Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména

vloženo

Legendární jméno Giulietta po čtvrtstoleté přestávce znovu obnoví nástupce dožívajícího modelu 147. Nový model se představí na jarním autosalonu v Ženevě.

Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména

Jméno Giulietta bude obnoveno i jako pomyslný dárek ke kulatému stému výročí existence značky a zároveň je míněno jako pocta legendární stejnojmenné modelové řadě, která byla v druhé polovině padesátých let synonymem sportovně laděného, agilního a přitom dostatečně pohodlného vozu. Označení Giulietta se později vrátilo ještě jednou, a to v letech 1977 až 1985, a patřilo čtyřdveřovému sedanu o délce 4,2 metru. Kromě nadprůměrných dynamických kvalit bylo jeho specifikem uspořádání pohonu Transaxle s motorem vpředu a převodovkou u zadní hnané nápravy. Toto řešení známe především ze supersportů, například z nedávno představeného Mercedesu SLS AMG.


To nová Alfa Romeo Giulietta uspořádáním pohonu zajímavá nebude, stejně jako dobíhající model 147 to bude předokolka. Opět bude náležet do nižší střední třídy a rozvorem náprav 2,63 metru, délkou 4,35 m, šířkou 1,80 m či výškou 1,46 m z ní nijak významně nevybočuje. Objem zavazadelníku bude uspokojivých 350 litrů. V designu je možné nalézt prvky a motivy malosériového kupé 8C Competizione, především na přední části. Přední i zadní svítilny neskrblí počtem LED diod, takzvané denní svícení je s jejich pomocí čím dál oblíbenější. Z profilu působí Giulietta svalnatě až lehce dramaticky, přitom však vzácně kompaktně, jako vytesaná z jediného masívu. Zadní kliky jsou podobně jako u typů 147 a už nevyráběné 156 skryty v C sloupku.

Do začátku bude připravena pětice výhradně přeplňovaných motorů. Tři z nich budou benzínové: Nejslabší bude 1,4 TB s výkonem 88 kW, další stupeň bude tvořit 1,4 TB MultiAir s úctyhodným výkonem 125 kW a vrcholem se má stát 1750 TBi Quadrifoglio Verde s výkonem 172 kW. Název Quadrifoglio Verde je u této značky stejně legendární jako jméno Giulietta, v překladu znamená zelený čtyřlístek a jeho motivem bývaly označovány nejvýkonnější verze v modelové řadě (vzpomeňme namátkou třeba Alfu 33 nebo 75 QV).
Populární diesely 1,6 JTDm (77 kW) a 2,0 JTDm (125 kW) patří k takzvané druhé generaci motorů MultiJet a známe je i z jiných vozů koncernu Fiat. Standardem se má stát systém Alfa DNA (Dynamic/Normal/All Weather), s jehož pomocí bude možno ovlivňovat reakci motoru, účinek posilovače řízení, naladění stabilizačního systému VDC ale i svornost diferenciálu Q2 (ten je ryze mechanický, ale jeho požadovaný účinek lze „vynutit“ cíleným přibrzďováním některého kola a to systém DNA s pomocí VDC svede).

O novince budeme informovat podrobněji po jejím oficiálním představení na zmíněném Ženevském autosalonu, kdy bude k dispozici více fotografií i technické údaje. 

Marek Oborník, foto Alfa Romeo

Vyhledat vozidla v inzerci: Alfa romeo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob