Agresivní plán na snižování emisí CO2

vloženo

Společně s uvedením tří úsporných automobilů DRIVe s emisemi CO2 pod úrovní 120 g společnost Volvo Cars představuje agresivní plán na snižování emisí CO2. Cílem je během několika let uvést na trh modely DRIVe s emisemi kolem 100 g/km (3,8 l/100 km). V roce 2011 bude na trh uveden inovativní mikro-hybrid, po kterém bude o rok později následovat dieselový hybrid.

Agresivní plán na snižování emisí CO2 Agresivní plán na snižování emisí CO2

Ochrana životního prostředí je přirozeně jednou z našich hlavních priorit. Souběžně s vývojem dieselového hybridu se zaměřujeme na intenzivní snižování emisí CO2 u všech našich hnacích jednotek. Během několika let budeme mít k dispozici automobily s emisemi pod 100 g/km,“ říká Stephen Odell, nový generální ředitel a prezident společnosti Volvo Cars.


Systematická opatření pro dosažení tohoto cíle zahrnují optimalizaci hnacích ústrojí i dalších oblastí, jako jsou například aerodynamika nebo valivý odpor. „Tato opatření společně nabízejí velký potenciál a v nadcházejících třech letech očekáváme v této oblasti dosažení významných výsledků,“ pokračuje Stephen Odell. Cílem je, aby se provedení DRIVe modelů Volvo C30, S40 a V50 během několika let dostaly na hodnotu 100 g (3,8 l/100 km).

V roce 2011 si budou zákazníci Volvo moci zakoupit automobil Volvo S60 s emisemi CO2 pod 120 g/km (4,5 l/100 km) a Volvo S80 produkující méně než 130 g/km (4,9 l/100 km) a Volvo XC60 s emisemi pod 140 g/km (5,3 l/100 km). Všechny tyto varianty budou poháněny dieselovými motory.

Inovativní mikro-hybrid s unikátními vlastnostmi
Významného pokroku bude dosaženo na počátku roku 2011, kdy bude uveden takzvaný mikro-hybrid.

Inovativní mikro-hybrid společnosti Volvo Cars, tj. funkce start-stop, která u stojícího vozidla automaticky vypne spalovací motor, nabídne v porovnání s řešeními jiných výrobců několik výhod. Lze jej využít v kombinaci s manuální i s automatickou převodovkou. U vozů s manuální převodovkou navíc řidič může změnit svůj úmysl – v takovém případě dojde k okamžitému nastartování motoru i tehdy, jestliže vozidlo ještě zcela nestojí. Řadicí páku není zapotřebí přesouvat na neutrál.

Mikro-hybrid přináší v kombinovaném cyklu úsporu paliva v rozmezí 4-5 procent. Při jízdě v městském provozu s častými zastávkami a rozjezdy je však skutečný přínos mnohem vyšší. Náš systém nabízí další výhodu, a sice možnost jeho přizpůsobení pro většinu našich hnacích agregátů,“ vysvětluje Magnus Jonsson, vrchní viceprezident pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars.

Technologie GTDi pro benzínové motory
Co se týče benzínových motorů, připravuje společnost Volvo Cars na rok 2009 představení nových čtyřválcových přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva s označením GTDi (Gas Turbo Direct injection). „Technologie GTDi umožňuje zmenšení motoru z pěti na čtyři válce bez dopadu na jeho výkon, zatímco spotřeba paliva a emise CO2 se tímto krokem sníží o 20-30 procent,“ vysvětluje Magnus Jonsson.

Dieselový hybrid s elektromotorem na zadní nápravě
U dieselového hybridu, který společnost Volvo Cars v současnosti vyvíjí, budou přední kola poháněna vylepšenou variantou pětiválcového turbodieselu Volvo D5, zatímco zadní kola bude pohánět samostatný elektromotor.

Spolupráce těchto dvou hnacích jednotek a rozdělení výkonu mezi přední a zadní kola jsou řízeny elektronicky, čímž je v různých situacích zajištěn nejen efektivní pohon všech kol, ale také nejnižší možná spotřeba paliva. Dieselový motor, jenž je součástí tohoto hybridního systému, je navíc vybaven funkcí start-stop, která při zastavení vozidla zajistí jeho vypnutí.

Dieselový hybrid představuje mimořádně atraktivní řešení, neboť vychází z důmyslné kombinace již tak úsporného dieselového motoru a elektroniky. Na rozdíl od benzínových hybridů naše řešení nabídne nesporné ekologické výhody nejen v městském provozu, ale i při jízdě mimo město,“ dodává Stephen Odell.

Po svém uvedení na trh v roce 2012 by měl dieselový hybrid snížit v té době již nízkou spotřebu motorů o dalších 10-15 procent.

Další krok - hybrid připojitelný do zásuvky
Dalším krokem bude hybridní automobil připojitelný do běžné elektrické zásuvky, který by se měl na trh dostat po roce 2012. Sadu baterií tohoto hybridu bude možné přes noc dobít z běžné domácí zásuvky, čímž automobil získá možnost ujet přibližně 100 km výhradně na elektrický pohon. V případě potřeby může být spuštěn čtyřválcový spalovací motor, který za jízdy baterie dobije.

Zdroj: volvo.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte