Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména

vloženo

Legendární jméno Giulietta po čtvrtstoleté přestávce znovu obnoví nástupce dožívajícího modelu 147. Nový model se představí na jarním autosalonu v Ženevě.

Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména

Jméno Giulietta bude obnoveno i jako pomyslný dárek ke kulatému stému výročí existence značky a zároveň je míněno jako pocta legendární stejnojmenné modelové řadě, která byla v druhé polovině padesátých let synonymem sportovně laděného, agilního a přitom dostatečně pohodlného vozu. Označení Giulietta se později vrátilo ještě jednou, a to v letech 1977 až 1985, a patřilo čtyřdveřovému sedanu o délce 4,2 metru. Kromě nadprůměrných dynamických kvalit bylo jeho specifikem uspořádání pohonu Transaxle s motorem vpředu a převodovkou u zadní hnané nápravy. Toto řešení známe především ze supersportů, například z nedávno představeného Mercedesu SLS AMG.


To nová Alfa Romeo Giulietta uspořádáním pohonu zajímavá nebude, stejně jako dobíhající model 147 to bude předokolka. Opět bude náležet do nižší střední třídy a rozvorem náprav 2,63 metru, délkou 4,35 m, šířkou 1,80 m či výškou 1,46 m z ní nijak významně nevybočuje. Objem zavazadelníku bude uspokojivých 350 litrů. V designu je možné nalézt prvky a motivy malosériového kupé 8C Competizione, především na přední části. Přední i zadní svítilny neskrblí počtem LED diod, takzvané denní svícení je s jejich pomocí čím dál oblíbenější. Z profilu působí Giulietta svalnatě až lehce dramaticky, přitom však vzácně kompaktně, jako vytesaná z jediného masívu. Zadní kliky jsou podobně jako u typů 147 a už nevyráběné 156 skryty v C sloupku.

Do začátku bude připravena pětice výhradně přeplňovaných motorů. Tři z nich budou benzínové: Nejslabší bude 1,4 TB s výkonem 88 kW, další stupeň bude tvořit 1,4 TB MultiAir s úctyhodným výkonem 125 kW a vrcholem se má stát 1750 TBi Quadrifoglio Verde s výkonem 172 kW. Název Quadrifoglio Verde je u této značky stejně legendární jako jméno Giulietta, v překladu znamená zelený čtyřlístek a jeho motivem bývaly označovány nejvýkonnější verze v modelové řadě (vzpomeňme namátkou třeba Alfu 33 nebo 75 QV).
Populární diesely 1,6 JTDm (77 kW) a 2,0 JTDm (125 kW) patří k takzvané druhé generaci motorů MultiJet a známe je i z jiných vozů koncernu Fiat. Standardem se má stát systém Alfa DNA (Dynamic/Normal/All Weather), s jehož pomocí bude možno ovlivňovat reakci motoru, účinek posilovače řízení, naladění stabilizačního systému VDC ale i svornost diferenciálu Q2 (ten je ryze mechanický, ale jeho požadovaný účinek lze „vynutit“ cíleným přibrzďováním některého kola a to systém DNA s pomocí VDC svede).

O novince budeme informovat podrobněji po jejím oficiálním představení na zmíněném Ženevském autosalonu, kdy bude k dispozici více fotografií i technické údaje. 

Marek Oborník, foto Alfa Romeo

Vyhledat vozidla v inzerci: Alfa romeo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up