Agresivní plán na snižování emisí CO2

vloženo

Společně s uvedením tří úsporných automobilů DRIVe s emisemi CO2 pod úrovní 120 g společnost Volvo Cars představuje agresivní plán na snižování emisí CO2. Cílem je během několika let uvést na trh modely DRIVe s emisemi kolem 100 g/km (3,8 l/100 km). V roce 2011 bude na trh uveden inovativní mikro-hybrid, po kterém bude o rok později následovat dieselový hybrid.

Agresivní plán na snižování emisí CO2 Agresivní plán na snižování emisí CO2

Ochrana životního prostředí je přirozeně jednou z našich hlavních priorit. Souběžně s vývojem dieselového hybridu se zaměřujeme na intenzivní snižování emisí CO2 u všech našich hnacích jednotek. Během několika let budeme mít k dispozici automobily s emisemi pod 100 g/km,“ říká Stephen Odell, nový generální ředitel a prezident společnosti Volvo Cars.


Systematická opatření pro dosažení tohoto cíle zahrnují optimalizaci hnacích ústrojí i dalších oblastí, jako jsou například aerodynamika nebo valivý odpor. „Tato opatření společně nabízejí velký potenciál a v nadcházejících třech letech očekáváme v této oblasti dosažení významných výsledků,“ pokračuje Stephen Odell. Cílem je, aby se provedení DRIVe modelů Volvo C30, S40 a V50 během několika let dostaly na hodnotu 100 g (3,8 l/100 km).

V roce 2011 si budou zákazníci Volvo moci zakoupit automobil Volvo S60 s emisemi CO2 pod 120 g/km (4,5 l/100 km) a Volvo S80 produkující méně než 130 g/km (4,9 l/100 km) a Volvo XC60 s emisemi pod 140 g/km (5,3 l/100 km). Všechny tyto varianty budou poháněny dieselovými motory.

Inovativní mikro-hybrid s unikátními vlastnostmi
Významného pokroku bude dosaženo na počátku roku 2011, kdy bude uveden takzvaný mikro-hybrid.

Inovativní mikro-hybrid společnosti Volvo Cars, tj. funkce start-stop, která u stojícího vozidla automaticky vypne spalovací motor, nabídne v porovnání s řešeními jiných výrobců několik výhod. Lze jej využít v kombinaci s manuální i s automatickou převodovkou. U vozů s manuální převodovkou navíc řidič může změnit svůj úmysl – v takovém případě dojde k okamžitému nastartování motoru i tehdy, jestliže vozidlo ještě zcela nestojí. Řadicí páku není zapotřebí přesouvat na neutrál.

Mikro-hybrid přináší v kombinovaném cyklu úsporu paliva v rozmezí 4-5 procent. Při jízdě v městském provozu s častými zastávkami a rozjezdy je však skutečný přínos mnohem vyšší. Náš systém nabízí další výhodu, a sice možnost jeho přizpůsobení pro většinu našich hnacích agregátů,“ vysvětluje Magnus Jonsson, vrchní viceprezident pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars.

Technologie GTDi pro benzínové motory
Co se týče benzínových motorů, připravuje společnost Volvo Cars na rok 2009 představení nových čtyřválcových přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva s označením GTDi (Gas Turbo Direct injection). „Technologie GTDi umožňuje zmenšení motoru z pěti na čtyři válce bez dopadu na jeho výkon, zatímco spotřeba paliva a emise CO2 se tímto krokem sníží o 20-30 procent,“ vysvětluje Magnus Jonsson.

Dieselový hybrid s elektromotorem na zadní nápravě
U dieselového hybridu, který společnost Volvo Cars v současnosti vyvíjí, budou přední kola poháněna vylepšenou variantou pětiválcového turbodieselu Volvo D5, zatímco zadní kola bude pohánět samostatný elektromotor.

Spolupráce těchto dvou hnacích jednotek a rozdělení výkonu mezi přední a zadní kola jsou řízeny elektronicky, čímž je v různých situacích zajištěn nejen efektivní pohon všech kol, ale také nejnižší možná spotřeba paliva. Dieselový motor, jenž je součástí tohoto hybridního systému, je navíc vybaven funkcí start-stop, která při zastavení vozidla zajistí jeho vypnutí.

Dieselový hybrid představuje mimořádně atraktivní řešení, neboť vychází z důmyslné kombinace již tak úsporného dieselového motoru a elektroniky. Na rozdíl od benzínových hybridů naše řešení nabídne nesporné ekologické výhody nejen v městském provozu, ale i při jízdě mimo město,“ dodává Stephen Odell.

Po svém uvedení na trh v roce 2012 by měl dieselový hybrid snížit v té době již nízkou spotřebu motorů o dalších 10-15 procent.

Další krok - hybrid připojitelný do zásuvky
Dalším krokem bude hybridní automobil připojitelný do běžné elektrické zásuvky, který by se měl na trh dostat po roce 2012. Sadu baterií tohoto hybridu bude možné přes noc dobít z běžné domácí zásuvky, čímž automobil získá možnost ujet přibližně 100 km výhradně na elektrický pohon. V případě potřeby může být spuštěn čtyřválcový spalovací motor, který za jízdy baterie dobije.

Zdroj: volvo.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou