Audi A4 allroad quattro: vůz, který nezná hranic

vloženo

Audi představuje vůz, který nezná hranic. Audi A4 allroad quattro nabízí potěšení za volantem dokonce i tam, kde asfalt končí, neboť má sériově trvalý pohon všech kol a větší světlou výšku. Audi A4 allroad quattro přitom nabízí veškeré inovativní technologie, s nimiž získaly modely řady A4 svůj náskok.

Audi A4 allroad quattro: vůz, který nezná hranic Audi A4 allroad quattro: vůz, který nezná hranic

Mezi ně patří paleta silných a vysoce hospodárných motorů, systém jízdní dynamiky Audi drive select, technicky vyspělá převodovka S tronic a inovativní komunikační a asistenční systémy. Prodej bude zahájen začátkem léta. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.


Design nového Audi A4 allroad quattro vychází sice z modelu A4 Avant, avšak s mnoha nápadnými detaily přináší novou interpretaci sportovní elegance. Mezi dominantní prvky patří přirozeně šedá maska chladiče Singleframe, kterou zdobí svislé chromované lišty. Nezaměnitelnou tvář propůjčují novince také rozměrné vstupy vzduchu a výrazný nárazník. Vozy vybavené technologií Xenon plus mají navíc světlomety pro denní svícení a zadní svítilny z diod LED.

A4 allroad poznáte také podle toho, že má vpředu i vzadu kryty spodní části vozu z ušlechtilé oceli. Při pohledu ze strany jsou nepřehlédnutelné rozšířené podběhy kol, hranaté prahy a v sériovém provedení sedmnáctipalcová kola.

Audi A4 allroad quattro je na silnici velmi osobitým automobilem, který je dlouhý 4,72 m, široký 1,84 m a vysoký 1,50 m. Rozvor měří 2,81 m. Oproti Audi A4 Avant se zvětšila světlá výška na 180 mm u nezatíženého vozidla. Rozchod kol 1583 mm vpředu a 1574 mm vzadu je přibližně o 2 cm větší než u Audi A4 Avant.

Bezpečnost cestujících zajišťuje nejen propracovaná konstrukce karoserie s vysokým podílem plechů z vysokopevnostních druhů ocelí, ale také zádržné systémy s čelními, bočními a okenními airbagy, které lze na přání doplnit bočními airbagy i na zadních sedadlech. Cestující na předních sedadlech jsou před nepříjemnými následky nárazu zezadu chráněni integrálním systémem opěrek hlavy.

Zavazadlový prostor má v základním pětimístném uspořádání interiéru objem 490 litrů. Sklopením asymetricky dělených opěradel zadních sedadel vzroste přepravní prostor pro zavazadla na 1430 litrů a jeho délka na 1,78 m. Součástí sériové výbavy je oboustranná podlaha zavazadlového prostoru, jejíž vodotěsná spodní strana je vhodná pro přepravu špinavých předmětů. Na přání si mohou zákazníci zvolit například elektromechanicky ovládané výklopné zadní víko a fixační sadu se dvěma podélnými kolejnicemi v podlaze, teleskopickými tyčemi a pružnými upínacími pásy.

Vozy Audi A4 allroad quattro se budou zpočátku dodávat se třemi motory.
Zájemce o zážehovou jednotku uspokojí čtyřválec 2.0 TFSI, který již čtyřikrát za sebou získal prestižní ocenění „Engine of the Year“ (Motor roku). Díky přímému vstřikování benzinu FSI, přeplňování turbodmychadlem a variabilnímu zdvihu ventilů Audi valvelift system dosahuje tento motor největšího výkonu 155 kW (211 k). Audi A4 allroad quattro s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosahuje největší rychlosti 230 km/h při průměrné spotřebě jen 8,1 l/100 km.

Na těchto působivých hodnotách má svůj podíl také nová generace vysoce dynamické a účinné dvouspojkové převodovky S tronic. Příznivci nafty mají na výběr ze dvou turbodieselů. Základní 2.0 TDI
s šestistupňovou mechanickou převodovkou nabízí výkon 125 kW (170 k), ale v průměru se spokojí jen s 6,4 l/100 km, ačkoli zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 8,9 s a největší rychlost je 213 km/h. Za vysokou kulturu běhu vděčí tento motor nové vstřikovací soustavě common rail s maximálním tlakem 1800 barů. Vrcholem řady je vidlicový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 176 kW (240 k) a působivým maximem točivého momentu 500 N.m, které je k dispozici od 1500 do 3000 min-1. Tento motor se dodává výhradně s inovativní sedmistupňovou převodovkou S tronic. Přestože si průměrně řekne jen o 7,1l/100 km, umí sprint na „sto“ za 6,4 s a v případě potřeby se rozjede až na 236 km/h.

Jak již název nového Audi A4 allroad quattro napovídá, je vůz sériově vybaven trvalým pohonem všech kol quattro. Čistě mechanický mezinápravový diferenciál rozděluje hnací sílu motoru mezi nápravy v poměru 40:60 %, ale za nepříznivých podmínek může přední náprava přenášet až 65 % točivého momentu a zadní náprava až 85 % točivého momentu.

Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy