sedadla s nastavitelnými bočními polštáři, která mohou být na přání vybavena navíc i funkcemi odvětrávání a masáže, jakož i sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy.

Mezi další prvky výbavy na přání patří paket Air Quality se dvěma různými parfémy a ionizátorem, velké panoramatické skleněné střešní okno a adaptivní stěrače skla čelního a zadního okna s integrovanými tryskami ostřikovačů ve stíracích lištách.

V konceptu ovládání MMI touch response nového modelu Audi A6 Avant ovládá řidič téměř všechny funkce na dvou velkých displejích. Na horním displeji o úhlopříčce 10,1 palce – ve vozech vybavených systémem MMI Navigation plus – má řidič pod kontrolou informační, zábavní a navigační systém. Pod ním je umístěn 8,6“ displej, jehož prostřednictvím ovládá klimatizaci i komfortní funkce a zadává text. Přitom si může komfortně opřít zápěstí o páku voliče převodovky. MMI touch response umožňuje rychlé a bezpečné ovládání díky haptické a akustické zpětné vazbě. Struktura menu MMI je logická a plochá jako u chytrého telefonu, řidič si může na spodní hlavní ploše uspořádat mnoho ikonek podle svých individuálních přání.

V kombinaci se systémem MMI Navigation plus zahrnuje výbava také zcela digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 12,3 palce, který se ovládá multifunkčními tlačítky na volantu. Na přání dodávaný průhledový displej promítá informace na čelní okno. Nový model A6 Avant zvládne i roli inteligentního partnera pro vzájemný dialog díky funkci hlasového ovládání hovorovou řečí. Systém reaguje na povely a dotazy dvěma způsoby, pomocí dat uložených v paměti vozidla a znalostí z cloudu. Díky sériově dodávané funkci individualizace je možné sestavit až sedm individuálních profilů, v nichž si může několik řidičů uložit až 400 nastavení z mnoha oblastí.

Vrcholným informačním a zábavním systémem pro nové Audi A6 Avant je na přání dodávaný systém MMI Navigation plus. Jeho modul pro přenos dat podporuje s vloženou SIM standard LTE Advanced a integruje hotspot WLAN. Navigační systém rozpoznává oblíbené cíle řidiče na základě sledování projížděných tras a podle toho vytváří inteligentní návrhy. Trasa se vypočítává online na serverech poskytovatele služeb HERE a souběžně také v automobilu. Audiosystém Bang & Olufsen Advanced Sound System vytváří 19 reproduktory fascinující zvuk ve formátu 3D také pro cestující na sedadlech vzadu.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Audi A6

Rok výroby 2017

589 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč