Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména

vloženo

Legendární jméno Giulietta po čtvrtstoleté přestávce znovu obnoví nástupce dožívajícího modelu 147. Nový model se představí na jarním autosalonu v Ženevě.

Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Jméno Giulietta bude obnoveno i jako pomyslný dárek ke kulatému stému výročí existence značky a zároveň je míněno jako pocta legendární stejnojmenné modelové řadě, která byla v druhé polovině padesátých let synonymem sportovně laděného, agilního a přitom dostatečně pohodlného vozu. Označení Giulietta se později vrátilo ještě jednou, a to v letech 1977 až 1985, a patřilo čtyřdveřovému sedanu o délce 4,2 metru. Kromě nadprůměrných dynamických kvalit bylo jeho specifikem uspořádání pohonu Transaxle s motorem vpředu a převodovkou u zadní hnané nápravy. Toto řešení známe především ze supersportů, například z nedávno představeného Mercedesu SLS AMG.

To nová Alfa Romeo Giulietta uspořádáním pohonu zajímavá nebude, stejně jako dobíhající model 147 to bude předokolka. Opět bude náležet do nižší střední třídy a rozvorem náprav 2,63 metru, délkou 4,35 m, šířkou 1,80 m či výškou 1,46 m z ní nijak významně nevybočuje. Objem zavazadelníku bude uspokojivých 350 litrů. V designu je možné nalézt prvky a motivy malosériového kupé 8C Competizione, především na přední části. Přední i zadní svítilny neskrblí počtem LED diod, takzvané denní svícení je s jejich pomocí čím dál oblíbenější. Z profilu působí Giulietta svalnatě až lehce dramaticky, přitom však vzácně kompaktně, jako vytesaná z jediného masívu. Zadní kliky jsou podobně jako u typů 147 a už nevyráběné 156 skryty v C sloupku.

Do začátku bude připravena pětice výhradně přeplňovaných motorů. Tři z nich budou benzínové: Nejslabší bude 1,4 TB s výkonem 88 kW, další stupeň bude tvořit 1,4 TB MultiAir s úctyhodným výkonem 125 kW a vrcholem se má stát 1750 TBi Quadrifoglio Verde s výkonem 172 kW. Název Quadrifoglio Verde je u této značky stejně legendární jako jméno Giulietta, v překladu znamená zelený čtyřlístek a jeho motivem bývaly označovány nejvýkonnější verze v modelové řadě (vzpomeňme namátkou třeba Alfu 33 nebo 75 QV).
Populární diesely 1,6 JTDm (77 kW) a 2,0 JTDm (125 kW) patří k takzvané druhé generaci motorů MultiJet a známe je i z jiných vozů koncernu Fiat. Standardem se má stát systém Alfa DNA (Dynamic/Normal/All Weather), s jehož pomocí bude možno ovlivňovat reakci motoru, účinek posilovače řízení, naladění stabilizačního systému VDC ale i svornost diferenciálu Q2 (ten je ryze mechanický, ale jeho požadovaný účinek lze „vynutit“ cíleným přibrzďováním některého kola a to systém DNA s pomocí VDC svede).

O novince budeme informovat podrobněji po jejím oficiálním představení na zmíněném Ženevském autosalonu, kdy bude k dispozici více fotografií i technické údaje. 

Marek Oborník, foto Alfa Romeo

Vyhledat vozidla v inzerci: Alfa romeo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive – Ojetina? Vážně?!
29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?