10 nejprodávanějších mladých ojetin na které byste si měli dát pozor

Každý rok vychází žebříček spolehlivosti automobilů TÜV Report, který je sestaven z výsledků německých technických kontrol. Mezi vozy do tří let stáří, které si kupující pořizují nejčastěji, jsme vybrali 10 aut a seřadili je podle počtu závad. Podívejte se na jaké vozy byste si měli dát pozor.

Je nutné zmínit fakt, že tyto mladé vozy nejsou samy o sobě špatné. Některé vozy jsou obzvláště citlivé, mají mnoho různých problémových oblastí a je třeba počítat s počátečními finančními náklady. Je však hodně modelů, které mají obvykle jedno nebo dvě slabá místa, kdy je jejich příčina známá a lze je tedy snadno opravit.


Jako příklad můžeme uvést Volkswagen Passat. Vozidla s vysokým počtem najetých kilometrů nejsou na trhu ojetých vozů neobvyklá. Typickou slabinou vozu s vysokým nájezdem kilometrů může být podvozek (pružiny a tlumiče) nebo brzdy (kotouče).

U deseti populárních, ale problematických vozidel jsou zastoupeny tři modely Volkswagenu. U rodinného Touranu se také projevují závady způsobené brzdovými kotouči stejně jako u Passatu. Tohle jsou modely do tří let stáří, které jsou populární, ale můžou způsobit problémy hned po zakoupení.

Modely jsou seřazeny od nejméně spolehlých (s největším počtem závad při technické kontrole) po nejvíce spolehlivé.

10. Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy nabízí dostatek prostoru pro děti i silnější postavy. Jako rodinný vůz nebo auto pro řemeslníky je praktické, ale má své nedostatky, které se projevují dlouhodobě i u předchozích ročníků. Mezi nejčastější problémy patří ztráty oleje, opotřebení brzdových kotoučů nebo problémy s výfukovým systémem. Zvýšená míra závad však často souvisí s nadprůměrným počtem najetých kilometrů.

9. Dacia Sandero

Dacia Sandero je jedno z nejlevnějších nových vozů. Cena malého rumunského auta se pohybuje od 211 400 Kč. Jako ojeté vozidlo se však může prodražit v případě péče, protože jeho technické vlastnosti nejsou takové, jaké bychom si přáli. Již při prvních kontrolách Sandero s nadprůměrným počtem kilometrů neprošlo kvůli mnoha vadám. Jako omluvu lze pouze zmínit to, že toto malé auto je často vlastníky velmi špatně nebo stěží udržováno.

8. BMW řada 5

BMW řady 5 je ve skutečnosti velmi solidní vozidlo. Při technických kontrolách nejsou zaznamenány žádné ztráty oleje, problémy se světly ani omezená funkčnost brzd. Jeho špatný výkon na TÜV je způsoben problémy s pružinami na nápravách a tlumiči, které jsou opotřebovány dříve. Vysvětlením pro vady podvozku mohou být vyšší nájezdy kilometrů. Při koupi vozu s nadměrným nájezdem je nutné věnovat pozornost podvozku a vybírat dobře udržované a zachovalé vozy.

7. Fiat 500

Na malé auto s mnoha vadami neexistují žádné stížnosti pouze na řízení. Ve všech ostatních testovaných skupinách vychází toto městské auto špatně. Závady odpružení nápravy jsou zjištěny již při první kontrolách. Doporučujeme vybírat mezi vozy málo jetými a pravidelně udržovanými.

6. Seat Leon

Při prvních kontrolách Leonu jsou problémy s opotřebením tlumičů. Jinak je u mladých vozidel vše v pořádku, ale horší je to už s vozy staršími 6 let, které trpí ztrátou oleje. 

5. Volkswagen Touran

Kompaktní MPV je považován za oblíbený rodinný vůz, který je často úžíván a naplněn až po střechu. Není divu, že se projevují problémy s brzdovými komponenty a opotřebení pružení a tlumičů přichází velmi brzy. Doporučujeme se také zaměřit na svolávací akce automobilky a vybrat vůz, který nebyl ovlivněn tovární závadou.

4. Ford Fiesta

Technické kontroly u malé Fiesty proběhly docela dobře. Možná příliš mnoho malých drobných závad kazí dobré statistiky. Kontroly odhalují chybné nastavení světel a vadné žárovky. Daleko dražší jsou závady na řízení, které jsou patrné u čtyřletých a starších vozidel.

3. Volkswagen Passat

Oblíbené firemní nebo manažerské auto má často vyšší počet najetých kilometrů. Kdo se zajímá o tento ojetý vůz střední třídy, měl by věnovat pozornost typickým slabinám. Problémy, které se projevují na technických kontrolách jsou u podvozku a brzd, což není u vozidel najíždějících více kilometrů neobvyklé. Při koupi ojetého Passatu byste proto měli věnovat pozornost zachovaným kouskům s průměrným počtem najetých kilometrů.

2. Ford Focus

Je jedním z nejprodávanějších vozů na světě a stálým protivníkem Golfu v Německu, ale v Česku si pohoršil v kategorii malých vozů na 10. místo (pořadí: Škoda Fabia, Renault Clio, Dacia Sandero). Na trhu ojetých automobilů je velký výběr Focusů. Doporučujeme se vyvarovat modelu Focus II vyráběného do roku 2010, který má problémy s odpružením náprav, osvětlením a výfukovým systémem. Ani jeho nástupce vyráběný do roku 2018 však není bez problémů. I zde se na technických kontrolách setkávají s problémy u výfukových systémů nebo u pružin v nápravách.

1. Škoda Octavia

Octavia je pohodlný běžec dlouhých tratí. Nejprodávanější čeké auto v Česku. V zásadě je bezproblémové. Co ale trpí při dlouhých nájezdech jsou pružiny náprav. Na kontrolách se objevují zlomené pružiny častěji při prvních kontrolách než v průměru u dalších kontrol. Brzdy jsou úplně bez závad a stav řízení nadprůměrné. Při koupi Octavie od předchozího majitele doporučujeme kontrolovat často prakající pružiny.

Autor: Jiří Řikovský 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč