Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC

vloženo

Šampionem Intercontinental Rally Challenge (IRC) roku 2011 se stal Andreas Mikkelsen z týmu Škoda UK Motorsport. S vozem Fabia Super 2000 zvítězil v poslední soutěži sezony na Kypru a získal vysněný titul šampiona. Druhý na Kypru i celkově v IRC skončil Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport, který se tak stal potřetí v řadě za sebou vicemistrem. Konečné třetí místo v seriálu IRC patří Juho Hänninenovi, šampionovi IRC 2010 a mistru světa SWRC 2011.

Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC Kyperská soutěž byla poslední rally v kalendáři letošní IRC a nabídla skutečný vrchol celé sezony. Byla hodnocená dvojnásobným počtem bodů, nabídla mix asfaltu a šotoliny, přičemž o titul vítěze seriálu se ucházelo hned pět jezdců - čtyři z nich na voze Fabia Super 2000. Dva z kandidátů odpadli již v první etapě (Hänninen s Fabií po havárii a Neuville s Peugeotem po technických problémech) a tak bylo před startem sobotní závěrečné etapy jasné, že jezdecký titul získá někdo z tria Mikkelsen, Kopecký, Loix s vozem Fabia Super 2000. Vedoucí a tím pádem nejvýhodnější pozici bezezbytku zhodnotil Andreas Mikkelsen, který své druhé vítězství v sezoně přetavil v konečný triumf. Druhé místo na Kypru znamená celkovou druhou pozici v šampionátu pro Jana Kopeckého z továrního týmu Škoda Motorsport, třetí v konečném hodnocení skončil
týmový kolega Juho Hänninen a piloti vozu Fabia Super 2000 tak obsadili kompletní pomyslné podium šampionů.

Andreas Mikkelsen:Nemohu tomu uvěřit, je to fantastický pocit, jsem plný emocí. Měli jsme skvělý rok, děkuji každému členu našeho týmu. Speciální dík patří Škodě, měli jsme fantastický vůz.

Jan Kopecký:Věděli jsme, že musíme na Kypru zvítězit, abychom získali celkový titul, museli jsme se však sklonit před Andreasovou rychlostí. Auto fungovalo celý rok výtečně, chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou přípravu.

Juho Hänninen: Naše účast v IRC letos nebyla pravidelná, přesto jsme měli velkou šanci na titul. S ohledem na dvojnásobek bodů na Kypru moje hloupá chyba opravdu zásadně promluvila do konečného hodnocení. V každém případě jsem rád, že jsme týmu pomohli
v hodnocení značek.
 
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, hodnotí právě skončenou soutěžní sezonu pozitivně: „Gratuluji Andreasovi k titulu, jsme rádi, že jej získal stejně jako v loňském roce pilot vozu Fabia Super 2000. Jsem přesvědčen, že Andreas má před sebou skvělou budoucnost. Obhájili jsme titul ve značkách IRC, za což vděčíme všem pilotům, kteří se o něj zasloužili. K tomu získala naše posádka Hänninen/Markkula s Fabií Super 2000 titul mistrů světa – sezonu můžeme a musíme hodnotit jako velmi úspěšnou. Naše letošní výsledky patří k tomu nejlepšímu, co jsme během 110-ti let naší motor-sportovní historie dokázali. Věřím, že jsme udělali značce Škoda hodnotnou reklamu a ukázali, že importérský program nese své ovoce i na té nejvyšší úrovni. Chtěl bych poděkovat celému týmu, sezona byla dlouhá a opravdu náročná, profesionální přístup podpořený obětavostí všech byl základem našich úspěchů.
 
V letošním šampionátu IRC zvítězila Škoda na osmi soutěžích z celkových 11. Hänninen vybojoval tři vítězství (Kanárské ostrovy, Ukrajina, Azory), Kopecký dvě (Zlín, Maďarsko) stejně jako Mikkelsen (Skotsko, Kypr) a Loix zvítězil jednou (Belgie).
 
Tým Škoda Motorsport se letos ještě první prosincový víkend (3.-4.) představí poprvé v historii na tradičním vrcholu motoristické sezony, závodu Race of Champions v německém Düsseldorfu. 
 
Konečné pořadí hodnocení jezdců šampionátu IRC 2011:
1.  Mikkelsen – 153,5 bodů
2.  Kopecký – 152 b.
3.  Hännnien – 125 b.
 

Skoda/ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC Fotografie k článku Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC Fotografie k článku Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC Fotografie k článku Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC Fotografie k článku Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC Fotografie k článku Andreas Mikkelsen se stal šampionem IRC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion