Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost

vloženo

Nejnovější model ze stáje Alfa Romeo, krásná Giulietta, získala v prestižním nárazovém testu Euro NCAP pět hvězdiček, když v celkovém hodnocení dosáhla skvělých 87 bodů ze 100. Tento mimořádný výsledek potvrdil, že Giulietta je nejbezpečnějším kompaktním vozem

Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost

Toto ocenění je ještě významnější, když zvážíme skutečnost, že Euro NCAP používá od roku 2009 nový systém založený na hodnocení čtyř oblastí: ochrana dospělých a dětských cestujících, bezpečnost chodců a nová kategorie – „Safety Assist“, která zahrnuje bezpečnostní systémy vozu. Hodnoceny jsou rovněž funkce napomáhájící zamezení zranění a snížující riziko zranění, jako upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy, ESP a omezovač rychlosti.


S rostoucími nároky na bezpečnost je dosažení pěti hvězdiček rok od roku obtížnější (2009, 2010-2011, 2012). Vynikající hodnocení, které Alfa Romeo Giulietta získala (97 % dospělé osoby, 85 % dětští pasažéři, 63 % ochrana chodců a 86 % bezpečnostní systémy) znamená, že toto vozidlo bude mít pětihvězdičkový standard i v roce 2012, kdy systém dosáhne maximální přísnosti.

Nejvyšší hodnocení Euro NCAP potvrzuje, že Alfa Romeo bere jednotlivé aspekty týkající se ochrany všech účastníků silničního provozu jako závazek. Alfa Romeo Giulietta byla navržena a vyrobena tak, aby se dosáhlo maximální pasivní a aktivní bezpečnosti. Důkazem toho je například použití nejvyspělejších elektronických prvků kontroly dynamické bezpečnosti vozu.

Stabilizační systém dynamické kontroly vozidla VDC (Vehicle Dynamic Control system) řídí klíčové funkce, jako je Hill Holder (pomocník při rozjezdu do kopce), traction control (neboli protiprokluzová regulace se zásahem brzd), asistenci při náhlém a prudkém brzdění, systém MSR, který zabraňuje zablokování kol při podřazení, systém DST (Dynamic Steering Torque), který vysílá jemné signály do volantu a naznačuje řidiči správný manévr. Systém se zapíná za velmi specifických okolností, například v případě potřeby kompenzovat přetáčivost nebo při snaze vyvinout na volant sílu úměrnou úhlu zatáčení či udržet dráhu, když je adheze na obou stranách odlišná.

Dále je to elektronický systém Q2, který jednoduše simuluje funkci samosvorného diferenciálu, čímž je zajištěna lepší trakce předních kol (Electronic Q2 používá brzdy, které řízením pomocí VDC vykazují chování podobné diferenciálu s omezenou svorností. Uplatní se zejména při najíždění a vyjíždění ze zatáček). Zcela nový Pre-fill system zase upozorňuje brzdový systém, že pedál akcelerátoru byl uvolněn a zkracuje tak čas potřebný k brždění a následně brzdnou dráhu.

Tisíce hodin virtuálních simulací umožnilo vytvořit novou kompaktní architekturu s použitím pouze čtyř prototypů. Kvalita virtuálního modelu byla později důkladně přezkoušena na vozech vyrobených v závodě Cassino. Bylo provedeno 200 testů jednotlivých součástek a podsystémů, přes 100 testů na hydropneumatické stolici a více než 80 crash testů (čelní nárazy, boční nárazy, převrácení vozidla a odražení vozů, a to při různých rychlostech, různých typech překážek a s ohledem na nutnost chránit cestující s odlišnou tělesnou stavbou). Tato čísla potvrzují skutečné odhodlání udělat z vozu Alfa Romeo Giulietta jeden z nejbezpečnějších vozů v Evropě vybavený nejmodernějšími bezpečnostními systémy.

Bezpečnost pasažérů zajišťuje šest airbagů, ve standardu pro celou řadu (dva z nich jsou Multistage), tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitými předpínači a omezovači zátěže. Hlavové opěrky antiwhiplash druhé generace se při nárazu zezadu pohnou směrem blíže k hlavě cestujícího, aby se tak zmírnil dopad při nárazu. Na ochranu pasažérů se nezapomnělo ani při sestavení karosérie, kapoty motoru, dveří, příčky palubní desky, sedadel a sloupku řízení. Tyto byly zkonstruovány s ohledem na chování cestujících při nehodě. Účinnost všech těchto zařízení je umocněna novou trojitou bezpečnostní zónou, která maximalizuje absorpční schopnosti přední části vozu a snižuje riziko deformace kabiny vozu. Je tak zaručena optimální ochrana pasažérů i při silnějším nárazu bez ohledu na druh překážky nebo vozidla. Jde o jedinečný průlom v ochraně jak vlastního, tak druhého vozidla.

V oblasti preventivní bezpečnosti nabízí Alfa Romeo Giulietta přední světlomety s technologií LED pro denní svícení (Daytime Running Lights), které se automaticky zapínají při nastartování motoru. Splňují tak již dnes evropskou normu, která vstoupí v platnost v roce 2012. Dalším bezpečnostním prvkem jsou zadní světla LED, které svítí jasněji než běžné žárovky.

Zdroj: TZ Alfa Romeo, foto archiv a Euro NCAP

Vyhledat vozidla v inzerci: Alfa romeo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem