Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost

vloženo

Nejnovější model ze stáje Alfa Romeo, krásná Giulietta, získala v prestižním nárazovém testu Euro NCAP pět hvězdiček, když v celkovém hodnocení dosáhla skvělých 87 bodů ze 100. Tento mimořádný výsledek potvrdil, že Giulietta je nejbezpečnějším kompaktním vozem

Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost

Toto ocenění je ještě významnější, když zvážíme skutečnost, že Euro NCAP používá od roku 2009 nový systém založený na hodnocení čtyř oblastí: ochrana dospělých a dětských cestujících, bezpečnost chodců a nová kategorie – „Safety Assist“, která zahrnuje bezpečnostní systémy vozu. Hodnoceny jsou rovněž funkce napomáhájící zamezení zranění a snížující riziko zranění, jako upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy, ESP a omezovač rychlosti.


S rostoucími nároky na bezpečnost je dosažení pěti hvězdiček rok od roku obtížnější (2009, 2010-2011, 2012). Vynikající hodnocení, které Alfa Romeo Giulietta získala (97 % dospělé osoby, 85 % dětští pasažéři, 63 % ochrana chodců a 86 % bezpečnostní systémy) znamená, že toto vozidlo bude mít pětihvězdičkový standard i v roce 2012, kdy systém dosáhne maximální přísnosti.

Nejvyšší hodnocení Euro NCAP potvrzuje, že Alfa Romeo bere jednotlivé aspekty týkající se ochrany všech účastníků silničního provozu jako závazek. Alfa Romeo Giulietta byla navržena a vyrobena tak, aby se dosáhlo maximální pasivní a aktivní bezpečnosti. Důkazem toho je například použití nejvyspělejších elektronických prvků kontroly dynamické bezpečnosti vozu.

Stabilizační systém dynamické kontroly vozidla VDC (Vehicle Dynamic Control system) řídí klíčové funkce, jako je Hill Holder (pomocník při rozjezdu do kopce), traction control (neboli protiprokluzová regulace se zásahem brzd), asistenci při náhlém a prudkém brzdění, systém MSR, který zabraňuje zablokování kol při podřazení, systém DST (Dynamic Steering Torque), který vysílá jemné signály do volantu a naznačuje řidiči správný manévr. Systém se zapíná za velmi specifických okolností, například v případě potřeby kompenzovat přetáčivost nebo při snaze vyvinout na volant sílu úměrnou úhlu zatáčení či udržet dráhu, když je adheze na obou stranách odlišná.

Dále je to elektronický systém Q2, který jednoduše simuluje funkci samosvorného diferenciálu, čímž je zajištěna lepší trakce předních kol (Electronic Q2 používá brzdy, které řízením pomocí VDC vykazují chování podobné diferenciálu s omezenou svorností. Uplatní se zejména při najíždění a vyjíždění ze zatáček). Zcela nový Pre-fill system zase upozorňuje brzdový systém, že pedál akcelerátoru byl uvolněn a zkracuje tak čas potřebný k brždění a následně brzdnou dráhu.

Tisíce hodin virtuálních simulací umožnilo vytvořit novou kompaktní architekturu s použitím pouze čtyř prototypů. Kvalita virtuálního modelu byla později důkladně přezkoušena na vozech vyrobených v závodě Cassino. Bylo provedeno 200 testů jednotlivých součástek a podsystémů, přes 100 testů na hydropneumatické stolici a více než 80 crash testů (čelní nárazy, boční nárazy, převrácení vozidla a odražení vozů, a to při různých rychlostech, různých typech překážek a s ohledem na nutnost chránit cestující s odlišnou tělesnou stavbou). Tato čísla potvrzují skutečné odhodlání udělat z vozu Alfa Romeo Giulietta jeden z nejbezpečnějších vozů v Evropě vybavený nejmodernějšími bezpečnostními systémy.

Bezpečnost pasažérů zajišťuje šest airbagů, ve standardu pro celou řadu (dva z nich jsou Multistage), tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitými předpínači a omezovači zátěže. Hlavové opěrky antiwhiplash druhé generace se při nárazu zezadu pohnou směrem blíže k hlavě cestujícího, aby se tak zmírnil dopad při nárazu. Na ochranu pasažérů se nezapomnělo ani při sestavení karosérie, kapoty motoru, dveří, příčky palubní desky, sedadel a sloupku řízení. Tyto byly zkonstruovány s ohledem na chování cestujících při nehodě. Účinnost všech těchto zařízení je umocněna novou trojitou bezpečnostní zónou, která maximalizuje absorpční schopnosti přední části vozu a snižuje riziko deformace kabiny vozu. Je tak zaručena optimální ochrana pasažérů i při silnějším nárazu bez ohledu na druh překážky nebo vozidla. Jde o jedinečný průlom v ochraně jak vlastního, tak druhého vozidla.

V oblasti preventivní bezpečnosti nabízí Alfa Romeo Giulietta přední světlomety s technologií LED pro denní svícení (Daytime Running Lights), které se automaticky zapínají při nastartování motoru. Splňují tak již dnes evropskou normu, která vstoupí v platnost v roce 2012. Dalším bezpečnostním prvkem jsou zadní světla LED, které svítí jasněji než běžné žárovky.

Zdroj: TZ Alfa Romeo, foto archiv a Euro NCAP

Vyhledat vozidla v inzerci: Alfa romeo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu