10 nejčastějších otázek a odpovědí o LPG

vloženo

Přestavba na LPG již pro motoristy není žádnou novinkou a patří mezi žádané varianty snížení spotřeby vozu. Její montáž je vhodná do všech typů nových i starších vozidel a díky významné finanční úspoře zaujme i sváteční řidiče. Přečtěte si v tomto článku 10 nejčastějších otázek a odpovědí o této rozšířené a ekologické variantě, o které nyní začnete vážně uvažovat.

10 nejčastějších otázek a odpovědí o LPG 10 nejčastějších otázek a odpovědí o LPG

Častá obava je v tomto případě naprosto zbytečná. Je sice pravdou, že každá nádrž s hořlavinou může být ve vozidle zdrojem rizika, v tomto případě je ovšem velmi nízké. Na rozdíl od kapalných paliv, se v případě úniku plyn okamžitě odpaří a hrozí tedy menší nebezpečí vznícení, než u auta s plnou nádrží benzínu. Nádrže s LPG také vykazují velkou odolnost vůči nárazu a jsou vybaveny pojistnými ventily zabraňujícími úniku plynu. Proto je jen velmi malá pravděpodobnost, že k jejímu poškození při nehodě dojde. Pokud tedy jezdíte na LPG, jezdíte bezpečněji, než s plnou nádrží kapalných paliv.


 

2. Ztratí vůz svůj výkon?

Častý mýtus, rozšířený ještě z dob, kdy přestavby na LPG byly v začátcích, dnes již neplatí. Při provozu na LPG dojde ke snížení maximálního výkonu o 3-5%, což běžný řidič ani nezaznamená. Je pravdou, že po přestavbě dojde k mírnému zvýšení spotřeby, která je ovšem kompenzována takřka poloviční cenou LPG oproti kapalným pohonným hmotám.

Pro zajímavost přidáváme srovnání průměrných cen pohonných hmot od 1.1.2016:

Natural 95 - 29,70 Kč

Natural 98 - 33,00 Kč

Nafta - 29,50 Kč

LPG - 13,50 Kč

 

3. Můžete parkovat v garážích?

Paušální zákaz vjezdu všech plynových vozidel dnes již také neplatí. Velká část garáží obsahuje snímače případného úniku plynu a vjezd je do nich povolen. Setkáte se ovšem i s garážemi, která vjezd nepovolují, záleží v tomto případě na majiteli, zda splnil potřebné stavební podmínky. Ve většině případů se do garáží se svým vozem bez problémů dostanete a parkování nebude problémem.

 

4. Je přepínání na LPG automatické?

Vůz i po přestavbě vždy startuje na benzín a až po dosažení určité teploty motoru se přepne na plynový pohon. Přepnutí probíhá automaticky a jste o něm informování změnou barvy LED žárovky na přepínači. Automatické je také přepnutí zpět na benzín, v případě, že vám LPG při jízdě dojde. Na přepínači také můžete sledovat aktuální stav nádrže. Vše je tedy plně automatické a není třeba hlídat víc, než aktuální stav paliva.

Stav paliva je zobrazen přes tři zelené diody a jednu červenou (rezerva). Na fotce je stav přepínače v poloze zapnuto a vypnuto.

 

5. Jaká je platnost nádrže?

Nádrž samotná má platnou tlakovou zkoušku vždy 10 let od data výroby. Přesné datum naleznete na štítku, umístěném nejčastěji ve středu nádrže pod krytkou, případně na dobře viditelném místě. Nádrže je sice nutné vyměnit, ovšem některé její komponenty je možné použít opětovně a ušetřit tak část nákladů, přičemž novou nádrž pořídíte bez problémů do 1000,- Kč.

Varianty umístnění štítku na plynové nádrži.

 

6. Jdou přestavět všechny vozy?

Ano, dnes je již možné přestavbu na LPG instalovat pro všechny druhy benzínových motorů.  Dnešní systémy jsou velmi sofistikované a jejich instalace, po správném nastavení, naprosto bezproblémová u všech vozů (HTP, TSI atd..). Pokud nepatříte mezi šťastné majitele hybridních vozů, jakými jsou například některé nové vozy Opel, bude pro Vás přestavba jistě skvělou volbou.

 

7. Budete mít problémy s tankováním?

Najít čerpací stanici na LPG dnes není žádný problém. Síť stanic, která v ČR existuje, je jednou z nejhustších v Evropě a dojezdová vzdálenost není nikdy větší, než 100 km. Za posledních 20 let se počet stanic z necelých 100 rozrostl na bezmála 1000 stanic po celé ČR.  Přesvědčte se pomocí mapy LPG stanic v ČR.  I v EU není dnes již s tankováním žádný problém a všude natankujete bez větších problémů. Mapu LPG stanic v celé EU naleznete například zde.

 

8. Bude v autě cítit plyn?

Při odborně provedené montáži není v žádném případě možné, abyste plyn ve vozidle cítili. Dnešní systémy přestaveb jsou vybavené mnoha bezpečnostními prvky, které případnému úniku spolehlivě zabraňují.

 

9. Musíte s LPG častěji do servisu?

Dle platných předpisů je nutné prověřit bezpečnost každým rokem. Cena takové revize se většinou pohybuje do 500,- Kč a není nijak časově náročná. Může také docházet k většímu opotřebení svíček, což bývá řešeno koupí svíček speciálních, které jsou pro použití spolu s LPG uzpůsobené. Frekvence návštěv servisu by se tedy neměla zvyšovat.

 

10. Kdy se Vám investice vrátí?

Návratnost investice do přestavby vozu je ryze individuální. Ovšem při současných cenách LPG, které jsou oproti kapalným pohonným hmotám takřka poloviční, je přestavba dobrou volbou i pro sváteční řidiče.

 

Pomohl vám článek v rozhodnutí, zda investovat do auta na plyn, ať už rovnou z výroby nebo následné přestavby ojetého vozu?


redakce

Fotografie k článku

Fotografie k článku 10 nejčastějších otázek a odpovědí o LPG Fotografie k článku 10 nejčastějších otázek a odpovědí o LPG Fotografie k článku 10 nejčastějších otázek a odpovědí o LPG Fotografie k článku 10 nejčastějších otázek a odpovědí o LPG Fotografie k článku 10 nejčastějších otázek a odpovědí o LPG
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem