Agresivní plán na snižování emisí CO2

vloženo

Společně s uvedením tří úsporných automobilů DRIVe s emisemi CO2 pod úrovní 120 g společnost Volvo Cars představuje agresivní plán na snižování emisí CO2. Cílem je během několika let uvést na trh modely DRIVe s emisemi kolem 100 g/km (3,8 l/100 km). V roce 2011 bude na trh uveden inovativní mikro-hybrid, po kterém bude o rok později následovat dieselový hybrid.

Agresivní plán na snižování emisí CO2 Ochrana životního prostředí je přirozeně jednou z našich hlavních priorit. Souběžně s vývojem dieselového hybridu se zaměřujeme na intenzivní snižování emisí CO2 u všech našich hnacích jednotek. Během několika let budeme mít k dispozici automobily s emisemi pod 100 g/km,“ říká Stephen Odell, nový generální ředitel a prezident společnosti Volvo Cars.

Systematická opatření pro dosažení tohoto cíle zahrnují optimalizaci hnacích ústrojí i dalších oblastí, jako jsou například aerodynamika nebo valivý odpor. „Tato opatření společně nabízejí velký potenciál a v nadcházejících třech letech očekáváme v této oblasti dosažení významných výsledků,“ pokračuje Stephen Odell. Cílem je, aby se provedení DRIVe modelů Volvo C30, S40 a V50 během několika let dostaly na hodnotu 100 g (3,8 l/100 km).

V roce 2011 si budou zákazníci Volvo moci zakoupit automobil Volvo S60 s emisemi CO2 pod 120 g/km (4,5 l/100 km) a Volvo S80 produkující méně než 130 g/km (4,9 l/100 km) a Volvo XC60 s emisemi pod 140 g/km (5,3 l/100 km). Všechny tyto varianty budou poháněny dieselovými motory.

Inovativní mikro-hybrid s unikátními vlastnostmi
Významného pokroku bude dosaženo na počátku roku 2011, kdy bude uveden takzvaný mikro-hybrid.

Inovativní mikro-hybrid společnosti Volvo Cars, tj. funkce start-stop, která u stojícího vozidla automaticky vypne spalovací motor, nabídne v porovnání s řešeními jiných výrobců několik výhod. Lze jej využít v kombinaci s manuální i s automatickou převodovkou. U vozů s manuální převodovkou navíc řidič může změnit svůj úmysl – v takovém případě dojde k okamžitému nastartování motoru i tehdy, jestliže vozidlo ještě zcela nestojí. Řadicí páku není zapotřebí přesouvat na neutrál.

Mikro-hybrid přináší v kombinovaném cyklu úsporu paliva v rozmezí 4-5 procent. Při jízdě v městském provozu s častými zastávkami a rozjezdy je však skutečný přínos mnohem vyšší. Náš systém nabízí další výhodu, a sice možnost jeho přizpůsobení pro většinu našich hnacích agregátů,“ vysvětluje Magnus Jonsson, vrchní viceprezident pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars.

Technologie GTDi pro benzínové motory
Co se týče benzínových motorů, připravuje společnost Volvo Cars na rok 2009 představení nových čtyřválcových přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva s označením GTDi (Gas Turbo Direct injection). „Technologie GTDi umožňuje zmenšení motoru z pěti na čtyři válce bez dopadu na jeho výkon, zatímco spotřeba paliva a emise CO2 se tímto krokem sníží o 20-30 procent,“ vysvětluje Magnus Jonsson.

Dieselový hybrid s elektromotorem na zadní nápravě
U dieselového hybridu, který společnost Volvo Cars v současnosti vyvíjí, budou přední kola poháněna vylepšenou variantou pětiválcového turbodieselu Volvo D5, zatímco zadní kola bude pohánět samostatný elektromotor.

Spolupráce těchto dvou hnacích jednotek a rozdělení výkonu mezi přední a zadní kola jsou řízeny elektronicky, čímž je v různých situacích zajištěn nejen efektivní pohon všech kol, ale také nejnižší možná spotřeba paliva. Dieselový motor, jenž je součástí tohoto hybridního systému, je navíc vybaven funkcí start-stop, která při zastavení vozidla zajistí jeho vypnutí.

Dieselový hybrid představuje mimořádně atraktivní řešení, neboť vychází z důmyslné kombinace již tak úsporného dieselového motoru a elektroniky. Na rozdíl od benzínových hybridů naše řešení nabídne nesporné ekologické výhody nejen v městském provozu, ale i při jízdě mimo město,“ dodává Stephen Odell.

Po svém uvedení na trh v roce 2012 by měl dieselový hybrid snížit v té době již nízkou spotřebu motorů o dalších 10-15 procent.

Další krok - hybrid připojitelný do zásuvky
Dalším krokem bude hybridní automobil připojitelný do běžné elektrické zásuvky, který by se měl na trh dostat po roce 2012. Sadu baterií tohoto hybridu bude možné přes noc dobít z běžné domácí zásuvky, čímž automobil získá možnost ujet přibližně 100 km výhradně na elektrický pohon. V případě potřeby může být spuštěn čtyřválcový spalovací motor, který za jízdy baterie dobije.

Zdroj: volvo.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie
04.01.2017
Audi rozšiřuje nabídku modelové řady A3 o tři nové verze