Audi A4 allroad quattro: vůz, který nezná hranic

vloženo

Audi představuje vůz, který nezná hranic. Audi A4 allroad quattro nabízí potěšení za volantem dokonce i tam, kde asfalt končí, neboť má sériově trvalý pohon všech kol a větší světlou výšku. Audi A4 allroad quattro přitom nabízí veškeré inovativní technologie, s nimiž získaly modely řady A4 svůj náskok.

Audi A4 allroad quattro: vůz, který nezná hranic Audi A4 allroad quattro: vůz, který nezná hranic

Mezi ně patří paleta silných a vysoce hospodárných motorů, systém jízdní dynamiky Audi drive select, technicky vyspělá převodovka S tronic a inovativní komunikační a asistenční systémy. Prodej bude zahájen začátkem léta. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.


Design nového Audi A4 allroad quattro vychází sice z modelu A4 Avant, avšak s mnoha nápadnými detaily přináší novou interpretaci sportovní elegance. Mezi dominantní prvky patří přirozeně šedá maska chladiče Singleframe, kterou zdobí svislé chromované lišty. Nezaměnitelnou tvář propůjčují novince také rozměrné vstupy vzduchu a výrazný nárazník. Vozy vybavené technologií Xenon plus mají navíc světlomety pro denní svícení a zadní svítilny z diod LED.

A4 allroad poznáte také podle toho, že má vpředu i vzadu kryty spodní části vozu z ušlechtilé oceli. Při pohledu ze strany jsou nepřehlédnutelné rozšířené podběhy kol, hranaté prahy a v sériovém provedení sedmnáctipalcová kola.

Audi A4 allroad quattro je na silnici velmi osobitým automobilem, který je dlouhý 4,72 m, široký 1,84 m a vysoký 1,50 m. Rozvor měří 2,81 m. Oproti Audi A4 Avant se zvětšila světlá výška na 180 mm u nezatíženého vozidla. Rozchod kol 1583 mm vpředu a 1574 mm vzadu je přibližně o 2 cm větší než u Audi A4 Avant.

Bezpečnost cestujících zajišťuje nejen propracovaná konstrukce karoserie s vysokým podílem plechů z vysokopevnostních druhů ocelí, ale také zádržné systémy s čelními, bočními a okenními airbagy, které lze na přání doplnit bočními airbagy i na zadních sedadlech. Cestující na předních sedadlech jsou před nepříjemnými následky nárazu zezadu chráněni integrálním systémem opěrek hlavy.

Zavazadlový prostor má v základním pětimístném uspořádání interiéru objem 490 litrů. Sklopením asymetricky dělených opěradel zadních sedadel vzroste přepravní prostor pro zavazadla na 1430 litrů a jeho délka na 1,78 m. Součástí sériové výbavy je oboustranná podlaha zavazadlového prostoru, jejíž vodotěsná spodní strana je vhodná pro přepravu špinavých předmětů. Na přání si mohou zákazníci zvolit například elektromechanicky ovládané výklopné zadní víko a fixační sadu se dvěma podélnými kolejnicemi v podlaze, teleskopickými tyčemi a pružnými upínacími pásy.

Vozy Audi A4 allroad quattro se budou zpočátku dodávat se třemi motory.
Zájemce o zážehovou jednotku uspokojí čtyřválec 2.0 TFSI, který již čtyřikrát za sebou získal prestižní ocenění „Engine of the Year“ (Motor roku). Díky přímému vstřikování benzinu FSI, přeplňování turbodmychadlem a variabilnímu zdvihu ventilů Audi valvelift system dosahuje tento motor největšího výkonu 155 kW (211 k). Audi A4 allroad quattro s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosahuje největší rychlosti 230 km/h při průměrné spotřebě jen 8,1 l/100 km.

Na těchto působivých hodnotách má svůj podíl také nová generace vysoce dynamické a účinné dvouspojkové převodovky S tronic. Příznivci nafty mají na výběr ze dvou turbodieselů. Základní 2.0 TDI
s šestistupňovou mechanickou převodovkou nabízí výkon 125 kW (170 k), ale v průměru se spokojí jen s 6,4 l/100 km, ačkoli zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 8,9 s a největší rychlost je 213 km/h. Za vysokou kulturu běhu vděčí tento motor nové vstřikovací soustavě common rail s maximálním tlakem 1800 barů. Vrcholem řady je vidlicový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 176 kW (240 k) a působivým maximem točivého momentu 500 N.m, které je k dispozici od 1500 do 3000 min-1. Tento motor se dodává výhradně s inovativní sedmistupňovou převodovkou S tronic. Přestože si průměrně řekne jen o 7,1l/100 km, umí sprint na „sto“ za 6,4 s a v případě potřeby se rozjede až na 236 km/h.

Jak již název nového Audi A4 allroad quattro napovídá, je vůz sériově vybaven trvalým pohonem všech kol quattro. Čistě mechanický mezinápravový diferenciál rozděluje hnací sílu motoru mezi nápravy v poměru 40:60 %, ale za nepříznivých podmínek může přední náprava přenášet až 65 % točivého momentu a zadní náprava až 85 % točivého momentu.

Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2018
Volvo XC40 nově s benzínovým tříválcem
15.02.2018
Třetí generace Citroënu Berlingo oficiálně, je to rodinný ideál
14.02.2018
Nové BMW X4 je lehčí a nižší
09.02.2018
Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active
08.02.2018
Modernizace Škody Fabia vzala diesely a přinesla nové vychytávky
06.02.2018
Nový Mercedes-Benz A je větší a inteligentnější
05.02.2018
Je rychlejší Seat Leon Cupra nebo oštěp Barbory Špotákové?
03.02.2018
Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc
02.02.2018
Hyundai odhalil design nového Santa Fe
01.02.2018
Malé městské SUV Škoda již příští rok
30.01.2018
Test ojetiny: Citroën C1 – nejspolehlivější citroën má základ v toyotě
29.01.2018
Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?
27.01.2018
Bentley Bentayga dostane sportovní osmiválec
25.01.2018
Kia Rio GT-Line přinese sportovní vzhled, nic jiného nečekejte
21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně