Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost

vloženo

Nejnovější model ze stáje Alfa Romeo, krásná Giulietta, získala v prestižním nárazovém testu Euro NCAP pět hvězdiček, když v celkovém hodnocení dosáhla skvělých 87 bodů ze 100. Tento mimořádný výsledek potvrdil, že Giulietta je nejbezpečnějším kompaktním vozem

Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost Toto ocenění je ještě významnější, když zvážíme skutečnost, že Euro NCAP používá od roku 2009 nový systém založený na hodnocení čtyř oblastí: ochrana dospělých a dětských cestujících, bezpečnost chodců a nová kategorie – „Safety Assist“, která zahrnuje bezpečnostní systémy vozu. Hodnoceny jsou rovněž funkce napomáhájící zamezení zranění a snížující riziko zranění, jako upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy, ESP a omezovač rychlosti.

S rostoucími nároky na bezpečnost je dosažení pěti hvězdiček rok od roku obtížnější (2009, 2010-2011, 2012). Vynikající hodnocení, které Alfa Romeo Giulietta získala (97 % dospělé osoby, 85 % dětští pasažéři, 63 % ochrana chodců a 86 % bezpečnostní systémy) znamená, že toto vozidlo bude mít pětihvězdičkový standard i v roce 2012, kdy systém dosáhne maximální přísnosti.

Nejvyšší hodnocení Euro NCAP potvrzuje, že Alfa Romeo bere jednotlivé aspekty týkající se ochrany všech účastníků silničního provozu jako závazek. Alfa Romeo Giulietta byla navržena a vyrobena tak, aby se dosáhlo maximální pasivní a aktivní bezpečnosti. Důkazem toho je například použití nejvyspělejších elektronických prvků kontroly dynamické bezpečnosti vozu.

Stabilizační systém dynamické kontroly vozidla VDC (Vehicle Dynamic Control system) řídí klíčové funkce, jako je Hill Holder (pomocník při rozjezdu do kopce), traction control (neboli protiprokluzová regulace se zásahem brzd), asistenci při náhlém a prudkém brzdění, systém MSR, který zabraňuje zablokování kol při podřazení, systém DST (Dynamic Steering Torque), který vysílá jemné signály do volantu a naznačuje řidiči správný manévr. Systém se zapíná za velmi specifických okolností, například v případě potřeby kompenzovat přetáčivost nebo při snaze vyvinout na volant sílu úměrnou úhlu zatáčení či udržet dráhu, když je adheze na obou stranách odlišná.

Dále je to elektronický systém Q2, který jednoduše simuluje funkci samosvorného diferenciálu, čímž je zajištěna lepší trakce předních kol (Electronic Q2 používá brzdy, které řízením pomocí VDC vykazují chování podobné diferenciálu s omezenou svorností. Uplatní se zejména při najíždění a vyjíždění ze zatáček). Zcela nový Pre-fill system zase upozorňuje brzdový systém, že pedál akcelerátoru byl uvolněn a zkracuje tak čas potřebný k brždění a následně brzdnou dráhu.

Tisíce hodin virtuálních simulací umožnilo vytvořit novou kompaktní architekturu s použitím pouze čtyř prototypů. Kvalita virtuálního modelu byla později důkladně přezkoušena na vozech vyrobených v závodě Cassino. Bylo provedeno 200 testů jednotlivých součástek a podsystémů, přes 100 testů na hydropneumatické stolici a více než 80 crash testů (čelní nárazy, boční nárazy, převrácení vozidla a odražení vozů, a to při různých rychlostech, různých typech překážek a s ohledem na nutnost chránit cestující s odlišnou tělesnou stavbou). Tato čísla potvrzují skutečné odhodlání udělat z vozu Alfa Romeo Giulietta jeden z nejbezpečnějších vozů v Evropě vybavený nejmodernějšími bezpečnostními systémy.

Bezpečnost pasažérů zajišťuje šest airbagů, ve standardu pro celou řadu (dva z nich jsou Multistage), tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitými předpínači a omezovači zátěže. Hlavové opěrky antiwhiplash druhé generace se při nárazu zezadu pohnou směrem blíže k hlavě cestujícího, aby se tak zmírnil dopad při nárazu. Na ochranu pasažérů se nezapomnělo ani při sestavení karosérie, kapoty motoru, dveří, příčky palubní desky, sedadel a sloupku řízení. Tyto byly zkonstruovány s ohledem na chování cestujících při nehodě. Účinnost všech těchto zařízení je umocněna novou trojitou bezpečnostní zónou, která maximalizuje absorpční schopnosti přední části vozu a snižuje riziko deformace kabiny vozu. Je tak zaručena optimální ochrana pasažérů i při silnějším nárazu bez ohledu na druh překážky nebo vozidla. Jde o jedinečný průlom v ochraně jak vlastního, tak druhého vozidla.

V oblasti preventivní bezpečnosti nabízí Alfa Romeo Giulietta přední světlomety s technologií LED pro denní svícení (Daytime Running Lights), které se automaticky zapínají při nastartování motoru. Splňují tak již dnes evropskou normu, která vstoupí v platnost v roce 2012. Dalším bezpečnostním prvkem jsou zadní světla LED, které svítí jasněji než běžné žárovky.

Zdroj: TZ Alfa Romeo, foto archiv a Euro NCAP

Vyhledat vozidla v inzerci: Alfa romeo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost Fotografie k článku Alfa Romeo Giulietta: Euro NCAP potvrzuje špičkovou bezpečnost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi