3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů

vloženo

Včerejším dnem jsme vám představili ta nejlepší kombi za rozumné peníze, která se v premiéře objevila na letošní motoristické akci roku – autosalonu v Ženevě. Dnešek však pořádně okořeníme! Ve výběru tří premiérově nejrychlejších kombi se totiž hned dvakrát podíváme nad metu 600 koní a dech se vám jistě bude tajit i ze zbylých čísel. Tak pojďme na ně!

3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů 3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů

1. Porsche Panamera Sport Turismo Turbo
Již jsme o něm psali, konkrétní specifikace a také přesné údaje doposud nejrychlejšího provedení s označením Turbo však stojí za připomenutí. Porsche Panamera se siluetou kombi bude samozřejmě v nabídce také ve slabších a dokonce i dieselových verzích, přičemž všechna provedení budou díky své dynamice stále patřit mezi nejrychlejší kombi naší planety.


Verze Turbo ale odjakživa znamenala něco víc. Tohle prostě není jen „obyčejné“ Porsche pro pět lidí (když budete hodně utrácet, tak jen pro čtyři). Vždyť považme, co dokáže…



Dvojitě přeplňovaný motor 4.0 V8 z dílen Porsche zajišťuje odpich z 0 – 100 km/h už za 3,7 sekundy a díky 550 koňských silám a 770 newtonmetrům se noblesní stuttgartské kombi podívá až na metu 304 km/h. I tak do nové panamery ale naložíte 520 litrů zavazadel a v případě sklopení zadních sedadel (samozřejmě do roviny) se před vámi objeví prostor s objemovou hodnotou 1 390 litrů.



Přidejme ještě armádu asistenčních systémů, natáčení zadní nápravy, aktivní aerodynamiku a speciální stabilizaci tlumičů PDCC Sport a rázem je jasné, že tahle bestie supersportům minulé dekády nejen pořádně zatopí… Ona jim prachsprostě ujede! Stále v ní však odvezete svůj oblíbený pracovní stůl a samozřejmě také pětičlennou rodinu. Proč chtít něco víc?

2. Alpina B5 Bi-Turbo Touring
Zbrusu nová řada 5 Touring od BMW je učiněnou pohádkou mezi automobily (ostatně jste o ní četli v našem včerejším výběru). Pro ty, kterým však ani to nejlepší ze současného BMW nestačí, rádi se opíjejí luxusem a navíc razí heslo: „V síle spočívá klid“, je tu značka Alpina. (Pozor – Alpina je výrobce, nikoliv úpravce!) Německá automobilka razí poněkud odlišnou filozofii výroby vozů. Prim zde hrají luxus, komfort a výkon. Na cenu se nikdo neptá (dokonce ani sama automobilka). Alpina totiž dělá vozy s láskou, ne proto, aby na nich vydělala. Na výsledcích její práce je to více než patrné. Není proto divu, že nám poslední výtvor se znáčkem Alpina sebral i poslední zbytky dechu.



Jmenuje se B5 Bi-Turbo Touring a před příchodem BMW M5 Touring (dost možná i po něm), jde o bezpečně nejrychleji uhánějící sériově vyráběné kombi naší planety. Rozjede se totiž až na 325 km/h! Jak je to možné?
Alpina na to šla jednoduše. Vzala střeva z BMW M550i xDrive, které donedávna ještě nikdo nikdy neviděl, a nadopovala je takovým způsobem, že po sešlápnutí plynu k podlaze zůstane váš žaludek přilepený na zadním skle obrovského zavazadelníku karoserie Touring. Výsledek je vážně ohromující. Motor 4.4 V8 Bi-Turbo dává výkon neskutečných 608 koní a spolu s točivým momentem rovných 800 Nm stačí k tomu, aby toto kombi vystřelil z 0 – 100 km/h již za 3,6 sekundy! Dost slušná čísla na auto, do něhož dáte 1 700 litrů zavazadel, co říkáte?



3. Mercedes-AMG E63 S Wagon
Plnokrevníka s trojcípou hvězdou ve znaku jistě nemusíme dlouze představovat. Na autosalonu v Ženevě jsme se s ním ale mohli setkat vůbec poprvé a nebýt těch obrovských matně černých kol, bublajících koncovek výfuků a muskulaturního výrazu čelní části, snad bychom mu udávanou dynamiku ani nevěřili. Čísla (stejně jako velikost tohoto vozu) jsou totiž absolutně šílená!



Maximální rychlost se sice dočkala omezení na stále vcelku umírněné hranici 290 km/h, při zrychlení tohoto „drobečka“ ale nic kromě strachu samotného řidiče brzdit nebude! Inovovaný systém pohonu všech kol 4MATIC+ spolu s devítistupňovou převodovkou AMG Speedshift MCT dovolí raketově vypálit z 0 – 100 km/h už za 3,4 sekundy, což z nového AMG dělá nejlépe akcelerující kombi našeho světa. Díky 612 koňským silám a 850 newtonmetrům točivého momentu jde také zároveň o nejsilnější kombi ze sériové produkce. A aby těch „nej“ nebylo málo, disponuje Mercedes také největším zavazadelníkem.



Jestli však čekáte čísla jen o pár litrů větší třeba v porovnání s řadou 5 od BMW, pak si buďte jisti, že zde Mercedes nenechal nic náhodě. AMG E63 S Wagon totiž díky 1 820 litrům objemu svého kufru po sklopení zadních sedadel deklasuje všechny konkurenty rozdílem třídy a po právu tak získává titul nejšílenějšího a nejlepšího kombi letošní Ženevy.

Líbil se vám náš dnešní článek? Nebo byste do výběru nejšílenějších kombi letošní motoristické akce roku zvolili raději svého adepta? Dejte nám vědět v komentářích!


text: Martin Müller foto: Alpina, BMW, Mercedes, Porsche

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek