3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů

vloženo

Včerejším dnem jsme vám představili ta nejlepší kombi za rozumné peníze, která se v premiéře objevila na letošní motoristické akci roku – autosalonu v Ženevě. Dnešek však pořádně okořeníme! Ve výběru tří premiérově nejrychlejších kombi se totiž hned dvakrát podíváme nad metu 600 koní a dech se vám jistě bude tajit i ze zbylých čísel. Tak pojďme na ně!

3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů 3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů

1. Porsche Panamera Sport Turismo Turbo
Již jsme o něm psali, konkrétní specifikace a také přesné údaje doposud nejrychlejšího provedení s označením Turbo však stojí za připomenutí. Porsche Panamera se siluetou kombi bude samozřejmě v nabídce také ve slabších a dokonce i dieselových verzích, přičemž všechna provedení budou díky své dynamice stále patřit mezi nejrychlejší kombi naší planety.


Verze Turbo ale odjakživa znamenala něco víc. Tohle prostě není jen „obyčejné“ Porsche pro pět lidí (když budete hodně utrácet, tak jen pro čtyři). Vždyť považme, co dokáže…



Dvojitě přeplňovaný motor 4.0 V8 z dílen Porsche zajišťuje odpich z 0 – 100 km/h už za 3,7 sekundy a díky 550 koňských silám a 770 newtonmetrům se noblesní stuttgartské kombi podívá až na metu 304 km/h. I tak do nové panamery ale naložíte 520 litrů zavazadel a v případě sklopení zadních sedadel (samozřejmě do roviny) se před vámi objeví prostor s objemovou hodnotou 1 390 litrů.



Přidejme ještě armádu asistenčních systémů, natáčení zadní nápravy, aktivní aerodynamiku a speciální stabilizaci tlumičů PDCC Sport a rázem je jasné, že tahle bestie supersportům minulé dekády nejen pořádně zatopí… Ona jim prachsprostě ujede! Stále v ní však odvezete svůj oblíbený pracovní stůl a samozřejmě také pětičlennou rodinu. Proč chtít něco víc?

2. Alpina B5 Bi-Turbo Touring
Zbrusu nová řada 5 Touring od BMW je učiněnou pohádkou mezi automobily (ostatně jste o ní četli v našem včerejším výběru). Pro ty, kterým však ani to nejlepší ze současného BMW nestačí, rádi se opíjejí luxusem a navíc razí heslo: „V síle spočívá klid“, je tu značka Alpina. (Pozor – Alpina je výrobce, nikoliv úpravce!) Německá automobilka razí poněkud odlišnou filozofii výroby vozů. Prim zde hrají luxus, komfort a výkon. Na cenu se nikdo neptá (dokonce ani sama automobilka). Alpina totiž dělá vozy s láskou, ne proto, aby na nich vydělala. Na výsledcích její práce je to více než patrné. Není proto divu, že nám poslední výtvor se znáčkem Alpina sebral i poslední zbytky dechu.



Jmenuje se B5 Bi-Turbo Touring a před příchodem BMW M5 Touring (dost možná i po něm), jde o bezpečně nejrychleji uhánějící sériově vyráběné kombi naší planety. Rozjede se totiž až na 325 km/h! Jak je to možné?
Alpina na to šla jednoduše. Vzala střeva z BMW M550i xDrive, které donedávna ještě nikdo nikdy neviděl, a nadopovala je takovým způsobem, že po sešlápnutí plynu k podlaze zůstane váš žaludek přilepený na zadním skle obrovského zavazadelníku karoserie Touring. Výsledek je vážně ohromující. Motor 4.4 V8 Bi-Turbo dává výkon neskutečných 608 koní a spolu s točivým momentem rovných 800 Nm stačí k tomu, aby toto kombi vystřelil z 0 – 100 km/h již za 3,6 sekundy! Dost slušná čísla na auto, do něhož dáte 1 700 litrů zavazadel, co říkáte?



3. Mercedes-AMG E63 S Wagon
Plnokrevníka s trojcípou hvězdou ve znaku jistě nemusíme dlouze představovat. Na autosalonu v Ženevě jsme se s ním ale mohli setkat vůbec poprvé a nebýt těch obrovských matně černých kol, bublajících koncovek výfuků a muskulaturního výrazu čelní části, snad bychom mu udávanou dynamiku ani nevěřili. Čísla (stejně jako velikost tohoto vozu) jsou totiž absolutně šílená!



Maximální rychlost se sice dočkala omezení na stále vcelku umírněné hranici 290 km/h, při zrychlení tohoto „drobečka“ ale nic kromě strachu samotného řidiče brzdit nebude! Inovovaný systém pohonu všech kol 4MATIC+ spolu s devítistupňovou převodovkou AMG Speedshift MCT dovolí raketově vypálit z 0 – 100 km/h už za 3,4 sekundy, což z nového AMG dělá nejlépe akcelerující kombi našeho světa. Díky 612 koňským silám a 850 newtonmetrům točivého momentu jde také zároveň o nejsilnější kombi ze sériové produkce. A aby těch „nej“ nebylo málo, disponuje Mercedes také největším zavazadelníkem.



Jestli však čekáte čísla jen o pár litrů větší třeba v porovnání s řadou 5 od BMW, pak si buďte jisti, že zde Mercedes nenechal nic náhodě. AMG E63 S Wagon totiž díky 1 820 litrům objemu svého kufru po sklopení zadních sedadel deklasuje všechny konkurenty rozdílem třídy a po právu tak získává titul nejšílenějšího a nejlepšího kombi letošní Ženevy.

Líbil se vám náš dnešní článek? Nebo byste do výběru nejšílenějších kombi letošní motoristické akce roku zvolili raději svého adepta? Dejte nám vědět v komentářích!


text: Martin Müller foto: Alpina, BMW, Mercedes, Porsche

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy